|
|||||||
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
Posiadam skuter Benzer Columbia 50 ( 139QMB ) 4-sów.
Jak w tytule, sprzedam silnik z golfa 1 wszystko ok, zalozony rozrzad skf, nowy olej itp. Ogolnie sa kolektory do mk2 tez itp, bo teraz to wlozone jest do mk2:). Mozna przepalic. Ew moze pojsc z buda, ogolnie niby jezdzi ale trzeba jeszcze troche posiedziec przy tym. A musze sie pozbyc Bo za duzo tego a plany sa duze... Cena 700zl. Pw lub 78 23 02 471. Buda zarejestrowana na jg oplacona jeszcze do przegladu.
Hej.
4t jest tyle lepszy od 2t,że w 4t wszystko pływa w oleju a 2t no jest dużo gorsza i bardziej wszystko się szybciej zużywa... W 2t dużą robotę robią dziury w cylindrze i to też wpływa na zużycie tłoka.. W 4t nie ma tych dziur w cylindrze i tłok zużywa się wolniej,ale za to dochodzi rozrząd i głowica z zaworami i te koszty w utrzymaniu 2t i 4t są podobne.... Dziś właśnie przywiozłem samochodem z Warszawki moje pierwsze enduro. :)
Witam miałem taki problem po przejechaniu 4km nagle słabł i gasł 5 minut nie palił po czym od pierwszego odpalał i znowu ze 3-4km.i stop.Wymieniłem świece,gaźnik,regulacja zaworów,wymiana kranika podciśnieniowego i czyszczenie korka wlewu też nic nie pomogła.Rozebrałem cylinder myśląc że puchnie cylinder w końcu to China.Żeby wykluczyć stary cylinder i tłok kupiłem o pojemności 65cm,(oczywiście cały zestaw,tłok,pierścienie,uszczelki,itp).I ciekawostka tłok uderzał o głowicę(stara mówili że może zostać bo nie robi różnicy),po odwróceniu wałka rozrządu o 180stopni powodował uderzanie zaworu o tłok,czyli tak czy tak z kopa nie szło,tylko rozrusznik i dalej mimo 8 godz. męczenia się nie udało mi się go nawet na chwile uruchomić(silnik złożony poprawnie i szczelnie),po zmianie na stary cylinder uruchomił się bez problemu.Co do awarii gaśnięcia w trakcie jazdy chyba znalazłem problem ,(jeszcze nie testowałem) leżał pod kolankiem z gaźnika uszczelka która jest na cylindrze taka gruba czarna,była pęknięta i wykrzywiona.Jeżeli to nie to to koniec pomysłów może forumowicze-silnik 139qmb 4T Wiem że świeca to podstawa,mam CHIŃSKĄ,NGK,ISKRA.Bez różnicy teraz doszło do tego że potrafi dokładnie gasnąć na tej samej trasie dokładnie w tym samym miejscu co dzień wcześniej,mimo sporych różnic temperaturowych.wymieniłem kranik podciśnieniowy-dalej to samo,wywierciłem dziurę w korku paliwa-to samo,dziś rozebrałem cylinder będę chciał wymienić cały cylinder,tłok,itp......mam pytanie czy ktoś ma schemat budowy silnika 139qmb(4t),chcę poprawnie ustawić łańcuszek rozrządu.Jakby to był samochód to szukałbym w czujnikach a czy te silniki mają jakiś bo jak silnik odpali już później to strasznie głupieje skaczą wysokie obroty,mułowacieje,drażni mnie to bo to nietypowy problem i nikt nie pomaga. Siema :D dawno mnie na forum nie było ,ja mam w swoim chinolku cylek 90 ccm , do cylka takiego typu musisz zmienić prawie wszystko , zazwyczaj tuning 4T zaczyna się od cylindra , wały nie musisz zmieniać , do tego cylka musisz w 1 kolejności zmienić : gaźnik , do gaźnika nowy filtr powietrza ,i kruciec ssący , pasek napędowy , następnie zmieniasz , sprzęgło,dzwon wariator , przeciwtalerz , korektor momentu obrotowego , świece , cefke , i reszte dupereli , oczywiście jeśli chcesz możesz jeszcze wałek rozrządu , który daci na v-maxie , ale seria wytrzyma , przy okazji do takiego cylindra , przyda sie też na koniec sportowy wydech , odpowietrzacz , zgrzewka zabieraków do wariatora i dużo czasu na regulacje skutera . co do pytania o filtr to przy zmianie cylka dopiero odczujesz różnice,a tak to tylko większe spalanie i szybciej biedaka zatrzesz , w filtrze stożkowym nawet z obudową bród się przedostanie przez otworki w obudowie które jak będą zasysać powietrze to cały ten syf wciągną też ,dlatego jak decydujesz się ta tuning to niestety rezygnujesz z jazdy w deszcz ,chyba że chcesz codziennie czyścić filtr powietrza W naszych 4t ciężko jest zmienić łożyska na wale gdyż za łożyskami wprasowane są zębatki do rozrządu i napędu pompy oleju. Już lepiej kupić cały drugi wał, zawsze są z łożyskami.Wymiana wału dla kogoś ogarniętego to prościzna z takich mniej dostępnych w sklepach narzędziem jest jedynie ściągacz magneta, bez niego nic nie zdziałamy. Witam,
|
|||||||
Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.
|