aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
witam kolegów
czy ktoś sie spotkał z takim przypadkiem i co mogło być przyczyną?
jadąc swoja asterką bardzo delikatnie nagle auto straciło moc i coś zaczeło mocno ''walic" w silniku auto odpalało lecz mocno w silniku waliło.hol,mechanik stwierdził że zawór sie zawiesił przygazowałem i tu nagle cisza auto umarło.urwało koło na wałku rozrzadu.mechanik rozpierzył silnik zawór sie wrwał uszkodził tłok który wbił go poprzecznie w gniazdo.regeneracja głowicy 300pln gdy odbierałem głowice zauważyłem małe pekniecie lecz gość stwierdził że można taką głowicę założyć i jezdzić .ponoc w dieslach tak sie z głowicami dzieje?
tłok .uszczelki,oleje... ok500pln
pozdrowienia dla zadowolonych użytkowników x17dtl
panowie mam problem,
2 dni temu przyprowadzilem auto z naprawy, wymieniana byla glowica, turbina, rozrzad itp...
mechanik z gory zaznaczyl, ze auto nie pali jak powinno i podal kilka przyczyn nie majacych nic wspolnego z naprawa silnika, z samej naprawy jestem zadowolony, w koncu slychac i czuc jak turbina ciagnie autko do przodu
jak wspomnialem jest jednak problem z zapalaniem, nie ma znaczenia czy silnik cieply czy zimny, musze dlugo krecic zeby odpalil - conajmniej przez 10 sekund i wyglada na to, ze jest coraz gorzej
Od pewnego czasu mam mały problem ze swoim silniczkiem. Pewnego pięknego dnia silnik zaczął strasznie hałasować, stracił moc i oczywiście zapalił się check. Pojechałem do znajomego na warsztat do znajomego. Prace rozpoczeli od usunięcia usterek które popełnił poprzedni magik. Ustawili od nowa rozrząd i kąt wtrysku. Silniczek pracuje pieknie znacznie lepiej niż wcześniej. Czuć wyraźną zmianę podczas jazdy. Niestety jest parę mankamentów który pozostały dalej. Auto ciężko odpala – kręci więc to nie kwestia zasilania. Gdy już się je uda odpalić to praktycznie zawsze podczas jazdy zapala się błąd – zazwyczaj powyżej 2tys obrotów. Gaśnie dopiero wtedy kiedy auto jest na postoju bądz gdy odpali się je ponownie. Po podłączeniu kompa wyskakuje błąd p1220 – program sugeruje problem z przepływką, pracą kąta wtrysku oraz EGR'em. Ten ostatni jest zaślepiony więc dla tego błąd. Co do kąta wtrysku to jest prawidłowo ustawiony bo tak to silnik nie pracowałby idealnie. Dodatkowo auto kopci. W dniu dzisiejszym dokonałem podmiany przepływki ( koleś użyczył swojej ) Zmiana nie przyniosła oczekiwanego pomyślnego rezultatu więc wygląda na pompę a raczej tłoczek w niej. Zmieniłem również filtry powietrza i paliwa. Co do samej pompy to niecałe dwa lata temu była ona regenerowana. Ma ktoś jakiś pomysł ? Z góry dzięki za pomoc.
Pytanie 1: czy jest możliwe w X17DTL(uszkodzone gniazdo szklanki+pogięte zawory) włożenie głowicy z 17D (czym skutkuje)
Pytanie 2: po przeskoczeniu paska rozrządu na wszystkich tłokach odbiły się zawory ,czy istnieje ryzyko ,że są popękane pierścienie na tłokach.Jak to sprawdzić?
podejść podejdzie tylko musi wymienić np wałki rozrządu w głowicy bo tam masz 4 zawory na cylinder a w x17dtl 2
bo to ten sam silnik tylko DTL ma dołożone turbo no nie te same ta sama pojemność i wielkość tłoka ale budowa inna i x17dtl ma też turbo
Witam
Podczas jazdy nagle silnik zgasł i nie chce sie uruchomić.
Od wczoraj wałczę z pompa wtryskowa w mojej astrze F X17DTL rocznik 95'. Niestety samochód nie chce zapalić. Sprawdziłem elektrozawór i chyba jest dobry ( słychać klikanie - otwarcie zaworu) dodam podczas kręcenia rozrusznikiem na wtryskiwaczach nie mam paliwa. :(
Dzisiaj popołudniu będę wymontowywał pompę i chce zawieść do pompiarza na diagnostykę.
