aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
Witam wszystkich. Mam pytanko... Może ktoś mi troszkę pomoże. Mam w swoim espace e3 2.2 dci dziwny pogłos z prawej strony silnika. Nie jest to typowy stuk ale jest słyszalny i tylko na zewnątrz. Dziś zdemontowałem już pasek wieloklinowy żeby sprawdzic czy koło dwumasowe wału nie ma luzu ale wydaje się byc sztywne. Jednoznacznie trudo określic czy niesie się właśnie od koła czy spod aluminiowej osłony rozrządu. Nie mogę nigdzie znalezc schematu tego motoru ale wydaje mi się że będzie tam pompa oleju i pewnie napędzana łancuchem. Może ktoś miał ponowny objaw i da jakąś wskazówkę. z góry dzięki i pozdrawiam.
Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Toyoty Avensis 1.6 1999r 4AFE
Od jakiegoś czasu gdy przekraczam 4500 obrotów pojawia mi się kontrolka "check engine". Jak odpuszczam gaz kontrolka gaśnie. Gdy podłączyłem Toyotkę pod komputer wyświetla mi błąd: "czujnik położenia wałka rozrządu - usterka". Jak wielkie było moje zdziwienie jak dowiedziałem się, że taki czujnik kosztuje 500 zł w ASO. Jeszcze większe zdziwienie ogarnęło mnie gdy Pan z ASO po podaniu mu numeru nadwozia stwierdził, że w mojej Toyotce takiego czujnika nie ma
Identyczna sytuacja jest gdy szukam tego czujnika na stronie www.toyodiy.com. Według schematu powinien znajdować się gdzieś koł aparatu zapłonowego ale nie mogę go tam namierzyć. Obawiam się, że będę musiał wymienić cały aparat zapłonowy.
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki prowadzące do rozwiązania tej zagadki.
Pozdrawiam
ok dzieki za podpowiedzi zobacze niech postoi jeszcze w garazu caly dzien
moze ktos mi podeslac jeszcze jakis schemat podlaczenia tego zbiorniczka o ktorym pisalem wyzej bo jak bede skladal nie chce czegos zle zrobic
i bym prosil jeszcze o schemat gdzie znajduje sie pompa wody i czy musze pozniej robic rozrzad jak bede wymienial pompe?
Macie schemat sterowania silnikiem?? Albo inaczej. przyjrzyjcie sie wiązkom. W Fordzie często wiązka silnika jest dopięta wtyczkami do reszty. Kto wie, moze poprostu trzeba wtyczunie pospinać. A jeś nie, to nie prułbym wszystkiego z Fiesty. Najczęsciej wiązka silnikowa potrzebuje kilku sygnmałów z zewnatrz, a reszta kabli leci droga silnik-ECU. Więc w 90% swapów problem ogranicza się do podania mu -, +, + postacyjce, czasem w kilka miejsc i juz. Wtedy pozostaje odnaleźć czujniki i pouruchamiac wskaźniki i kontrolki.
Co z wydechem. Podchodzi, czy będzie rzeźba??
Uważajcie przy rozrządzie, w 1,7 to mega upierdliwa sprawa.
czesc jestem tu nowy wiec z gory dzieki za pomoc.....mam problem z alfa 155 silnik 2.0 16v twin spark.strzelil mi pasek balansowy i wymienilem cały rozrzad alfa odpala ale pali sie kontrola wtryskiwaczy auto odpala i zaraz gasnie przed tem jezdzilem troche ale nie miala tej mocy co przed tem albo zchrzanilem fazy rozrzadu albo cos innego tylko ta kontrolka nie daje mi spokoju co moge zrobic zeby dzilalo i gdzie znajde odpowiedni schemat rozrzadu pozdro i dzieki
Ok dziekuje bardzo za odpowiedż a czy mógłby mi ktos powiedzieć który to jest dokładnie ten czujnik położenia wałka rozrządu i gdzie sie on dokładnie znajduje jeżeli ktoś posiadał by jakieś zdjęcie jego albo schemat gdzie go znaleść??Da sie to samemu wymienić na nowy czy tylko servis??Prosze o jakis schemat lub zdjecie lokalizacji tego czujnika jeśli ktoś wie Vin mojej buni to AX09396
Mam prośbę czy ktoś może mi podać dokładny schemat ustawiania rozrządu w silniku,
(samochód volvo, ale nie wiem dlaczego silnik renault, ale tak jest).
Najlepiej żeby to było wytłumaczone najprościej.
I jeszcze jedno jaki jest koszt wymiany uszczelki pod głowicą w takim samochodzie.
THX
Bezpieczniki mogą być w dwóch miejscach. Albo pod popielniczką z przodu, albo po lewej, zewnętrznej stronie deski rozdzielczej. Mniej więcej na wysokości górnego zawiasa drzwiowego. Aby sie do nich dostać trzeba otworzyć drzwi.
Tarcze hamulcowe: przód minimalna grubość bez wentylacji to 11 mm a z wentylacją 20 mm; tył minimalna grubość 8,4 mm.
Co do smarów to pomocna będzie dla Ciebie poniższa tabelka. Kliknij na nia to się powiększy i będzie czytelna.
Rozrząd napędzany jest łańcuchem więc jest on kilka razy trwalszy niż paski. Nie znalazłem zalecanego przebiegu, po którym należy go wymienić. Ale sądze że 500.000 km pociągnie.
Prosty schemat elektryczny zamieszczam poniżej.
Bardzo ciekawy samochód. Marzy mi się taki jako kolejny w domu. Ale ja wolałbym wersję z dieslem. Jak będziesz go sprzedawać kiedyś w przyszłości to napisz może w miarę możliwości się skuszę.
ale w momencie załączania turbiny (czy też tak około 2500 obrotów) jest lekkie zawachanie.
Turbo nie pracuje w ten sposób, t.zn. nie załącza sie tylko dmucha cały czas do zadziałania wastegate. Praktycznie przy przyspieszaniu pompuje od 1300-1500obr do zatrzymania ciśnienia na poziomie 0,9 bara przy ok 3000obr. Tak jest przynajmniej u mnie.
Na rozrządzie trzeba sprawdzić znaki (gdzieś już publikowane na forum dla D5252T). Natomiast czy pasek i napinacz kwalifikują sie do wyminy sprawdza sie na podstawie tego schematu
Jeśli odległość A przekracza 14mm - pasek i napinacz out.
Przy wydechu głownie chodzi o katalizator, w warunkach warsztatowych trzeba zweryfikować jego sprawność.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl