Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

do silnikow Y17DT mozna przy wymianie rozrzadu kupic identyczny jak zastosowano w orginale napinacz paska/rolke jak i sam pasek
Nie polecam zmiany gdyz jest kosztowna, po zmianie na nowsza wersje trzeba zmienic lape silnika.
wymienialem u siebie rozrzad na orginalne czesci Isuzu nie mialem zadnych problemow z zakupem
Mozna rowniez zastosowac czesci firmy SKF /INA takze nie zmieniajac wersji napinacza



Jezeli decydujesz się na Corsę w dieslu to musisz uwazać. Wiele z nich to auta pofirmowe i mocno wyeksploatowane. Godny polecenia jest silnik desla 1.7 DTI o mocy 75 kM (Y17DT). Montowany w corsie od wrzesnia 2000 do sierpnia 2003.
Jezeli chodzi o silnik wysokoprężny 1.3 CDTI to jego wadą są szybko wycierające sie wałki rozrządu, i delikatny układ wtryskowy. Starszy diesel jest tańszy w eksploatacji. i mniej awaryjny (prostsza konstrukcja)



Cytat:
Y17DT (DTI) oraz Y17DTL (DI) egzemplaz, ktory mnie interesuje jest DI. AJk dziala ten silnik? Awaryjny jest to w ogole jest Turbo disel czy tylko disel ? Soby za glupie pytanie, ale wole wiedziec na pewno - sadzac po symbolach to turbo disle, ale wole sie upewnic.

Rav oplaca sie to kupic?
DI to tez turbodiesel ale bez IC. Czy sie oplaca kupic?? Tylko dla oszczednosci, bo osiagow to tam nie ma. Co do awaryjnosci....przeplywomierze :D Tam jest pasek rozrzadu wiec nalezy pilnowac. Poza tym nie spotkalem sie z innymi przypadkami. Duzo lepszy pod tym wzgledem anizeli 2.0 DTL/DTH.

Rav




 
> Dlatego pytam o koszty "normalnego" utrzymania.

nie jest drogo, zawieszenie trwałe, elementy występują osobno i są ławto
dostępne z zamiennika, zatem w razie potrzeby możesz wymienić np sworzeń
wahacza czy jego tuleję, jak prawie w każdym dieslu czasem w tych silnikach
padają przepływomierze ale z boscha cena jest rozsądna, z rzadka ale jednak
się zdarza to pad modułu elektronicznego na pompie [Denso], koszt jakieś
1200zł,

> Czy drogo za rozrząd (łańcuszek jest) trzeba i jeśli zawieszenie trzeba by
> było robić.

tam jest _pasek_! [Y17DT] i wymienia się niby co 150kkm ale wiele osób dla
BHP wymienia co 120kkm, przy kupnie wiadomo że należałoby to zrobić, cena z
zamiennika to pewnie 400-450zł [napinacz, rolka luźna i pasek], oryginał
niewiele droższy, czasem padają w tych autach łożyska kół przednich ale
również są osiągalne [cena pewnie 100-150zł], no i wspomniany mechanizm
wybieraka skrzyni, to chyba tyle z częstszych rzeczy,
brat




 
Całkiem fajne autko .Tylko znaleśc Astrę w dobrym stanie jest ciężko . Pełno aut powypadkowych i pofirmowych . Co do silnika jest to silnik DTI konstrukcji isuzu a co za tym idzie jest mniej awaryjny niż oplowskie diesle , ale części są droższe .Wydaje się tylko 75 koni - ale w praktyce brak mocy czuć jedynie powyżej 140 km/h . Pali od 4.5 do 7 litrów. Co do awaryjności to psuje się tylko osprzęt (alternator wytrzymuje jakies 150 tys. km) .Rozrząd jest napędzany paskiem ( silniki 2.0 DTI i DI mają łańcuch) .

Opel Astra II 1,7 DTi 16V symbol silnika Y17DT


SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory umieszczonej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
Typ silnika Y17DT
Średnica cylindra 79 mm
Skok tłoka 86 mm
Pojemność skokowa 1686 cm3
Stopień sprężania 18,4
Ciśnienie sprężania 2,6...3 MPa
Moc maksymalna 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min
Moment maksymalny 165 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1800...3000 obr/min


To ile trzeba wyłożyc zależy od rocznika . Jakieś 15/16k trzeba na rocznik 98/99 w dobrym+ stanie.



Witam,!
Mam pytanko do posiadaczy korsiawek z silnikiem Y17DT, jestem bliski przejścia z Corsy B X12SZ na C z silnikiem Y17DT i stąd też nasunęło mi się kilka pytań na które na znalazłem odpowiedzi.
Upatrzyłem sobie jedną sztukę, pojechałem dzisiaj żeby ją zobaczyć, przejechać się:
Autko które upatrzyłem:
Corsa C 2001 ver sygnowana jako „SPORT” silnik Y17DT przebieg 130 tyś km
1. Czy ktoś pomoże do końca rozszyfrować oznaczenie samochodu:
WOLOXCF0814
WOL-oznaczenie opla
O-wykonanie???
X-corsa
C-„C”
F-wyposażenie jakie????
08-3-dzwiowy
1-rok produkcji
4-zakład produkcyjny ale jaki???

2. Podczas próby jazdy miałem wrażenie, że jest strasznie mulnieta wprawdzie 75 KM to nie jest szczyt marzeń, ale powinno troszeczkę ciągnąć a mi wydawało się że bardzo długo się zbiera na 1,2,3 dalej nie miałem gdzie jej rozpędzić. tutaj mam pytanie czy to „normalne” dla tego silnika czy też coś może być nie tak? może turbina nie działa jak powinna? Przy jakich obrotach na poszczególnych biegach powinna dobrze ciągnąć może ktoś mi podpowie.
3. Jak jest z żywotnością i obsługą tych silników, może jakieś sugestie na co zwrócić szczególną uwagę. Auto nie miało do tej pory robionego rozrządu gdzieś się doczytałem że wymianę wraz z ustawieniem /sprawdzeniem/ luzów zaworów powinno się wykonać po 150tyś czy to prawda? czy lepiej nie czekać tak długo.
4. W aucie zaobserwowałam wyciek na pewno z miski olejowej może jeszcze gdzieś wyżej czy to standard jak w B czy też jakaś oznaka?, oraz drugi wyciek w pobliżu chłodnicy [lewa strona auta] intercooler???
5. Jak sądzicie czy cena 17-18 tyś za takie auto jest ok.?

Pozdrawiam i liczę na jakieś sugestie.
Grzegorz,



autko do 17tys zl, bez szalenstw
 
Witam wszystkich na forum (to moj pierwszy post).
Czytajac rozne watki doszedlem do wniosku, że jednak o autach niewiele wiem, zatem pisze do Was z prośbą o pomoc w wyborze samochodu (jaki kupic pkt 3 i gdzie kupic pkt 4)

1) Oczekiwane parametry:
- Calkowity koszt zakupu (bez wymiany rozrzadu, etc. ale z ew. oplatam celnymi i ew. instalacyjnymi za gaz) do 16-17tys zl. (+1tyś zł za wyjatkowo dobra sztuke)
- Rocznik 2003/2004 lub mlodszy
- Bezwypadkowy, z uczciwym przebiegiem z którym nie ma kłopotów i koniecznosci drogich napraw.
- W grę wchodzą jedynie samochody kombi, hatchback i minivany (czyli tylna szyba podnoszona razem z klapa).
- Z wyposażenia "dodatkowego" interesuje mnie tylko i wyłącznie:
dwie prawdziwe poduszki powietrzne , wspomaganie kierownicy, ABS, klimatyzacja mile widziana (najlepiej reczna, zwykla, prosta)
- Silnik - bezusterkowy diesel (opel astra II 1.7dti Y17DT?) albo bezusterkowa benzyna do zagazowania
- Trwałość i niskie zużycie paliwa ponad osiągi (moc min 75KM)

2) Jakie samochody wydaja sie byc interesujace
a) Opel Astra II hatchback/kombi diesel 1.7dti lub benzyna d 1.4 w zwyż
b) Opel Meriva
c) Peugeot 307 / 307SW (warto sie tym interesowac???)
d) Renault Modus (czy warto???)
e) Peugeot 206 SW (czy warto??)
f) Fiat Idea (czy warto??)
g) Skodia Fabia kombi
h) Mitsubishi Space Star (czy warto??)
i) Ford Fusion 1.4 TDCi (tylko 68KM ale korzystna krzywa momentu (diesel)) (czy warto??)

3) Na koniec pytanie nr1 - ktore z powyzszych aut polecacie, ktore wg Was da sie kupic w oczekiwanej cenie w oczekiwanym roczniku? Ktorego auta nie da sie kupic w tej cenie/rocznika i musza to byc powypadkowe "igielki"?

4) Koncowe pytanie nr2 - czy warto szukac takiego auta za granica?
Jesli chce wydac na auto 17tys zl i od tego odejmuje :
- oplaty celno skarbowe - 1300zl
- oplata za pomoc/posrednictwo (np. jednego z forumowych pomocnikow zakupowych) ok 1000-1200zl
- paliwo tam i z powrotem - 400zl
- tymczasowe blachy w DE i ubezpieczenie na podroz - 400zl
To daje kwote 13500-14000zl brutto za diesla lub 12000 za benzyne (min. 2tys kosztuje gaz sekwencyjny).

Czy da sie za taka kwote kupic w DE lub okolicach oczekiwany samochod?

Bede wdzieczny za pomoc,
pozdrawiam
krataja

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.