aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
AUTODATA 2007 ver. 3.18
Info:
Najnowsze wydanie DATA 2007. Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach. Zawiera schematy elektryczne, naprawy, lokalizacje sterowników, geometrię kół, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, fabryczne procedury likwidacji komunikatów /nie wymagające żadnych dodatkowych akcesoriów/ przypominających o zmianie oleju jak i okresowym przeglądzie - przydatne podczas, gdy sami zmieniamy olej i sami serwisujemy swój samochód
-PASKI ROZRZĄDU
-ŁAŃCUCHY ROZRZĄDU
-DANE TECHNICZNE
-SCHEMATY INSTALACJI ELEKTRYCZNE
-DIAGRAMY
-WYKRESY
-PROGRAMOWANIE KLUCZYKÓW
-OPISY PINÓW STEROWNIKÓW (NAPIĘCIA ,REZYSTANCJA, CZĘSTOTLIWOŚĆ)
-PROCEDURY KASOWANIA WSKAŹNIKÓW SERWISOWYCH
-LISTY KODÓW BŁĘDÓW ,PROCEDURY WYWOŁANIA
I WIELE INNYCH PRZYDATNYCH INFORMACJI
LISTA POJAZDÓW ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W PROGRAMIE
Alfa Romeo:
1750, 2000, Alfetta, 75, 155, 156, 6, 90, 164, 166, Montreal, Nuova, GT, Spider, SZ, GTV.
Audi:
50, 60/75/90, A2, A3, 80, 90, A4, Coupe, Cabriolet, 100, 200, A6, Allroad, V8, A8, TT, S3, Avant RS2, S4, S6, S8, Quattro
BMW:
1502, 1602, 1800/1802, 2000/2002, 2500, 2800, 3.0, 3.3, Z1, Z3, X5, Seria 3, 5, 6, 7, 8
Chrysler/Jeep:
Neon, Stratus, New Yorker, PT Cruiser, Caravan, Voyager, Wrangler, Cherokee
Citoren:
2CV, 3CV, Axel, Visa, AX, Saxo, C3, ZX, Xsara, Xsara Picasso, BX, Xantia, CX, C5, XM, Evasion/Synergie, C15, Berlingo, Jumpy/Dispatch, C25, Jumper/Relay
Daewoo:
Matiz, Tico, Nexia, Kalos, Lanos, Espero, Nubira, Leganza, Tacuma/Rezzo, Korando, Musso
Fiat:
500, 126, Cinquecento, Seicento, 850, 127, 128, Panda, 124, Uno, Punto, Ritmo, Palio, Siena, Regata, Tipo, Bravo, Brava, Stilo, Tempra, Marea, 125, 131, 132, Argenta, Croma, Barchetta, Coupe, 130, Doblo, Multipla, Ulysse, Strada Pick-up, Citivan, Fiorino, 900, Scudo, Ducato, Talento
Ford:
Ka, Sportka, Fiesta, Courier, Fusion, Escort, Orion, Focus, Taurus/Cortina, Sierra, Mondeo, Consul, Granada, Scorpio, Streetka, Puma, Capri, Probe, Cougar, Galaxy, Maverick, Explorer, Ranger, Transit
FSO:
Polski Fiat, 125P, Polonez, Pick-up, Caro
Honda:
Logo, Jazz, Civic, CRX, Quintet, Ballade, Integra, Concerto, Accord, Prelude, Legend, S2000, NSX, Stream, Shuttle/Odyssey, HR-V, CR-V
Hyundai:
Atos, Amica, Pony, Accent, Stellar, Lantra, Elantra, Sonata, XG, S Coupe, Santa Fe
Isuzu:
Piazza, Trooper, Campo, Midi, N
Kia:
Pride, Rio, Sephia, Clarus, Magentis, Carens, Sedona, Sportage, Besta
Lada:
Samara, Forma, 1200, 1300, 1500, Classic, Nova, Toscana, Niva
Lancia:
A112, Y10, Ypsilon, Fulvia, Flavia, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Beta, Trevi, Gamma, Thema, Kappa, Zeta
Land Rover:
Freelander, Series III, 90/110/130/Defender, Discovery, Range Rover
Lexus:
IS200, IS300, GS300, GS430, LS400, LS430, SC430, RX300
Mazda:
121, 323, 616, 818, 626, 6, Xedos 6, Xedos 9, 929, MX-3, MX-5, MX-6, RX2, RX3, RX4, RX5, RX-7, Demio, Premacy, MPV, Tribute
MCC:
Oraz: INNE MARKI SAMOCHODÓW WYMIENIONE W PROGRAMIE
. Lista pozostałych marek: Asia, Bedford, Bedford HGV, Carbodies, Dacia, DAF-Leyland, Daihatsu, Deutz-Fahr, Dodge, ERF, Fendt, Foden, Hino, Innocenti, Jaguar (Daimler), John Deere, LDV, Lotus, MAN, Maruti, Massey Ferguson, Mercedes-Benz HGV, Maskvich, New Holland, Pegaso, Piaggio, Proton, Renault HGV, Renault Tractors, Sao, Scania, Ssangyong, Steyr, Talbot, Tata, Trabant, Universal, Valmet, Volvo HGV, Wartburg, Zastava (Yugo), Zetor.
2 CD ( Obraz płyty ) + Witamina
Aby móc zobaczyć zawartość umieszczoną w tagu [ CODE ] musisz się zarejestrować
Hasło to: AmA.auto$.AmA
STAR 200
Pierwsze prototypy samochodu Star 200 powstały na przełomie lat 1964-1965. Po raz pierwszy zostały pokazane publicznie w 1966 roku. Problemy z wdrożeniem produkcji spowodowały, że powstały modele przejściowe Star 28 (z silnikiem wysokoprężnym) i Star 29 (z silnikiem benzynowym) bazujące na modelach Star 25 i Star 27. Wykorzystywano w nich podzespoły opracowane dla modelu Star 200.
Kabina kierowcy zapewnia dobre warunki prowadzenia samochodu. Jest bogato przeszklona, kierowca ma dobrą widoczność przez panoramiczną szybę przednią bez słupka środkowego. Drzwi kabiny otwierane są do przodu, fotele kierowcy i pasażera mają regulację ustawienia. Kabinę wyposażono w urządzenia grzewczo-wentylacyjne i jest ona skutecznie wyciszona. Kabina kierowcy Stara 200 eksportowana była na Węgry i stosowana w samochodach Csepel. Skrzynia ładunkowa tej ciężarówki jest metalowa, można w niej przewozić ładunki o masie do 6000 kg. Masa własna samochodu wynosi 4200 kg. Star 200 może holować przyczepę o masie całkowitej do 8500 kg. 6-cylindrowy silnik typu S359 jest wysokoprężny. Kuty wał korbowy osadzony jest w 7 łożyskach, a głowica cylindrów składa się z trzech segmentów dwucylindrowych, wykonanych z żeliwa specjalnego. Niekiedy wyposażano Stara 200 również w silnik SW-400 (tzw. mały Leyland) o pojemności 6500 cm³ mocy ok. 138 KM, który był produkowany w zakładach Andorii na licencji angielskiej firmy Leyland. Silnik ten był nieco słabszy od S-359, lecz zyskiwał popularność dzięki większej trwałości i mniejszemu zużyciu paliwa oraz cichszej pracy. Wskaźnik mocy w stosunku do całkowitego ciężaru pojazdu — 14,1 KM/tonę — odpowiada współczesnym konstrukcjom samochodów ciężarowych. Skrzynia biegów ma 5 niesynchronizowanych (w opcji synchronizowana skrzynia biegów) przełożeń do jazdy w przód, plus bieg wsteczny. W samochodzie zastosowano hamulce hydrauliczne, dwuobwodowe, ze wspomaganiem pneumatycznym. Zawieszenie wozu, oprócz wzdłużnych resorów piórowych, składa się z dodatkowych elementów gumowych, a z przodu są również amortyzatory teleskopowe. Star 200 zużywa normatywnie ok. 19 l oleju napędowego na 100 km. Produkcja samochodów Star odbywała się na unowocześnionych maszynach, sprowadzanych m.in. z Włoch. Na modernizację całej starachowickiej FSC przeznaczono pokaźne sumy. Star 200 był więc wytwarzany nowoczesnymi metodami. Produkowano również odmiany tego modelu z napedem na 4 (Star 244) i 6 kół (Star 266).
Po przejęciu FSC Star przez koncern MAN, samochody te poddano modernizacji z zastosowaniem podzespołów tego koncernu. Powstały w ten sposób nowe modele. Stary 28 i 200 produkowane w Starachowicach osiągały prędkość maksymalną odpowiednio 100 i 125 km/h (bez ładunku).
O popularności samochodu zadecydowały:
* bezproblemowy, naturalny rozruch silnika w warunkach zimowych i niskie jednostkowe zużycie paliwa z uwagi na zastosowany silnik wysokoprężny z wtryskiem bezpośrednim,
* wysoki wskaźnik mocy jednostkowej zapewniający dobrą dynamikę,
* dość dobre parametry trakcyjne podczas ciągnięcia przyczepy z ładunkiem,
* łatwość zabudowy nadwozi specjalistycznych (dźwigi, wozy pożarnicze, leśne).
Wady samochodu wynikały z ówczesnych norm dla pracy kierowcy a w szczególności:
* niesynchronizowanej skrzynia biegów,
* hałaśliwej pracy silnika (głośny rozrząd),
* sporych sił na kole kierownicy, pedałach sprzegła i hamulca,
* niespełnieniu aktualnych norm czystości spalin.
ZRÓDŁO TEKST-WIKIPEDIA,ZDIĘCIE-GOOGLE
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl