Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

Posiadam skuter Benzer Columbia 50 ( 139QMB ) 4-sów.
ZAmontowałem do niego
# CYLINDER 80cm3
# TŁOK
# GŁOWICA (W PEŁNI UZBROJONA)
# PIERŚCIENIE
# SPORTOWY WAŁEK ROZRZĄDU
# POPYCHACZE ZAWORÓW
# SWORZEŃ TŁOKA
# ZAMEK SWORZNIA

Wszystko fajnie smiga . tylko przydałby sie lepszy tłumik a zabardzo kasy nie mam . niewiecie moze jak przerobic tłumik ???? Posiadam migomat .wiec czekam na wasze odp??



Jak w tytule, sprzedam silnik z golfa 1 wszystko ok, zalozony rozrzad skf, nowy olej itp. Ogolnie sa kolektory do mk2 tez itp, bo teraz to wlozone jest do mk2:). Mozna przepalic. Ew moze pojsc z buda, ogolnie niby jezdzi ale trzeba jeszcze troche posiedziec przy tym. A musze sie pozbyc Bo za duzo tego a plany sa duze... Cena 700zl. Pw lub 78 23 02 471. Buda zarejestrowana na jg oplacona jeszcze do przegladu.






525 SX ASORTYMENTMODELE MOTOCROSS SX
Przyjemnie jest nie czuć żadnego realnego zagrożenia: z jego niezrównaną mocą 525 SX zostawia konkurencję daleko w tyle w klasie open. Idealny motocykl dla bardzo odważnych lub dla tych co ponad wszystko kochają moc.
powiększ

Silnik


Silnik 1 Cylinder, 4T
Pojemność (ccm) 510.4
Średnica / skok tłoka (mm) 95 x 72
Sprężanie 11:1
Rozruch Nożny
Skrzynia biegów 4-ro stopniowa
Gaźnik Keihin MX FCR 41
Rozrząd 4 zawory / OHC
System smarownia Ciśnieniowe z dwoma pompami Eaton
Smarownie skrzyni biegów -
Olej silnikowy 1.2l 10W-50
Przełożenienie główne 33 : 76
Przełożenie wtórne 14 : 48
Chłodzenie Ciecz
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe, pompa sprzęgła
Zapłon Kokusan digital 4K-3A




Podwozie
Amortyzatory przednie WP-USD ø 48 mm
Amortyzator tylni WP-PDS
Skok amortyzatorów przód / tył 300 / 335 mm
Hamulce przód / tył Tarczowe 260 / 220 mm
Koło przód / tył 1,60 x 21"; 2,15 x 19"
Opona przód / tył 80/100-21"; 110/90-19"
Wydech Aluminium
Kąt główki ramy 63,5°
Rozstaw kół 1481±10mm
Prześwit (bez obciążenia) 380mm
Wysokość siedziska 925 mm
Pojemność baku ok. 7 Litrów
Waga (gotowy do jazdy, bez paliwa) ok. 106 kg



Hej.

ten pierwszy 450 sx jest 2003-2004 , a nie 2005 (od 05 jest inna rama)
o pozostałych coś tam juz pisałem we wcześniejszym poscie.

w 450 SX raz na dwa / trzy sezony wymiana tłoka + korby ( koszt - 1100pln) i łożyska na wale (400pln) raz na sezon wymiana rozrządu (200pln) olej co 10 - 15mth, zawory - sprawdzenie i ewentualna regulacja co ok 2-3 wymiany oleju, ( oczywiście czas podany zależny jest od intensywności eksploatacji)

w 205 4T - duz częście wymiana tłoka, zaworów, rozrządu, oleju itd...

pozdro!



4t jest tyle lepszy od 2t,że w 4t wszystko pływa w oleju a 2t no jest dużo gorsza i bardziej wszystko się szybciej zużywa... W 2t dużą robotę robią dziury w cylindrze i to też wpływa na zużycie tłoka.. W 4t nie ma tych dziur w cylindrze i tłok zużywa się wolniej,ale za to dochodzi rozrząd i głowica z zaworami i te koszty w utrzymaniu 2t i 4t są podobne....



Dziś właśnie przywiozłem samochodem z Warszawki moje pierwsze enduro. :)
Suzuki DR250. Jak na razie w serwisie stwierdzili, że łańcuszek rozrządu hałasuje tak, że nie słychać wydechu, ale dadzą radę. Motorek ponoć ładny, oryginał, japoński, rzadki okaz.
Doprowadzi się go do porządku i powinno być OK.

Teraz tylko nauczyć się tym latać w terenie bo jestem kompletny świeżak.
Poczytałem trochę wcześniej co radzą bardziej doświadczeni koledzy i dlatego zdecydowałem się na 250 cm3 4T. Chociaż po dzisiejszej, krótkiej przejeżdzce stwierdziłem, że mógłby być mocniejszy.
Na codzień latam CBRką 1100 XX i zastanawiam się jak spodoba mi się jazda w terenie.
Ale coś serce mi mówi, że już złapałem bakcyla... i po mnie.




co to znaczy silnik 2t lub 4t? czym się rózni, który lepiej brać?

Różnica jest zasadnicza, 2T czyli dwusuw inaczej mówiąc podczas pracy wykonuje tylko dwa suwy tłoka na jeden cykl, jest to rozwiązanie prostsze bo nie potrzebuje żadnych zaworów, rozrządu itp no i co pewnie dla ciebie ważne dwusuwy są dużo żwawsze, w czasie gdy tłok w 4T kończy pierwszy cykl pracy dwusuw wykonuje już drugi pełny cykl i przez to lepiej wchodzi na obroty ale, jest jedno ale - pali sporo więcej. Co do 4T to są one fajne dopiero od pojemności 400ccm moim skromnym zdaniem, nawet 250 4T są mułowate. Fakt że palą malutko, taki np zip 4T potrafi zejść do poziomu 2l/100.

Co do skuterka z linku wyżej to z czystym sercem mogę ci go polecić, ma super wydech i przede wszystkim super właściciela który o niego dba



Witam miałem taki problem po przejechaniu 4km nagle słabł i gasł 5 minut nie palił po czym od pierwszego odpalał i znowu ze 3-4km.i stop.Wymieniłem świece,gaźnik,regulacja zaworów,wymiana kranika podciśnieniowego i czyszczenie korka wlewu też nic nie pomogła.Rozebrałem cylinder myśląc że puchnie cylinder w końcu to China.Żeby wykluczyć stary cylinder i tłok kupiłem o pojemności 65cm,(oczywiście cały zestaw,tłok,pierścienie,uszczelki,itp).I ciekawostka tłok uderzał o głowicę(stara mówili że może zostać bo nie robi różnicy),po odwróceniu wałka rozrządu o 180stopni powodował uderzanie zaworu o tłok,czyli tak czy tak z kopa nie szło,tylko rozrusznik i dalej mimo 8 godz. męczenia się nie udało mi się go nawet na chwile uruchomić(silnik złożony poprawnie i szczelnie),po zmianie na stary cylinder uruchomił się bez problemu.Co do awarii gaśnięcia w trakcie jazdy chyba znalazłem problem ,(jeszcze nie testowałem) leżał pod kolankiem z gaźnika uszczelka która jest na cylindrze taka gruba czarna,była pęknięta i wykrzywiona.Jeżeli to nie to to koniec pomysłów może forumowicze-silnik 139qmb 4T



Wiem że świeca to podstawa,mam CHIŃSKĄ,NGK,ISKRA.Bez różnicy teraz doszło do tego że potrafi dokładnie gasnąć na tej samej trasie dokładnie w tym samym miejscu co dzień wcześniej,mimo sporych różnic temperaturowych.wymieniłem kranik podciśnieniowy-dalej to samo,wywierciłem dziurę w korku paliwa-to samo,dziś rozebrałem cylinder będę chciał wymienić cały cylinder,tłok,itp......mam pytanie czy ktoś ma schemat budowy silnika 139qmb(4t),chcę poprawnie ustawić łańcuszek rozrządu.Jakby to był samochód to szukałbym w czujnikach a czy te silniki mają jakiś bo jak silnik odpali już później to strasznie głupieje skaczą wysokie obroty,mułowacieje,drażni mnie to bo to nietypowy problem i nikt nie pomaga.



Siema :D dawno mnie na forum nie było ,ja mam w swoim chinolku cylek 90 ccm , do cylka takiego typu musisz zmienić prawie wszystko , zazwyczaj tuning 4T zaczyna się od cylindra , wały nie musisz zmieniać , do tego cylka musisz w 1 kolejności zmienić : gaźnik , do gaźnika nowy filtr powietrza ,i kruciec ssący , pasek napędowy , następnie zmieniasz , sprzęgło,dzwon wariator , przeciwtalerz , korektor momentu obrotowego , świece , cefke , i reszte dupereli , oczywiście jeśli chcesz możesz jeszcze wałek rozrządu , który daci na v-maxie , ale seria wytrzyma , przy okazji do takiego cylindra , przyda sie też na koniec sportowy wydech , odpowietrzacz , zgrzewka zabieraków do wariatora i dużo czasu na regulacje skutera . co do pytania o filtr to przy zmianie cylka dopiero odczujesz różnice,a tak to tylko większe spalanie i szybciej biedaka zatrzesz , w filtrze stożkowym nawet z obudową bród się przedostanie przez otworki w obudowie które jak będą zasysać powietrze to cały ten syf wciągną też ,dlatego jak decydujesz się ta tuning to niestety rezygnujesz z jazdy w deszcz ,chyba że chcesz codziennie czyścić filtr powietrza



W naszych 4t ciężko jest zmienić łożyska na wale gdyż za łożyskami wprasowane są zębatki do rozrządu i napędu pompy oleju. Już lepiej kupić cały drugi wał, zawsze są z łożyskami.Wymiana wału dla kogoś ogarniętego to prościzna z takich mniej dostępnych w sklepach narzędziem jest jedynie ściągacz magneta, bez niego nic nie zdziałamy.



Witam,
Mam do sprzedania XC70 z 2001r z przelotem 160000km (prywatnie nie handlarz).
Po wymienie rozrządu (150000km) i oleju w skrzyni (160000) oraz kompletu tylnych hamulców (klocki, tarcze, szczęki)

668 458 696 Warszawa.

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10673560

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.