aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
1.
Wycofuję rozwiązanie tego zadania zaproponowane przeze mnie w poprzedniej odpowiedzi. Energia nie jest wektorem i nie rozkłada się na kierunki. Energia jest całką ruchu i muszą tu być podane inne warunki, by zadanie miało jednoznaczne rozwiązanie.
2.
Ten układ ładunków ,przy dowolnym czwartym ładunku, nigdy nie będzie w równowadze, ponieważ wypadkowa siła działająca na każdy z nich nie będzie równa zero.
Pojęcie równowagi (jednego z trzech rodzajów)układu ładunków elektrycznych odnosimy do innej sytuacji, a mianowicie gdy układ jest w zewnętrznym polu sił.
Obydwa zadania wywołują we mnie wrażenie , że są sformułowane przez osobę ,która zna fizykę taką ,jakiej ja - nie znam.
Sformulowanie zadania było nie jednoznaczne,więc sam w odniesieniu zarówno do walca jak i do kuli przyjąłem, że bryły są pełne.Gdyby były wydrążone, współczynniki przy mr^2 byłyby inne.Dlaczego takie wzory na I - to mozna udowodnić ale trzeba znać rachnek całkowy.jesli nie masz zaufania do rozwiązania to nie korzystaj z niego.
AD4
Całka nr3, metoda rozbicia na ułamki proste.
x-4/(x^2-5x+6)=A/(x-3) + b /(x-2)=(x*( A + B )-2A-3B)/((x^2-5x+6)
Stąd:
A+B=1 i -2A-3B=-4
A=-1 i B=2
Stąd szukana całka jest równa: -ln|x-3|+2ln|x-2|+C
Wynik @gulona jest taki sam, bo:
2ln|x^2-5x+6|-3ln|x-3|=2ln|(x-3)(x-2)|-3ln|x-3|=2ln|x-3|+2ln|x-2|-3ln|x-3|=
-ln|x-3|+2ln|x-2|
Moje rozwiązanie jest jednak bardziej uniwersalne i częściej stosowane niż @gulona.
Zgadza się. Tak to się powinno robić fachowo. Dzięki Krzysiek85 za przypomnienie ... I fachowo i wynik ładniejszy. Tak więc Ace rób jak pisze Krzysiek85...
Moja kolej
Rozwiązanie jest banalne (całka trywialna). Jest to taki utwór, że nawet nie będę mówił, który obrazek na co wskazuje. Jednak dla tych, którzy jakimś cudem nie widzą powiązania z konkretnym dziełem, podpowiem, że obrazki nie wskazują w jawny sposób nazwy zespołu (funkcja uwikłana, której argumentem jest tytuł albumu).
Aktualna punktacja:
Bartek 1
Dziubutek 1
Vigl 1
0:1
Panowie przepraszam trochę za dużo nerwów z mojej strony w 2. połowie (stracona bramka chyba rzeczywiście w dość dużej części obciąża moje konto), ale to z chęci odniesienia choć tej jednej wygranej.
Chyba już jakieś fatum nad naszą niedokładnością i nieskutecznością pod bramką rywali zawisło.
Proponuję już teraz podjąć debatę nad przyszłością następnego sezonu. Najważniejsze wydaje mi się żeby nadal regularnie grać wspólnie a rozgrywki się odpowiednie znajdzie tak żeby wszyscy byli w miarę zadowoleni i utrzymać ten sam skład.
Wydaje mi się, że granie na sztucznych boiskach, nawet za wyraźnie wyższą cenę, większości osób przyniesie więcej radości z gry - takie przynajmniej dochodzą narazie sygnały, a chyba o to chodzi. Daje się odczuć pewne znudzenie obecną formułą Ligi Bemowa.
Wydaje mi się, że jeżeli Liga Bemowa przenisłaby się na prawie już oddane do użytku boiska ze sztuczną trawą na Obrońców Tobruku, to byłoby to dla nas super rozwiązanie i wtedy nie byłoby najmniejszego sensu szukać czegoś innego, bo lepszych boisk to raczej nie ma.
Inna sprawa czy to nie były tylko czce obietnice poprzednich władz samorządowych (burmistrz Całka) , ale z drugiej strony A. Perz ma dosyć dobre układy w Dzielnicy i może uda się to załatwić. Zobaczymy co będzie wiadomo po zakończeniu rozgrywek, no ale zastanowić się co robimy lepiej wcześniej.
Powrót do góry
Z rachunkiem wyrównawczym nie ma większych problemów. Na każde zajęcia musisz mieć kalkulator i skrypt doktora Garguli (do pobrania w formacie pdf ze strony doktora Andrzeja Borowieckiego, którą sobie znajdziesz w usosie, bo mi forum nie pozwala na razie linków dawać, bo mam za mało postów). Można też przynosić laptopa i robić obliczenia w excelu, ale trochę krzywo na to patrzą. Na każdych zajęciach jest kolokwium z poprzednich zajęć, na każdych zajęciach dostajesz do policzenia i wyrównania jakieś zadania geodezyjne. Na zajęciach najczęściej masz policzyć tylko do jakiegoś etapu ze skryptu, idziesz sprawdzić wynik i jeśli ci się zgadza, możesz iść do domu. Jeśli nie zrobisz na zajęciach zadania, musisz na następne zajęcia przynieść całe zadanie rozwiązane do końca krok po kroku tak, jak jest to zrobione w skrypcie. Nic strasznego, trzeba tylko umieć wykonywać działania na macierzach, a te nie gryzą, w przeciwieństwie do całek
Z egzaminem nie było większego problemu u mnie na roku. Nie wiem, czy ktokolwiek musiał zdawać w drugim terminie (chociaż może ktoś się trafił, ale z całą pewnością nie było to dużo osób ) Dokładniej o tym, jak wyglądał egzamin, mogę ci napisać na PW
Czy ktos z grupy 1 i drugiej ma rozwiazane te zadania z tych kartek i moze je na forum wzucic??
Czy ktos mógłby tez wrzucic jak sie liczy całki metoda bezposrednia i za pomoca tw. Stokesa? ( bo nie moge nigdzie znalesc tego dobrze opracowanego ;/ )
Powrót do góry
http://matematyka.pl/forum51.htm - forum matematyczne
http://matematyka.pl/82336.htm - rozwiązania zadań z całek (Krysicki)
jak już nastała taka burza muzgów, może ktoś ruszy całke: sqrt((x+1)/x)
No w koncu policzylem to ******** :3
Wynik to x*(sqrt((x+a)/x) + 1/2*ln((1+sqrt((x+a)/x)/(1-sqrt((x+a)/x))
Wynik sprawdzilem w Maximie. Wieczorem wkleje dokladne rozwiazanie :3
Biblioteka Opracowan Matematycznych
W folderze znajdują się następujące pozycje:
-100 Układów równań liniowych z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku
-102 Równania różniczkowe 1 rzędu z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku
-105 Przykładów zastosowań całki oznaczonej z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku
-107 Równań różniczkowych wyższych rzędów z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku
-114 Całek funkcji wielu zmiennych z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku
-155 Zadań o szeregach z pełnymi rozwiązanami krok po kroku
-210 Całek nieoznaczonych z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku
-310 Przykładów granic z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku
Kod:
http://rapidshare.com/files/61077401/Biblioteka_Opracowan_Matematycznych.Upload_by_Mundi.rar
Pozdrawiam
Dla tych co nie pamietaja za bardzo jak sie liczy całki albo dopiero zaczynaja sie ich uczyć to do zassania skan ksiązki:
"210 całek nieoznaczonych z pełnymi rozwiazaniami krok po kroku" (Wiesław Regel)
Opis:
Książka 210 całek nieoznaczonych z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku... z nowej serii Biblioteczka Opracowań Matematycznych jest skierowana głównie do studentów studiów dziennych i zaocznych kierunków technicznych i ekonomicznych.
Analiza już rozwiązanych zadań to jedna z metod uczenia się.
Poznawanie różnych sposobów wyznaczania całek pomaga je zrozumieć, nauczyć się efektywnie je wyznaczać, a także wyrabia ogólne spojrzenie na metodykę całkowania.
link do pobrania:
http://rapidshare.com/files/70166011/210_ca__322_ek_roz._krok_po_kroku.PDF
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl