aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
Niestety w tym aucie nawet VAG'iem z RossTech'u nie odczytasz
prawdziwego przebiegu ale licz że jest ponad 300kkm. (w najlepszym wypadku)
Zdjęcia umiejętnie zrobione bo nie widać prawej strony autka
(otwarte drzwi na zdjęciu dużo tuszują).
Sprawdź czy wszystkie szyby z tego samego roku
i czy nie są nowsze od autka (przeważnie rok starsze)
popatrz dobrze na składania karoserii i będziesz wiedzieć
czy lekko nie stuknięte
(A6 po poważnym wypadku raczej rzadko opłaci się naprawiać)
Nie kupuj nigdy auta za ostatnie pieniądze, musisz mieć jeszcze
na rozrząd (w tym silniku nie jest najgorzej) przewidź jeszcze
naprawę sprzęgła i wymianę synchronizatora (‘rów) w skrzyni.
Ogólnie jeszcze 4-5tysiaków.
Rozmawialem z mechanikiem....
No coz, pierwsza mysl to ze zlomuje V bo niestac mnei na naprawe...
Druga to ze sprzedaje, ale kto kupi z uszkodzonym motorem....
Trzacie... hm,
Rozrzad plus pompa
uszczelka pod glowica
16 zaworow
komplet uszczelniaczy zaworowych
uszczelka pod glowice
plus robocizna, powiedzial wstepnie 2800
w tym jego robocizna 1350, co myslicie o takich cenach ?
edit, znajomek doradza szukanie calej glowicy uzywanej, wtedy kosszty mogly by pojsc w dol.
Pytam bo ostatnio było dużo napraw, klima, rozrząd, tarcze i klocki, nie mówiąc o misce olejowej rok temu i podobnych
w podpisie masz 1.9 TDI więc czemu po prostu nie wytniesz kata i nie wstawisz zamiast tego rurki.Niektórzy robią to specjalnie hehe żeby auto lepiej szło.
W dieslu zazwyczaj skutkuje to tylko wcześniejszym wstawaniem turbiny=więcej Nm plus smrodkiem ikarusa z rury i fajnym dźwiękiem "ziuuu" przy puszczeniu gazu
I jeszcze do Renia (na okoliczność "nie trzymania się kupy"):
Sportowej jazdy, która mogłaby prowadzić do zarżnięcia silnika, nie było, jednorazowe jakieś przyciśnięcia przy wyprzedzaniu, to to chyba normalne. Zużyciem oleju sam zostałem zaskoczony bo na początku nie brał wcale, zero, przy okazji badań technicznych zerknąłem na bagnet a tam 5mm, czyli sporo poniżej minimum. A było to dwa miesiące po wymianie rozrządu, którą zrobiłem po 80 000, zażądałem wtedy też przeglądu solidnego (w ASO, do tego czasu tylko w ASO). I mam cały czas wrażenie, że od tego przeglądu się to zaczęło. W samym silniku żadnego grzebania do ostaniej wymiany zaworów. Żadnej poważnej naprawy - tłumiki, łożysko, no dwa lata temu wymiana katalizatora. Olej od zawsze ELF 10w40.
mam w planach niedługo zrobić kilka rzeczy w corsie takich jak wymiana uszczelki pod głowicą, regeneracja głowicy, wymiana pierścieni, uszczelki pod miska olejowa, simmeringu walu korbowego, rozrzadu, silniczka krokowego, termostatu, oleju i moze jak starczy kasy to jeszcze przeguby sie wymieni. moje pytanie brzmi, czy powinienem coś wiedzieć dokładniej ze wymiana czegoś wiąże się jeszcze z dodatkowa naprawa lub wymiana następnej części itp ? chce wszystko kupić sam i chciałbym uniknąć jakiejś niespodzianki. a może przy tej okazji można coś pogrzebać żeby podnieść moc
Witam
mam pytanko, czy Transit ma zabezpieczenie wypadkowe jak escort, lub jaka może jeszcze być przyczyna niemożności odpalenia?? po stłuczce w której chłodnica przytarła pasek rozrządy zerwało kilka zębów i wygięło dwa popychacze zaworów. po naprawie nie mogę odpalić
DZIĘKI
edo05@wp.pl
Witam wszystkich na forum!
Właśnie zdałem prawo jazdy jestem mlodym niedświadczonym kierowcą... i też
nie znam się na samochodach.
Mieszkam ze swoim wspolokatorem od około roku...
Właśnie się dowiedziałem że sprzedaje samochód -
Toyote Corolle, Rok 2000, 1,9 Diesel 69KM, Przebieg 206tys. Hatchback
Cena: 10'000zł
Samochod właśnie był w naprawie:
- Regeneracja Pompy paliwowej bo się rozsypała.
- Naprawie dachu (na naszym podworku spadl na nia lod z dachu szyba i dach do naprawy)
Wiem że jest w miare z pewnej ręki...
20 tyś temu wymienil rozrząd... i sprzęgło.
Strasznie dba o samochody.... potrafił 2-3h myć samochod i go ''dopieszczać.
Jeśli się nie myle to olej wymieniał co 10tyś. Poprostu chłopak kocha samochody...
Teraz podstawowe pytanie czy się opłaca??
Co z tą pompą, paliwo się wyłało na silinik, to poważne?
Nie za słabe, jestem niedoświadczony moze to dobrze ze słaby?
Auto nie posiada klimatyzacji, opłaca się zakupić i zamontować?
Może macie lepsze propozycje aut?
Z góry dzięki za pomoc.
hehehe wiem :) sam już dość długo jeżdże .. zresztą stary ma warsztat więc te zagadnienia nie są mi obce ... a zgasić się da na pewno :) przy wciśniętym sprzęgle czujnik położenia wału korbowego czyta ten stan jako możliwy do wyłączenia :) niektórzy przecież stają wciskają sprzęgło i gaszą na biegu nie zaciągając ręcznego (co jak by nie było jest głupotą) .. więc co za różnica czy zatrzyma samochód czy nie :twisted: ale zniszczenia były by boskie ... w najlepszym razie tak jak powiedziałeś pasek rożrządu i sprzęgło jeszcze :) dalej to lista napraw była by dłuuuga a w pierwszej kolejności skrzynia ... :twisted: ... pod innym pojęciem hamólca silnikowego ktryje się pojęcie: odblokowanie kotwicy przymocowanej do silnika i liczenie że po dordzę będzie jakaś dzióra .... no nie mogę temat mnie wykańcza :-D
Dobra metoda aby rodzinny interes się rozwijał.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl