Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

nie no Chyn dajesz czadu....naprawde podziwiam cierpliowsc MAcka w tlumaczeniu tej samej rzeczy juz ktorys raz;P
tak oczywiscie diesle woogle nie sa wrazilwe na jakosc paliwa, sa bezobslugowe super ekonomiczne i wogle najnajnaj!!! starsznie gloryfikujesz te konstrukcje naprawde...:/
powoli od poczatku, dlaczego mowie dieslom NIE:
1) koszty zakupu, za dobrego diesla z w miare normalnym przebiegiem tzreba zaplacic duzo wiecej niz za benzyne
2)jesli odpukac trafimy na wadliwy motor remont jest duzo bardziej kosztowny niz w przypadku benzyny
3)osiagi i ekonomika. Nie oszukujmy sie, jesli za cene powiedzmy 14tys mzoesz miec Roverka 620Sdi 105koni i powiedzmy 623Si lub 620Ti 158/200koni to chyba jest roznica prawda?? zalozysz do tego LPG i wyjdzie Ci taniej niz jezdzenie dieslem;) az mi sie iwerzyc nei chcialo kiedy Passat 1.9TDI B5 z 1998r. majacy paluic 5litorw ropy spalal ich 7 lub 8!!! nie czarujcie sie ludzie!! w miescie czy w cyklu meiszanym diesel wcale nie jest taki ekonomiczny no chyba ze SDi w Fabi ale to poporstu niejedzie.
4) kolejny powod to kultura pracy. nie wiem jak innym ale mnie ten klekot doprowadza do furii....
5)a i moc/elastycznosc. ok diesel ma moment od niskich obrotow ale ten "potezny moment" sie bardzo szybko konczy.....tego doskonalym przykladem jest wlasnie konfrontacja Rovera 623Si z 1995r z Passatem 19.Tdi z 1998r.
Rover ma 158koni/206Nm a Passat 110koni/240Nm. oczywisice moment w Roverze jest osiagany przyok 4400obr/min a w Passku przy ok2100obr/min. jednak w trasie passat byl bez szans z Roverem;) zaraz koncyzly sie biegi predkosc nie wzrastala ogolnie naprawde kiepsko:/ bylem bardzo zawiedzony gdyz osluchalem sie jak to VW passat pozamia Rovera. w 623 poporstu redukcja o 1 bieg w dol gaz do doechy i auto rweir do przodu nie ma problemu z przyspieszeniem!! na podstawie moich doswiadczen z tymi wyzej wymienionymi samochodami stweirdzam iz dieslom duuuzo brakuje do dobrych benzyn.
6)koszty utrzymania. i tutaj benzyna jest gora poniewaz jest tansza w utzrymaniu. najprosstrze porownanie, ceny rozrzadu. kioedy w 623Si rozrzad kosztowal ok 600zl to w passku jest to ponad 1000zl....:/
a na koniec jak dla mnie argument jednoznaczny. Jesli moj Tato, ktory przejechal juz kilka milionow kilometrow, obecna Vectra jest jego 37(!)samochodem i On mowi ze ta cala potega tak strasznie chawlonych dieslow to jeden wielki MIT to ja podziekuje wsyztskim TDI,HDI,SDi,TDDI itp i zostane przy benzynce;) zwlaszcza ze obecna Viki B 2.5V6 leje dieselki jak chce - polegl juz Golf 140koni, Passat 2.0TDi 170 koni. Strach pomyslec co bedzie jak wreszcie znajdziemy 620Ti



opis znaków ustawczych rozrządu silnika 1.7SDI
z racji tego że wymieniałem rozrząd niedawno podzielę się swoimi spostrzeżeniami które ułatwią innym użytkownikom wykonanie tej naprawy.
W silniku 1,7 SDI mamy 3 ważne punkty ustawcze:
1-- wał silnika, gdzie koło pasowe z przodu silnika ma nabitą kreskę od strony plastikowej osłony paska rozrządu a plastik ten ma nadlaną kreskę. Jednocześnie po zgraniu tych dwóch znaków w okienku obudowy skrzyni biegów pokaże się nam nabite na kole zamachowym silnika "0", co oznacza że silnik jest ustawiony na GMP 1 tłoka.

2-- wałek rozrządu, na kole zębatym nie ma żadnych znaków, natomiast na końcu wałka jest wycięcie nie symetrycznie do jego osi, należy wykonać tyle obrotów wałem silnika (klucz 19 koronkowy) aby wycięcie ułożyło się równo z krawędzią głowicy. (Wałek rozrządu obraca się 2x wolniej od wału silnika dlatego przy zgraniu się znaków dla wału silnika znaki dla wałka rozrządu mogą się nie pokryć za pierwszym razem i należy wykonać jeszcze jeden pełny obrót wałem silnika i wtedy znaki się pokryją)

3-- koło zębate napędu pompy wtryskowej, tutaj niestety nie doszukałem się żadnych znaków ustawczych, na kole zębatym wprawdzie jest nacięcie ale nie ma odnośnika na bloku silnika czy plastiku. Ja zaznaczyłem sobie tam punkt korektorem (biały pisak).

Z racji tego że nie posiadam garażu ani kanału samochód podwindowałem i ustawiłem na kobyłkach tak że cały przodek patrzył w niebo. Zdjąłem prawe koło, osłonę spodnią silnika i do dzieła...
Demontujemy osłonę silnika (górną), pokrywę zaworów (2 śrubki - uchwyt osłony, 3 śrubki główne pokrywy klucz 10)

Żeby zmienić pasek należy ustawić w/w położenia, ustawić sobie windę pod silnikiem, odkręcić łapę silnika od strony rozrządu, zdjąć pasek napędu pompy wody i alternatora, odkręcić 4 śruby imbusowe koła pasowego silnika i je zdjąć, zdjąć osłony plastikowe.Żeby zdjąć dolną osłonę plastikową (3 śrubki klucz 10) należy zdemontować koło pasowe pompy wody (3 śrubki imbus). Ja blokowałem sobie koła pasowe przy ich odkręcaniu tzw morsami (szczypce samozaciskowe, polecam dobrej marki bo marketowe to tylko niszczą części). W czasie demontażu silnik sobie podnosić lub opuszczać tak żeby max ułatwić sobie odkręcanie śrub i demontaż elementów. Kiedy już pasek będzie widoczny w całej okazałości poluzować rolkę napinającą (nakrętka 13) i zdjąć pasek.

Przy wymianie rozrządu w 1.7SDI wymienia się obowiązkowo rolkę napinającą i rolkę prowadzącą.

Nowy pasek naciągamy trochę mocniej niż był stary, gdyż wiadomo stary już był trochę sfatygowany. Ja naciągałem za pomocą szczypiec wygiętych do demontażu segerów (rolka ma dwie takie dziurki na specjalny przyrząd serwisowy ale właśnie takie szczypce idealnie podchodzą), naciągamy i dokręcamy nakrętkę.

Sprawdzamy znaki ustawcze , nasze 3 punkty, jeśli wszystko się zgadza kręcimy wałem silnika pełne 2 obroty do ponownego pokrycia się wszystkich znaków. Jest to jednocześnie gwarancja że wszystko mamy na swoim miejscu i zawory nie spotkają się z tłokami przy uruchomieniu silnika. Jeśli znaki powtórnie się zgadzają sprawdzamy jeszcze raz stan naciągu paska, jeśli nieznacznie się zluźnił ( a tak zazwyczaj jest ) należy jeszcze raz go naciągnąć.

Pozostaje nam poskładać wszystko co demontowaliśmy w odwrotnej kolejności i nie zapomnieć o wyciągnięciu windy spod silnika przed jego uruchomieniem

[ Dodano: 2009-06-24, 22:00 ]



Sprzedam:

Rover 220 sdi (105KM) rejestracja 27.07.1998r.

Przebieg 187 000 km
Oddam w dobre ręce trzy drzwiowego Roverka serii 200 w kolorze czarny antracyt.
Badania techniczne do 17.06.2009r., ubezpieczenie do 07.05.2009r.

Wyposażenie:

ABS, Ele. Szyby, Klimatyzacja, Czarna Skórzana Tapicerka, Centralny Zamek z Autoalarmem, Poduszka Powietrzna, Radioodtwarzacz Blaupunkt Melbourne SD27 (w gratisie karta SD 2gb kingston), Wspomaganie Kierownicy, Immobiliser, Stalowe 14’ z kołpakami na oponach zimowych.

Opis:

W tej opcji (silverstone) klimatyzacja+skóra+diesel(105KM) autko bardzo rzadko spotykane. Gdy sam szukałem właśnie takiego w Polsce były tylko 2 takie w sprzedaży. W środku prócz skóry elementy drewniane deski rozdzielczej, kierownicy oraz drążka zmiany biegów. Dla kosmetyki wymieniłem kierunki boczne na białe od mini morrisa oraz lusterka boczne na te od r25. Garażowany. Jestem osobą niepalącą i nigdy nie było palone w samochodzie.

Naprawy których dokonałem:
(na wszystkie części tomateam lub intercars posiadam rachunki)

Przebieg 173 000
- przewód dolny intercoolera 211,04
- płyn do wspomagania 44,64
- filtr oleju 36,67
- filtr paliwa 48,07
- filtr powietrza 49,11
- filtr kabinowy 55,35
- wycieraczki (3sztuki) 67,96
- olej silnikowy 10w40 pół-syntetyk(41/4litra)
Cena: 912,83 (olej i wymiana)

Przebieg 173 000
- prawa tylna lampa(elektryka)
- autoalarm z centralnym
- masa akumulatora
Cena: 120,00

Przebieg 173 00
- pasek rozrządu 55,52
- pasek rozrządu 38,93
- rolka rozrządu 325,45
- pasek wielorowkowy 24,95
- uszczelniacz wałka rozrządu (2sztuki) 51,80
- uszczelniacz wału korbowego 56,45
- rolka wielorow. (L) z napinaczem ruville 399,55
Cena: 1172,65 (części i wymiana)

Przebieg 173 000
- radio Blaupunkt sd27 219,00
- zamek w klapie 100,00
Cena: 319,00

Przebieg 175 000
- kompletne sprzęgło 488,00
- lusterka zewnętrzne od r25 200,00
Cena: 898,00 (części i wymiana)

Przebieg 178 000
- rozrusznik
Cena:140 (części i wymiana)

Przebieg 183 000
- linka sprzęgła 127,00
Cena: 177,00 (części i wymiana)

Przebieg 184 000
- turbosprężarka (regeneracja) 600,00
- kierunki boczne białe 50,00
- przegub zewnętrzny (2sztuki) 177,00
- filtr oleju 36,67
- filtr paliwa 48,07
- filtr powietrza 49,11
- filtr kabinowy 55,35
- olej silnikowy 10w40 pół-syntetyk(41/4litra)
- czyszczenie egr
Cena:1766,2 (części i wymiana)

Przebieg 185 500
- naprawa nadmuchu 1 i 2 bieg nie działał
Cena:80,00 (części i wymiana)

Przebieg 186 000
- pompka ręczna paliwa 156,60
- test komputerowy silnika 183,00
Cena: 341,60(części i wymiana)

Opis:
(cd.)

Wszystko co mogło się praktycznie zepsuć w tym modelu zostało wymienione więc kolejnemu właścicielowi zostaną w przyszłości tylko wymiany elementów eksploatacyjnych plus tankowanie. Jako, że trochę pedantycznie  podchodzę do każdego posiadanego samochodu staram się też prowadzić na bieżąco raporty spalania:

SPALANIE ON
ILOŚĆ (litr) DYSTANS (km) KOSZT (zł) ŚREDNIE SPALANIE (litr)
43,99 217,75
42,00 662 207,06 6,34
45,81 677 221,26 6,76
42,00 891 201,18 4,71
40,00 786 183,60 5,08
42,04 688 190,44 6,11
40,20 713 170,09 5,63
49,15 660 219,21 7,44
45,34 707 199,04 6,41
47,68 800 204,55 5,96
42,93 714 184,17 6,01
47,22 766 199,74 6,16
47,00 706 194,58 6,65
45,59 700 173,70 6,51
42,87 710 158,19 6,03
42,44 580 140,50 7,30
43,86 645 157,02 6,67
42,95 718 158,06 5,98
44,34 664 168,05 6,67
45,96 672 165,00 6,83

Na przejechanych 13459 km spalił 839,38 l ON co daje średnio 6,236 ON na każde przejechane 100 km.

Roverek w dobrym stanie .. wiadomo, że ma 11 lat więc nie jest idealny .. myślę, że jest to ciekawa alternatywa dla ogłoszeń typu świeżo sprowadzony, serwisowany, bezwypadkowy itp, a po zakupie trzeba wsadzić 2 tysiące albo i więcej bo siada wszystko po kolei ..

Do poprawy jest tylko kosmetyka samochodu – roverek posiada kilka wgniotek „kamyko-kasztanowych” i przytarcie na przednim zderzaku. Nie brałem się za to bo czekałem z tym do lata (polerka ok. 200-300 zł lub wymiana zderzaka 170 zł plus wyciągnięcie wgniotek).

Roverek do obejrzenia:
od poniedziałku do piątku w godzinach do 15:00 - 100 metrów od pomnika lotnika Warszawa (Ochota)
sobota i niedziela: Otwock 20km pod Warszawą

Pytania itp. b-fila@wp.pl lub gg1561925 lub kom608099095

Cena: 11 500 zł

świeże fotosy:

http://drmambo.fotosik.pl/albumy/617490.html



Nowy model Rovera 200 jest wynikiem ewolucji popularnego hatchbacka Rover 214/216, wprowadzonego na rynek w 1989 roku i opartego na japońskiej Hondzie Concerto. Nowy Rover 200 został zaprezentowany w grudniu 1995 r. i od początku był dostępny zarówno w wersji 3 jak i 5 drzwiowej. Wyróżniał się nową zwartą, opływową linią nadwozia o nowoczesnym kształcie zbliżonym do kropli. Jego wystrój zawierał elementy stylistyczne typowe dla innych pojazdów firmy Rover - wnętrze pojazdu przypomina nieco o tradycyjnym, angielskim stylu dzięki czemu nowy Rover odróżnia się od masowych produktów innych firm. Nowy Rover – w momencie wchodzenia na rynek - był pojazdem, który w swojej klasie nieco odbiegał od przeciętnych wzorców i zawierał w sobie pewne cechy charakterystyczne dla angielskich limuzyn. Produkcję tego modelu zakończono pod koniec 1999 r. zastępując go modelem 25. W rzeczywistości jednak Rover 25 jest jedynie zmodyfikowaną, głównie w zakresie faceliftingu, bezpośrednią kontynuacją serii 200.

Początkowo model 200 wyposażano w 8- i 16-zaworowe silniki benzynowe o pojemności 1.4 litra oraz 16-zaworowy wariant silnika ‘K’ o pojemności 1.6 litra. Dodatkowo montowano w nim dwie odmiany turbodoładowanego diesla serii ‘L’ o pojemności 2 litrów. W 1997 r. paletę silników poszerzono o 1.8-litrową, 16-zaworową wersję benzynowego silnika serii ‘K’ a w 1998 r. o silnik - również serii ‘K’- w wersji 8-zaworowej z wtryskiem wielopunktowym, o pojemności 1.1 litra. Flagową odmianą tego modelu był samochód oznaczony jako 200Vi, wyposażony w 1.8-litrowy silnik serii ‘K’ ze zmiennymi fazami rozrządu (VVC). Wszystkie silniki są produkcji angielskiej (PowerTrain Ltd.).
Wszystkie modele z silnikami benzynowymi posiadają 8-zaworową (z pojedynczym wałkiem rozrządu) lub też 16-zaworową (z dwoma wałkami rozrządu) wersję silnika serii ‘K’, sterowaną poprzez układ Rover/Motorola Modular Engine Managment System (MEMS) z wielopunktowym wtryskiem paliwa (MPi). Wszystkie modele mogą współpracować z szeroką gamą systemów kontroli emisji spalin, włączając w to 3-drożny katalizator.
Jeśli chodzi o wersje z silnikami diesla serii ‘L’ to dostępne są na rynku modele: 220D i 220SD o mocy 86KM - z turbodoładowaniem oraz mechanicznym wtryskiem paliwa (MEMS Diesel), oraz model 220SDi o mocy 105KM - z turbodoładowaniem, intercoolerem oraz elektronicznym wtryskiem paliwa Bosch.

W serii „200” montowano dwa rodzaje manualnych, 5-biegowych skrzyń biegów: wersje z silnikiem diesla oraz z silnikiem benzynowym 1.8 litra są wyposażone w skrzynię o symbolu PG1, pozostałe jednostki w skrzynię R65 (zmodyfikowana skrzynia biegów, której starsze wersji oznaczone "MA" można spotkać również w samochodach koncernu PSA, np. Peugeot 306). Jednostka przeniesienia napędu jest w tym modelu montowana poprzecznie z przodu ze skrzynią umieszczoną przy lewej krawędzi silnika. Napęd do kół przednich przekazywany jest za pomocą sztywnych przegubów o różnej długości.

Przednie zawieszenie złożone jest z kolumn MacPhersona ze sprężynami oraz stabilizatorów poprzecznych. Tylne zaś to typ belki skrętnej, działającej w rzeczywistości efektywnie dzięki aktywnym amortyzatorom ze sprężynami śrubowymi w połączeniu z pojedynczym wahaczem poprzecznym. Całość tego zespołu jest przytwierdzona do podwozia pojazdu za pomocą wspornika mocowanego na tulejach z gumy kompozytowej (silentblocki) oraz poprzez kątowe tuleje mocujące. Układ ten zapewnia poprawne, statyczne zachowanie tylnej części pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Diesel i wersja benzynowa z silnikiem 1.8 wyposażone są ponadto w tylny stabilizator poprzeczny.

Przednie koła nowego Rovera serii 200 wyposażone są w hamulce tarczowe, tylne zaś w bębny. Układ hamulcowy hydrauliczny, dwuobwodowy. ABS (Anti-lock Braking System) występuje jedynie jako opcja. Jeśli egzemplarz jest wyposażony w ABS to w początkowym okresie produkcji zarówno z przodu jak i z tyłu występowały hamulce tarczowe, później (od połowy 98 roku) bębnowe

W trosce o bezpieczeństwo użytkowników w Roverze serii 200 montowane były w standardzie: poduszka powietrzna kierowcy, pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa o regulowanej wysokości kotwiczenia, 3-punktowe potrójne pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie, wzmocnienia drzwi bocznych, zagłówki foteli przednich z regulacją wysokości.







Dane techniczne "nowego" Rovera serii 200:

Model: 211i 214i 214Si 216Si 218Si 218Vi 220D/SD 220SDi
Pojemność skokowa cm3 1119 1396 1396 1588 1795 1795 1994 Di 1994 SDi
Liczba cylindrów 4 4 4 4 4 4 4 4
Moc kW/KM przy obr./min. 44/60/5700 55/75/5500 76/103/6000 82/111/6000 88/120/5500 107/145/6750 63/86/4500 77/105/4200
Moment obrotowy w Nm przy obr./min. 90/3900 117/2500 127/3000 145/3000 166/4000 170/4000 170/2000 210/2000
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 75,0x63,0 75,0x79,0 75,0x79,0 80,0x79,0 80,0x89,3 80,0x89,3 84,5x88,9 84,5x88,9
Stopień sprężania 9,75 9,75 10,5 10,5 10,5 10,5 19,5 19,5
Układ rozrządu/liczba zaworów na cylinder SOHC/2 SOHC/2 DOHC/4 DOHC/4 DOHC/4 DOHC/4 SOHC/2 SOHC/2
Objętość zbiornika paliwa (litr) 50
Pojemność akumulatora (Ah) 45 75
Przysp. 0-100 km/h (s) b.d. 13,3 10,7 9,9 9,0 8,0 12,8 9,8
Zużycie paliwa na 100 km 90 km/h 5,0 5,0 5,1 5,2 5,2 5,2 4,0 3,9
120 km/h 6,4 6,4 6,5 6,5 6,5 6,5 5,6 5,6
w mieście 7,5 7,8 8,2 8,6 9,1 9,4 6,0 6,0
Prędkość max. (km/h) b.d. 166 185 190 195 205 169 185
Zawieszenie przód/tył McPherson / wahacz poprzeczny ze sprężyną śrubową
Rozstaw osi (mm) 2500
Rozstaw kół przód/tył (mm) 1470/1470
Długość x szerokość x wysokość (mm) 3970 x 1690 x 1420
Masa własna pojazdu (kg) 985 985 1000 1025 1060 1060 1105 1105
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1460 1460 1480 1510 1520 1520 1600 1620
Seryjne ogumienie 175/65R14 / 185/55R15 (alu)
Rozmiar felg 5J14 / 5J15 (alu); Rozstaw śrub: 4x100; Otwór centrujący: 56,1 mm; ET: 45
Pojemność bagażnika (litr) 304
Ilość oleju silnikowego (litr) 4,5 4,8
Typ oleju silnikowego 10W40
Ilość/typ oleju przekładniowego (litr) 1,8 (75W80) 2,0 (Texaco MTF 94)
Ilość oleju wspomgania (litr) 0,3 (Dexron IID)
Ilość płynu chłodniczego (litr) 4,8 6,3

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.