Szanowni koledzy prószę o sugestie na ten temat i ewentualnie info co podczas wymontowania nie pominąć, żebym mógł spokojnie ją później podłączyć. jakaś instrukcja?
Pompa jest napędzana paskiem rozrządu i tam chyba musze najbardziej uważać żeby nie przestawić rozrządu?
Wszystkie porady mile widziane
Dzięki i Pozdrawiam
gokarol szybkie pytanie, bo moja astra tez walczy o zycie: czy facet, u ktorego kupowales blachy ma rowniez silnik na sprzedaz ? kojarzysz model ? ja wlasnie szukam kompletnej glowicy z walkiem rozrzadu do astry g 1.7TD X17DTL (98-2000)
z gory dzieki za odpowiedz i powodzenia w odbudowie auta ! wiem jaki to bol bo podobny przypadek mialem w zeszlym tygodniu z tym, ze u mnie uszkodzeniu ulegl silnik
Odświeżę trochę temat...
Robię Swapa z X16SZR na C20NE ale zostawiam moją skrzynie F13. Mam zamach z X17DTL, wszystko ładnie pasuje, silnik ze skrzynią połączyłem bez problemu, natomiast mam problem z umieszczeniem silnika pod maską... Dokładniej chodzi o to że nie pasuje mi łapa, a dokładniej poducha od strony rozrządu... wstawiłem silnik do astry, bez problemu przykręciłem łapy do skrzyni (zostawiłem moje od f13) natomiast poducha silnika która jest od strony rozrządu nie chce wejść... wydaje się jakby była zbyt szeroka i nie mieści się między łapą a ramą... i nie wiem co z tym zrobić? Dodam że dawcą jest opel calibra i poducha która mi nie pasuje jest również z calibry.
Cześć.
Miesiąc temu padła mi turbina. Auto kopciło niesamowicie i brało płyn chłodniczy (chyba uszczelka). Ale miało normalną moc i zapalało bez zmian. Pewnego dnia Astra dostała dziwnie maksymalnych obrotów. Mimo tego że zapłon był wyłączony i nawet kluczyk trzymałem w ręce auto nie gasło - dopiero po 5 sekundach silnik stanął.
Oddałem auto na warsztat i zrobiono:
- wymiana turbiny
- nowy kompletny rozrząd
- głowica splanowana + nowa uszczelka
- nowe uszczelniacze na zaworach
- założyli termostat - podobno nie było (??)
Po 2 tygodniach odebrałem auto. Wywaliłem 1500zł. Teraz Astra nie kopci prawie wcale do 2000 obr/min. Jak tylko wskazówka na obrotomierzu zbliży się do 2000 zaczyna kopcić na biało/niebiesko. Im wyżej tym bardziej
Zastanawiam się co jest przyczyną kopcenia. Pomóżcie !!
Również mam pytanie...
- a jak wygląda wymontowanie termostatu z silnik 1.7 diesel ?? czy tam również trzeba ściągać rozrząd ??
U mnie też wskazówka przeważnie leży
Pozdrawiam
a jaki masz silnik ? ja mam x17dtl to temostat jest praktycznie na samym wierzchu, tuż przy pompie wtryskowej
Na szybko i bez głębszego przygotowania:
1. Sam jestem posiadaczem astry z paskiem rozrządu. Pierwsze wymiana po 60 tyś, następna po 115. Jest to x17DTL, faktycznie większość ma łańcuchy ale z paskiem też niema problemu.
2. nie mam pojęcia
3. silnik 1.2 był jak najbardziej wprowadzony. Nie znam jego specyfikacji ale widuje go dość często w Krakowie jak jadę do pracy. Zazwyczaj ten gość też się wozi o tej porze.
Na samym poczatku chcialbym sie serdecznie ze wszystkimi przywitac !A teraz wrocmy do problemu a mianowicie jestem posiadaczem tak jak w temacie napisane opla astry G 1,7TD [silnik oplowski x17dtl] .problem tkwi w odpalaniem asi tzn odpalic odpali ale np po dluzszej trasie dlugi mosi krecic zanim to zrobi [dluzszej tzn 80km] ..z rana jak silnik zimny jest tez nie jest cudownie ale napewno lepiej [tyle ze astra pusci taki siwawy dymek ] ..oCZywiscie odwiedzalem mechanikow i mowili ze na 100 procent pompa ale jeden mechanik powiedzial ze nie koniecznie i ze problem moze tkwic w rozrzadzie ..ale wiadomo co ja biedny mog o tym wiedziec skoro sie dopiero ucze o dieslach bo to moj pierwszy diesel..Panowie w czym mam sie doszukiwac problemu konkretniej ??jakie moga byc koszta naprawy tego?? Kiedys szukalem na innych forach to znalazlem cos takiego ze to moze byc ; ' zawor eg','zapowietrzony jakis uklad '
p.s dodam ze swiece sa ok akumulator ok
Tu masz odpowiedź:
1.6 litra X16XEL(Ecotec) 1598cm³ 74kW 6200rpm 150Nm 3500rpm
Poprostu auto przy 3500rpm osiaga maxymalny momęt obrotowy więc przy 4000 to auto już nie przyśpiesza tak raptownie bo silnik dał wszystko co mógł przy 3500, mówiąc kolokwialnie.
Ponizej momenty obrotowe dla pozostałych wersji silnikowych:
Model Typ Pojemność Moc max. Max. moment obrotowy Rodzaj zasilania Rozrząd Stopień kompresji
1.4 litra C14NZ 1398cm³ 44kW 5200rpm 103Nm 2800rpm SPi SOHC 9.4:1
1.4 litra 14SE 1398cm³ 60kW 5600rpm 115Nm 3400rpm MPi SOHC 9.8:1
1.4 litra C14SE 1398cm³ 60kW 5800rpm 113Nm 3400rpm MPi SOHC 9.8:0
1.4 litra X14XE(Ecotec) 1398cm³ 66kW 6000rpm 125Nm 4000rpm MPi DOHC 10.5:1
1.6 litra X16SZ 1598cm³ 52kW 5000rpm 128Nm 2800rpm SPi SOHC 10.0:1 (9.6:1 dla X16XZR)
1.6 litra C16NZ i X16SZR 1598cm³ 55kW 5200rpm 125Nm 2800rpm SPi SOHC 10.0:0
1.6 litra C16SE 1598cm³ 74kW 5800rpm 135Nm 3400rpm MPi SOHC 9.8:1
1.6 litra X16XEL(Ecotec) 1598cm³ 74kW 6200rpm 150Nm 3500rpm MPi DOHC 10.5:1
1.8 litra C18NZ 1796cm³ 66kW 5400rpm 145Nm 3000rpm SPi SOHC 9.2:1
1.8 litra X18XE (Ecotec) 1794cm³ 85kW 5400rpm 170Nm 3600rpm MPi DOHC 10.8:1
1.8 litra C18XEL (Ecotec) 1798cm³ 85kW 5400rpm 168Nm 4000rpm MPi DOHC 10.8:1
1.8 litra C18XE 1794cm³ 92kW 5600rpm 168Nm 4800rpm MPi DOHC 10.8:1
2.0 litra C20NE 1998cm³ 85kW 5400rpm 170Nm 2600rpm MPi SOHC 9.2:1
2.0 litra X20XEV (Ecotec) 1998cm³ 100kW 5400rpm 185Nm 4000rpm MPi DOHC 10.8:1
2.0 litra C20XE 1998cm³ 110kW 6000rpm 196Nm 4600rpm MPi DOHC 10.5:1
i diesle:
Model Typ Pojemność Moc max. Max. moment obrotowy Rodzaj zasilania Rozrząd Stopień kompresji
1.7D litra 17YD 1699 cm³ 42kW 4600rpm 125Nm 2400rpm Diesel SOHC 23.0:0
1.7D litra 17DR 1699 cm³ 44kW 4600rpm 125Nm 2400rpm Diesel SOHC 23.0:0
1.7TD litra X17DTL 1700cm³ 50kW 4500rpm 132Nm 2400rpm Turbo Diesel SOHC 22.0:0
1.7DT litra X17DT 1686cm³ 60kW 4400rpm 168Nm 2400rpm Turbo Diesel SOHC 22.0:0
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl