aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
Witam:)
Ja właśnie dopinam nasz pierwszy wyjazd dla 8 osób do południowej Szwecji - niezbyt może orygninalnie, ale nie mogliśmy się oprzeć pokusie:) Jedziemy busem i będzie nas to kosztowało ok. 600 zł/osoba (8 dni, wynajęcie domu z pełnym wyposażeniem, prom Rostock-Gedser i Ystad-Świnoujście, ubezpieczenie, licencje, łodzie na miejscu). Składamy się na jedzienie i większość zabierzemy ze sobą z Polski. Ale jedziemy we wrześniu - liczę na co najmniej 15 st. C., bo inaczej to będzie zabawnie:)
Pozdr.
nie znam Ronne...
a jakie tam promy największe dotąd chodziły ?...
Skania by się zmieściła ?...
Ja byłem kilka razy w Ronne, no i być może Skania miała by problemy ale nie wiem na 100 %. Choć wycieczkowce przypływają to fakt lecz nie przy nabrzeżach promowych.
Kiedyś Kopernik pływał do Ronne z Niemiec jeszcze jako Rostock - ten by się z pewnością zmieścił.
Oferta UL na Bornholm jest ciekawa lecz większość turystów woli podróż krótszą i bezpośrednią. Pomerania w soboty w sezonie to trochę mało atrakcyjna oferta. Jeszcze dla pieszych Nexo-Kołobrzeg ale to buju, buju - mało komfortowe.
10.01.2010 Sztormy na Baltyku - www.promy24.com
Ze względu na duzą silę wiatru, który powoduje powstanie wysokich fal, niektórzy armatorzy obsługujący połączenia promowe z i do Polski anulowali odejścia promów. Normalizacji sytuacji jest przewidywana na godziny popołudniowe dnia 10.01.2010
Stena Line
z Gdyni do Karlskrony: dnia 10.01.2010 anulowane odejścia z Gdyni o 9:00 i 21:00, z Karlskrony o 9:00 i 21:00,
pierwsze planowane wypłynięcie 11.01.2010 Finnarow z Gdyni o 9:00, oraz 09:00 Stena Baltica z Karlskrony .
Scandlines:
anulowane odejścia 10.01.2010 z Rostocku o 06:00; 09:00; 11:00; 13:00; 15:00; 17:00
anulowane odejścia 10.01.2010 z Gedser o 07:00; 09:00; 11:00; 13:00 ; 15:00; 17:00
Polferries:
z Gdańska do Nynashamn: Scandinavia wypływa planowo 10.01.2010 o 18:00
Unity Line
ze Świnoujscia: bez anulacji
z Ystad: bez anulacji
z Trelleborga: bez anulacji
www.promy24.com
Od 03.12.09 prom do Gdyni z Niemiec będzie wypływał nie z Travemunde tylko z Rostocku, zmiany oraz Świateczny rozkład można obejrzeć pod tym linkiem: http://www.promy24.com/in...d=175&Itemid=77 rozkład Świtecznym Gdynia-Helsinki jest również dostępny:
http://www.promy24.com/in...id=159&Itemid=2
Zobacz tu jest sporo kamer w portach europejskich: http://promy24.com/ciezarowe/kamery-on-line.html
na niektórych jest bardo dobry widok na promy, np: Gdańsk, Rostock
Krestos, ja się nie boję o przyszłość Unity Line i oczywiście masz rację, że duża częstotliowść napędza klientów etc. Ja tylko myślę sobie, że wożąc tyle co 4 nowoczesne promy 7 jednostek generuje blisko dwukrotnie większe koszty.
A co do częstotliwości - Scandlines właśnie odstawił na nabrzeże prom Rostock pływający na trasie Rostock-Gedser. Będzie tak stał do początku sezonu tj. do kwietnia 2009. Czyli zmniejszyli częstotliwość, żeby ograniczyć koszty.
Ale jak pisałem = rozumiem, że Unity teraz będzie się trzymać częstotliwości żeby 'dobić' Polferries.
Myślę, że sam most to tylko problem lokalny dotyczący połączenia Putgarden-Rodby i w mniejszej części Gedser - Rostock. Na tym drugim zapewne pozostaną promy, ale będzie ich chyba mniej. O ile się nie mylę to Scandlines planuje (a może już zamówił?) nowe promy na tę linię.
Natomiast nie sądzę by miało to większe przełożenie na przewozy na innych liniach. Jeśli pójdzie tam równoległe połączenie kolejowe, to może spadną przewozy kolejowe na linii Sassnitz - Trellegorg, ale to jeszcze trudno prognozować.
Na trasę Świnoujście-Ystad wypłynie pod koniec marca 2008 r. Zastąpi prom "Mikołaj Kopernik" pływający w ramach Unity Line
W poniedziałek Linie Żeglugowe Euroafrica kupiły prom kolejowy. Jego poprzednim właścicielem był armator estoński. Jednostka ma 148 m długości. Może zabrać 650 mb wagonów kolejowych i 17 ciężarówek. Zastąpi "Mikołaja Kopernika". - Chcemy, aby na trasę Świnoujście-Ystat wypłynął pod koniec pierwszego kwartału 2008 r. - mówi Paweł Porzycki, prezes Euroafriki.
Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
Znaczy - za 33 letniego Mikołaja Kopernika, kupili niewiele młodszy, 30 letni prom, Vironia ex. Rostock, ex. Star Wind. Patrząc na wiek, interes taki sobie, ale innych promów kolejowych na rynku praktycznie nie ma.
Jako uzupełnienie - ro-paxy nie oferują miejsc pasażerskich, jedynie miejsca da kierowców TIRów. Stąd nie da się popłynąć do Trelleborga, bo UL po prostu nie oferuje takich miejsc.
Co do czasów, to Polonia chyba jednak płynie dłużej niż Wawel, a Pomerania krócej niż 10 godzin.
Polonią nigdy nie płynąłem, ale słyszałem sporo nieprzychylnych opinii,w stylu "to prom dla tirowców", "źle urządzony", "nieprzyjazny pasażerom", choć były też opinie pozytywne. Tak czy inaczej chyba najbardziej "atrakcyjne" są promy typowo "pasażerskie" takie jak Pomerania lub Scandinavia.
Warto też pamiętać, że mieszkańcy zachodniej Polski (Wrocław, Poznań, a zwłaszcza Szczecin) jadąc do Szwecji/Danii w znakomitej większości wybierają połączenia przez porty niemieckie (Rostock, ew. Sassnitz) - dojazd o niebo lepszy, więcej połączeń, krótsza i tańsza podróż promem. A i promy pływają tam nie mniej ciekawe, a przede wszystkim pływa ich dużo więcej.
Scandlines poinformował o redukcji częstotliwości na trasach Rostock-Gedser oraz Rostock Ventspils.
Rostock-Gedser - prom Rostock wstrzymuje rejsy do kwietnia 2009. Do tego czasu będzie sobie stał spokojnie i czekał. Ilość przepłynięć została zredukowana z 12 do 9 dziennie.
Rostock-Ventspils - częstotliwość ograniczono z 6/ tydzień do 5/tydzień.
Przyczyna to spadek ilości, spowolnienie w gospodarce i wysokie ceny paliw.
Ciekawe, że na Rostock-Gedser zmiany wprowadono po niecałym tygodniu od podpisania umowy na budowę Mostu nad ciśniną Fehmarn. Przypadek? Ciekawe co z budową nowych jednostek na Puttgarten-Rodby? Była już zapowiedź, że jak umowa ostanie podpisana - wszystkie inwestycje w tą trasę zostają wstrzymane.
Bedzie się działo....
>>>>Polskie promy trasę Świnoujście - Trelleborg pokonywać będą w tym samym czasie co do Ystad - 7-8 godz. Ceny biletów też będą takie same. Zaletą nowej trasy jest bliskość Malmoe i Kopenhagi. Z Trelleborga autostradą do Malmoe jest 30 km, natomiast z Ystad dwa razy dalej. >>>> TO RZECZYWISCIE ISTOTNY ARGUMENT SZCZEGOLNIE DLA TYCH CO JADA DALEJ DO NORWEGI :):):)
>>>>>>>>>>>>>
Gryf i Galileusz w porcie Trelleborg będą konkurowały z promami do niemieckich portów w Sassnitz (płynie 3,5 godz.), Rostocku (5 godz.) i TravemĂźnde (7 godz.). >>>>>>> CZY TRABANTY MOGA KONKUROWAC Z MERCEDESAMI:):):)
>>>>>>>- Dla kierowców ciężarówek z południa Europy korzystniej będzie jechać przez Polskę, bo nie płacą za przejazd drogami do Świnoujścia - dodaje Waszczenko. >>>>>> ZAPLACA ZA PALIWO STRACONE NA OBJAZDY W GORZOWIE I CZAS OCZEKIWANIA NA ZALADUNEK NA PROM
Przychylam się do zdania kolegi brood.k o dziewiątce jako jednym z najlepszych dodatków... Bardzo ciekawa trasa (choć na nizinach), sympatyczny klimat S-bahny w okolicach Rostock..., motyw w promem..., nawet dość długa trasa, itd. Jedyny mankament (w moim odczuciu) to zupełnie niedopracowany Berlin.... Przy pierwszym przejeździe zastanawiałem się, czy ja na jakiemś Marsie startuję, czy co... Ale na szczęście w końcu się z tego pseudo Berlina wyjeżdża - dalej jest super...
A co do nudnego taboru, powstarzających się składów... Zajrzyj na www.the-train.de - tam jest masa różnego rodzaju zadań do różnych części PT. Ogromna część z tych zadań wymaga oczywiście jeszcze jakiegoś taboru (darmowego, dostępnego w necie, ale i innych części PT). Powybieraj sobie coś, poprzeglądaj, a Twój PT jeszcze trochę sobie pożyje...
W końcu po to maniacy na całym świecie tworzą zadanka, by ktoś z tego mógł mieć radochę...
Pozdro
Yatzenty, dzięki. Jeszcze jakbyś wiedział ile godzin płyną promy to by było fajnie.
Gdynia - Karlskrona 10h
Swinoujście - Ystad 8h
Rostock - Trelleborg 5h 30min.
Puttgarden - Rodby 45 min.
Sassnitz - Trelleborg 4h
Rostock - Gedser 2h
Travemunde - Trelleborg 5h 30min.
Bedziemy plynac promem, trzeba wykupic specjalna kajute dla psa. Przewaznie plyniemy z Rostock do Trelleborg czyli przez Niemcy to jakies 7 godzin jazdy autem z Opole do Rostock. Prom okolo 6 ale i tak krotszy niz z Swinoujscia. Nemo 15 czerwca bedzie mial pobrana krew, tydzien sie czeka. Moze tez mozna odebrac osobiscie wyniki. Organizacyjnie to moja mama bedzie jechala z nami, po ostatniej wizycie wydaje mi sie, ze Nemo szybko sie do nas przyzwyczail. Sporo mial z nami rozrywki i duzo uwagi mu poswiecalismy wiec moze nie bedzie tak ciezko kiedy mama wroci do Polski a on zostanie z nami.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl