aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
To byli mechanicy? Czy pseudo mechanicy a tych dwóch po tym pierwszym poprawiał ten sam błąd, czyli żaden nie przestawił wałka rozrządu do pozycji odprężenie dla zaworów. Powiedz szczerze kolego, sam to robiłeś.
Dodano po 4 [minuty]:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dae053f70633081.html
Tu masz link do ustawienia luzów zaworowych na zimnym silniku i na rozgrzanym w matizie
witam mam problem z ustawieniem rozrządu w swoim matizie tzn.po wielu radach mechaników zaczełem zmieniać rozrząd nie stety nie zaznaczyłem uwcześnie miejsca położenia wału i teraz kiedy ustawiam go na znakach nic sie nie dzieje poprostu nie bangla czy ktos z was ma jakiś pomysł na ustawienie tego prosze o pomoc
Witam.Czy ktoś na forum miał taki przypadek,ze po wymianie oleju w silniku i poprzejechaniu ok.10 000 tys.km.doszło do zapieczenia pierścieni (w matizie),a w oplu do zapieczenia samoregulatorów zaworów i wałka rozrządu,a w konsekwencji do zerwania paska rozrzadu? Pytanie może banalne, ale biorąc pod uwage to że obydwa auta zalane były castrolem 10 w 40 wydaje mi się to nie do przyjęcia???Olej kupowany był w 4-ro litrowych pojemnikach z marketu.Proszę o wypowiedzi w podobnych przypadkach.Pozdrawiam.
yhy 48kkm i co słychac jakies niepokojace dzwieki co by wskazywały na ponownie wytarty wałek rozrzadu? widocznie materiał wałków w matizie jest cos nie do konca teges,skoro w tico problem z tego co słyszałem niewystepuje,a głowice prawie takie same.
Wszystko na razie OK
Dodano po 4 [minuty]:
A paliwo jest ok ?
Dawno temu z zaprzyjaźnionej armii kupiłem i wlałem do 126p - Dzwonił niemiłosiernie
Tak tylko włączając się jeszcze taz do dyskusji to w/g mnie najlepiej /najrówniej/ silnik praccuje na V pover 95. Fakt kosztuje drożej, ale silnik naprawde pali mniej na tym paliwie. Sprawdzałem wielokrotnie. Róznica w mieście na to ok. 0,5 l/100km.
Znalazłem przyczyne, pasek rozrządu był lużny i prwdopodobnie przestawił sie, po założeniu i naciągnięciu nowego paska odpalił chodzi dużo lepiej ale wciąż nie pracuje na 1 cylinder, ustawiłem wszystko według znaków nawet prubowałem przyspieszając o 10 i 20 czyli ząbek i 2 ząbki ale nic, czy ktos wie jak ustawić rozrząd w matizie? z góry dziekuję za pomoc
Daewoo Matiz przebieg 140 tys km, olej nie wymieniany przez ostatnie 30 tys, to co ujrzalem po zdjeciu pokrywy zaworow przeszlo moje najsmielsze oczekiwania , klient przyholowal auto bo pekl rozrzad
http://img227.imageshack.us/img227/5434 ... qk6ns2.jpg
" />W jednym i drugim explo miałem/mam sekwencję i jestem zadowolony spalanie średnio 15-16l - choć ja raczej po mieście dużo nie jeżdze do tego dolewam za 100zł benzyny na miesiąc - przejezdzam ok 2tyś, miałem samochody ze zwykłą instalacją do poldzera to ok, ale do samochodu z wtryskiem to raczej nie bardzo w matizie np. przestawił mi się rozrząd od wystrzału, dziwie się że rozwaliło tego plastikowego kolektora, druga sprawa że matiz palił 2-3 litry więcej gazu niż benzyny explo podobnie tylko że pali 2x tyle więc procentowo wypada lepiej ...
" />Sprzedam samochód - Matiz wersja Friend.
Konserwacja podwozia.
Przegląd techniczny do 2010 roku.
Rozrząd wymieniony.
Komplet opon zimowych.
Szyba przednia wymieniona.
Olej w silniku wymieniony.
Klocki hamulcowe przedniego koła do wymiany.
Prawa strona drzwi pasażera lekko wgnieciona.
Cały samochód był malowany,oprócz dachu.
Kupiony w salonie kolor zielony metalik.
Pierwszy właściciel.
Przebieg 87000 km.
Pierwsza rejestracja wrzesień 2000 rok
Pierwszy właściciel, osoba niepaląca.
Radio , blokada skrzyni biegów, immobilizer.
======
Cena 7500,00 zł
Więcej na:
http://tnij.com/xUop6
Więcej zdjęć większej rozdzielczości na email.
Wątek grzecznościowy.
Pytania:
rromanb@wp.pl
Telefon kontaktowy
602-707-472
" />Nie wiem dlaczego ale do opli nie mam przekonania miałem kiedyś kadetta korozja była wszędzie, w deszczowe dni mokra tapicerka na podłodze poza tym dziury w bagażniku. Silnik zjadał spore ilości oleju, co prawda był z 92roku, troche się zraziłem do tych samochodów chociaż astra jest troche nowszą konstrukcją, ale opinie mają raczej średnie ze względu właśnie na te blachy. Za to mam między innymi matiza z 2002 roku narazie oprócz przeglądów i standardowych rzeczy typu rozrząd co 50000km, wymiany klocków itp. odpukać nic się nie dzieje, trochę słaby silnik przy cięższej nodze potrafi 7,5l/100 spalić, przy oszczędnej wychodzi ok. 6,5l/100. Jeśli chcesz troche starszy samochód to może audi b4 w tdi albo td bardzo oszczedne auta i mało awaryjne tylko w środku troche przestarzałe, ja się zastanawiam nad kupnem mercedesa w124 (w dieslu też w miarę ekonomiczny) ale ciężko jest znaleźć takiego w dobrym stanie za rozsądną cene.
" />Lampy ???? które na jakie co do czeriwwni to nie wiem czy widziałeś na maxa red matiza szyby red światła red koszmar ale moze i zrobię ale lakierem samochodowym tak jak ma mniej więcej Loud,
dwa w tym roku jeszcze parę rzeczy trzeba zrobić np.tylny dolny spoiler i jechane w dół o 4cm zrobi się gleba, drugi wydech (obowiązkowo) no i parę napraw czyli zawieszenie, uszczelniacze zaworów (po uszkodzeniu paska rozrządu) i wentylator chłodnicy o awaryjności to wiem dużo niestety kosztowne
" />JSG - Proszę Cię człowieku nie opowiadaj bzdur i nie rób ludziom wody z mózgu.
Na co masz zwracać uwagę przy wciąganiu na lawetę ?. Moim zdaniem tylko na to czy ma powietrze i na nic innego ... zaczep nie ma bata nie zgnił przez te 6 lat.
Na pewno wymień olej, bo szkoda silnika aby odpalał na starym szmelcu. Pasek rozrządu powinien być jeszcze ok, chociaż jeżeli wiążesz dalsze plany z tym samochodem to zalecam z czystym sumieniem wymianę rozrządu. Sprawdź przewody doprowadzające płyn chłodniczy i przeczyść klemy. Jeżeli do końca jeździł to musi odpalić . . .
A poza tym jak Szymek pisał - prawdopodobnie zaciski hamulcowe się zapiekły i należałoby zajrzeć w nie. Warto zwrócić uwagę na ich przewody elastyczne, oraz gumki tłoczka zacisku.
Życzę powodzenia. Pozdro ! .
--------- 22 Cze 2010 21:41 Połączono ---------
">ok, a jak jest jak sie wilgoć dostała? Co wyszyścić . Miałem tak w matizie że jak postał miesiac w garazu to nie chciał zapalić wyczyściłem kopułke i zapialił. Co wyczyscic w takim eskorciku?
Ok ok . . . ale powiedz dokładnie jaki to silnik ? jaka pojemność ?. Bo Ford jest tak dziwnie skonstruowany że każdy silnik od drugiego różni się prawie wszystkim ...
" />Za e36 z początku produkcji, zagazowanie, porobienie pierdół które wyjdą (samochody nie są nowe, a idealnych to trzeba w salonach szukać), rozrząd, płyny to Cię 10kzł wyjdzie na pewno jak nie więcej trochę.
Jak masz 6000zł, potrzebujesz 4 drzwiowego samochodu to możesz zamiast matiza poszukać TICO w dobrym stanie z gazem, ździebko mniej od Matiza pali i moim zdaniem nadwozie praktyczniejsze, a jazda 800km w jeden dzień mu nie straszna. Części nie są kosmicznie drogie i niewiele się psuje, pamiętam, że mi przeguby lubiły siadać, ale to dlatego, że to nie auto stworzone do ostrzejszej jazdy. Na miasto bardzo dobry, wszędzie się wciśnie, nie to co e36 sedan Czasem mi szkoda tego auta, ale jak wsiadam do e36 to o tym zapominam.
" />
"> OPEL Omega 3,0 V6 silnik, 220 KM, automat, silnik ze stałym wałkiem rozrządu wykonany na zamówienie LOTUS. Tylko 20 tys. takich samochodów wyprodukowano.
Możesz mi wyjaśnić co to jest stały wałek rozrządu?? :shock:
Jak znam się na silnikach to wałki rozrządu zazwyczaj się obracają no chyba, że strzeli pasek rozrządu...a tak poza tym to w tym silniku Opla masz aż 4 wałki rozrządcze, więc cosik tu nie pasuje :what:
A to samochody jakie miałem okazję prowadzić:
-Fiaciki 126p sztuk 6 (różne i różniaste)
-Fiat 125p (czyli duży fiat) sztuk 2 (w tym jeden z silnikiem 2.0i od Fiata Argenty).
-Polonez sztuk 3 (GLE i GSI)
-Fiat 1300 sztuk 2 (rocznik 1962 i 1964). Fajna sprawa bo miały jeszcze dźwignię zmiany biegów przy kierownicy.
-Ford Escort 1.9 TD.
-Ford Sierra 2,3 D.
-Renault Safrane 1,9 TD
-Peugeot 405
-Volkswagen Golf I 1,5 D
-Łada 2107 1500
-Daewoo Matiz
A tak swoją drogą to ten Ford Scorpio mazaka musiał mieć nielicho "dłubnięty" silnik skoro rozpędzał się do 300 km/h...jeśli mowa o Scorpio V6 2,9l 24V fabrycznie miał 195 KM i V max ok. 240 km/h.
uporałem się z kierunkami! bosko ;]
wybiłem pomarańczowe szybki i wstawiłem w ich miejsce lekko spiłowane białe klosze od matiza
tak wiem, BRUDAS
w górnym rzędzie od lewej: klocki przód, pół syntetyk, filtr powietrza, filtr paliwa,
środkowy rząd od lewej: tarcze przód, tarcze tył, pasek rozrządu,
dolny rząd od lewej: napinacz paska, rolka rozrządu, klocki tył, łączniki stabilizatorów tył
Inż - praktycznie sprawdziłem Twoje sugestie.
Wsiadłem do samochodu, uruchomiłem i zacząłem sczytywać dane z komputera, (w tym modelu możesz dużo dowiedzieć się o pracy silnika) Konfiguracja nastawień ekonomiczna -inne fazy rozrządu, napełniania itp silnik pracuje w opcji najsłabszej.
Włączam klimę na max - jest reakcja w danych z przepływomierza - wzrost zużycia paliwa (nie duży,ale jest).
kręcę kołem kierownicy na postoju - jest jakieś mikrodrgnięcie wskazań- X6 to jednak ciężkie auto i szerokie gumy.
Włączam światła mijania, drogowe - komputer nie zauważył nic. ( no to co mam myśleć?)
We wszystkich tych operacjach prędkość obrotowa silnika nie podniosła się nawet o jednostkę.
Jak powiedziałem to mój pierwszy diesel, poprzednio to było auto tej samej marki ale z benzynowym V12 - podobne moce ale inna charakterystyka momentu obrotowego. Nie opowiadaj, że turbodiesle palą tyle samo co benzynowe. Bo z mojego doświadczenia wynika, że zdecydowanie mniej. Benzynowy potrafił przekroczyć 40 l / 100km (przeliczam) a dieslowi nawet przy maksymalnym "poganianiu" nie wychodzi 20l.
Przyspieszenia - nie widzę różnicy a przy ruszaniu to nawet ze wskazaniem na diesla. ( zabawne, ale dane techniczne wskazują, że diesel jest szybszy). Ten silnik ( ale również silniki małe np. VW) oznaczają się wysoką kulturą pracy ( nie mówię tu o starszej generacji) A zauważyłem, że w ruchu ulicznym mniej wciskam "gaz" i przy posuwaniu się w korku używam praktycznie tylko hamulca. Przy zakupie sprawdziłem oba silniki, wybrałam diesla i jestem zadowolony, wolę go od poprzedniej benzynowej 50tki. To zupełnie inna generacja silników, może dawniej diesle były mało komfortowe ale obecnie ani nie trzęsą ani nie hałasują.
Wciąż wracasz do owych Matiz czy Fiat - ostatnio niedawno, gdy byłem w Warszawie to widziałem ich niezauważalnie mało. Królowały VW, Audi, Ople i Renault - większość w dieslach aż byłem zaskoczony Znaczy nie jest ich aż tak mało - tu diesle jakoś ciągle nie mogą się przebić przez HEMI - niskoobrotowe benzynowce o sporym momencie obrotowym - ja ich nie lubię (poza tym jest kryzys - oszczędzam :) ).
Świateł, nawet gdybym chciał, wyłączyć nie mogę - dzienne palą się cholera same ale tylko z przodu pojazdu i deska jest ciemna wewnątrz.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl