Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa


Że Riezun często nie wie co pisze, to się przyzwyczaiłem - ale Ledwoch ? Jedyne "ekrany" na T-34 to stalowe siatki, przyspawywane do pancerza w czasie walk o Berlin - quasi-lekarstwo na panzerfausty.

W monografi T-34/76 wydanej w serii Frontowaja Ilustracyja 2006/06 część I został umieszczony cały rozdział dotyczący dodatkowych ekranów (Dopotnielnaja Bronia - pancerz uzupełniający?)

Są tam opisane systemy (różne) dodatkowych pyt pancernych. Najpopularniejsza wersja dodatkowego pancerza została zamontowana na około 500 czołgach T-34, inne na mniejszej ilości. Łącznie około 1000 czołgów zostało dopancerzonych..
1 000 szt. w stosunku do wyprodukowanych 50 tys T-34 to mało..
W stosunku do liczby 850 tygrysów I - to sporo...

Dodatkowo część czołgów T-34 wyposażono w "pancerną skrzynkę" z tyły za wieżą. "Skrzynka" trzymała się na "zaczepach" tak jak typowe burty przyczepy rolniczej i służyła do przewożenia częściowo osłoniętego desantu. Po rozłożeniu całość opadała na burtę i tworzyła dodatkowy pancerz z boku i z tyłu czołgu.

Załączony rysunek pochodzi z Frontowaja Ilustracyja 2006/06 T-34/76 część I



Boczna scianka opony jest pelna rozniastych oznaczen oto niektore z nich.
Wymiary i oznaczenia opon jak to sie czyta ?
Pozluze sie przykladem opony o oznaczeniu :

175/65 R 14 82 H

175 - szerokosc nowej opony w mm ( zamontowanej na obreczy pomiarowej - wiemy ze opona zmienia wymiar wraz z jej zuzyciem )
65 - wskaznik przekroju w % ( stosunek szerokosci do wysokosci )
R - symbol budowy opony ( R radialna , kreska "-" diagonalna , D - do kol zapasowych )
14 - srednica obreczy w calach ( moze byc takze w mm )
82 - indeks nosnosci ( maksymalna nosnosc przy cisnieniu i predkosci )
H - symbol predkosci

Dodatkowe oznaczenia:
C -opony do maszyn dostawczych i mikrobusow
EM - opony maszyn do prac ziemnych
Implement -oznaczenie opon do maszyn i przyczep rolniczych
L - opony niskoprofilowe o srednicy osadzenia powyzej 14"
MIL - opony wojskowe
M+S - opony o charakterze bieznika blotno - sniegowym
MPT - oznaczenie opon wielozadaniowych
Racing - opony do samochodow wyscigowych
Rally - opony do samochodow rajdowych
Tubeless - opony bezdetkowe
Tube Type - opony detkowe
Reiforced - oznaczenie opony wzmocnionej
Regrovable - oznaczenie opon w ktorych konstrukcja pozwala na poglebianie bieznika



Za jakie pojazdy płacimy podatki w roku 2009?

Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony
Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony
Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton
Uwaga!!
Obowiązek podatkowy nie dotyczy przyczep i naczep związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego.
autobusy



Jak się ma kategorie B to można prowadzić pojazd osobowy, ciężarowo osobowy lub ciężarowy o DMC nie przekraczającej 3,5t + pojazd wolnobieżny + ciągnik rolniczy ( i każdy z tych pojazdów możemy prowadzić wraz z przyczepą lekką ) natomiast nigdy na prawo jazdy kategorii B nie można była prowadzić ciągnika siodłowego jedyna możliwość żeby prowadzić taki pojazd to jego DMC musiała by być mniejsza od 3,5t a takie ciągniki siodłowe raczej nie jeżdżą po drogach.

heheh czyli w tych kategoriach jest troche tez pomieszane,a dalej jest tak ze jak ma sie b to mozna jechac samym ciagnikiem siodlowym bez naczepy ? i ciagnikiem rolniczym bez przyczepy ?




Quady rejestrowac mozna tylko jako ciagniki rolnicze (powaznie :E ), wiec zeby tym jezdzic musiasz miec prawko na ciagnik rolniczy :cool:

A kategoria T to nie traktor tylko : zespół pojazdów o długości co najmniej 7,5 m złożony z ciągnika rolniczego i przyczepy wieloosiowej innej niż lekka - wiec nie Quad


Ale przeciez sa quady z homologacja na kategorie "B" :hmm:



Znalazłem w Dzienniku Ustaw z 20 czerwca 2005 Nr 108 poz. 908, w artykule 79


4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:

1) odzyskanego po kradzieży;

2) zabytkowego;

3) mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

4) ciągnika i przyczepy rolniczej.

5. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, warunkiem wyrejestrowania pojazdu jest wniesienie przez właściciela pojazdu opłaty na rzecz gminy na realizację zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminach. Przepisu nie stosuje się do pojazdów Policji i jednostek ochrony przeciwpożarowej.

6. Minister właściwy do spraw administracji publicznej, uwzględniając w szczególności koszty ponoszone przez gminy związane z usuwaniem negatywnych skutków utraty pojazdu oraz kosztów związanych z usuwaniem wraków, określi, w drodze rozporządzenia, wysokość opłaty, o której mowa w ust. 5.

Może sie przydać osobą które także dokonują rejestracji Starego Motocykla




Rok temu chciałem zarobić , i pojechałem z kolegą do "kolesia" co ma ponad 800ha ziemi , mówi że bym was wziął jak byście mieli prawko na ciągnik.
Zgodnie z ustawą:
Wszystkie podstawowe kategorie prawa jazdy tzn. B, C, C1, D, D1 pozwalają na prowadzenie ciągnika rolniczego, dodatkowo kategoria E upoważnia do kierowania ciągnikiem z przyczepą (poza przyczepami lekkimi, gdzie nie wymagana jest kategoria E wystarczy sama kategoria podstawowa)
Dodatkowo z myślą o działalności rolniczej ustawodawca wprowadził kat. T, która uprawnia do kierowania ciągniekiem wraz z przyczepami.
Kat. T może uzyskać osoba, która ukończyła 16 lat i ma zezwolenie prawnych opiekunów/rodziców.

Więc bez problemu możesz zrobić takie prawko i się w tym roku zatrudnić




Raczej to chyba nie jst dobry pomysł...
Nie takie numery w warsztacie w mojej firmie się robi. Tylko, że my remontujemy ciągniki, przyczepy, kombajny, pługi i inne rolnicze maszyny. Więc czasem się roztoczy, czasem przetoczy, czasem obspawa. I jakoś się wszystko trzyma. Ale tu to chyba ciężko będzie. Może na szrotach coś poszukaj?



woj. lubelskie
pow.rycki

AGROINSTAL Bazanów Nowy

Produkty:
Silosy z aktywną wentylacją
Budowa i wyposażenie magazynów zbożowych
Przenośniki kubełkowe, pneumatyczne i ślimakowe
Wyposażenie paszarni

Usługi w zakresie:
cięcie blach na nożycach gilotynowych NC, przecinarkach plazmowych,
cięcie kątowników i prętów na nożycach mimośrodowych;
gięcie blach na prasie krawędziowej CNC (do 2600mm długości);
walcowanie blach;
spawanie stali i konstrukcji stalowych;
obróbka skrawaniem (toczenie, frezowanie);
zgrzewanie blachy;



http://www.agroinstal.pl/
----------------------------------------------------------------------------------------------
woj. lubelskie
pow.rycki

MAR-POL Niwa Babicka

Przyczepy jednoosiowe, dwuosiowe, rozrzutniki.

http://www.mar-polpolska.pl/



Niestety nie.

Nie wszyscy kierowcy posiadający prawo jazdy kategorii B wiedzą, że uprawnia ono do kierowania nie tylko samochodami osobowymi.

Jeśli masz prawo jazdy kategorii B, możesz prowadzić tzw. zespół pojazdów – czyli samochód z przyczepą – w dwóch sytuacjach:

- zawsze, jeśli jest to przyczepa lekka, czyli taka, której dopuszczalna masa całkowita nie Fot. Adam War¿awa przekracza 750 kg,

- jeśli jest to inna przyczepa, muszą zostać spełnione dwa warunki: suma dopuszczalnych mas całkowitych pojazdu i przyczepy nie może przekroczyć 3 i pół tony; masa własna samochodu musi być większa niż dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy.

W innych sytuacjach musisz posiadać prawo jazdy kategorii B+E!
Prawo jazdy kategorii B uprawnia także do prowadzenia:

- ciągnika rolniczego, bez przyczepy (z wyjątkiem lekkiej)

- pojazdu wolnobieżnego, czyli np. spycharki lub koparki

Nadkomisarz Janusz Staniszewski, biuro prasowe Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku:

- Prawo jazdy kategorii B nie upoważnia kierowcy do prowadzenia żadnego motocykla, bez względu na pojemność silnika.

Jazda motocyklem wymaga wyrobienia prawa jazdy kategorii A lub A1 – jeśli pojemność nie przekracza 125 cm3 a jego moc 11 kW (15 KM). Prawo jazdy kategorii B nie zawiera w sobie równocześnie kategorii A. Nie można więc zdobyć takiego dokumentu.



Nie wiedziałem, gdzie ten temat umieścić, ale dałem go tutaj.

Ostatnio nudziłem się na kompie...

Wbijam na Paint'a i zaczynam malować...

Pomyślałem, że można by malować maszyny rolnicze.

Wziąłem się za Zetora 3320.

Tak to wyszło:




Możecie uważać, że to głupi pomysł, dla dzieci, ale myślę że jest warty rozpatrzenia.

Stworzyłem też dwie przyczepy, i złączyłem je z Zetorkiem. Ładnie to wygląda, tyle że przyczepy były niedopracowane. Teraz próbuje zrobić PRONAR'a (Przyczepe dwuosiówke).

Jak coś zrobie, to tu dodam.

Co o tym sądzicie? A może dodacie własne dzieła?

Pozdro



Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%;
3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.
2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.
3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej oraz straży pożarnej.
4. Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.
4a. Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m, z wyjątkiem zespołu pojazdów złożonego z:
1) pojazdu samochodowego i naczepy, których długość nie może przekraczać 16,5 m;
2) motocykla i przyczepy, motoroweru lub roweru i przyczepy, którego długość nie może przekraczać 4 m.
4b. Przejazd zespołu pojazdów złożonego z liczby pojazdów większej niż określona w ust. 4 lub o długości większej niż określona w ust. 4a wymaga zezwolenia, o którym mowa w art. 64 ust. 1.
5. Długości zespołów pojazdów określone w ust. 4a nie dotyczą tramwajów.



Uff przeczytałem cały wątek.
Pozwolę sobie nie zgodzic się z paroma wyrażonymi tutaj zdaniami. Po pierwsze silnik diesla 1.8 konstrukcji forda jest bardzo dobry i nie jest prawdą że jest stary itp., wiem bo mieliśmy w domu focusa (115 KM) a znajomy ma mondeo Mk IV (125 KM) z tym silnikiem. Po drugie jezeli chodzi o c-maxa to silnik 1.6 TDCi jest owszem znakomity ale do jazdy w mieście. Jeżeli mówimy o karawaningu a także o codziennej eksploatacji zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik 2.0 TDCi. Ja niestety miałem C-maxa w wersji 1.6 TDCi i był zdecydowanie za słaby do przyczepy 1300 DMC.

W kwestii Outlandera to wyleczyłem się z niego po jazdach próbnych. Silnik diesla na pompowtryskiwaczach chodzi jak maszyna rolnicza a osiągi ma marne. Popularność ten samochód zawdzięcza głównie homologacji na 5 osób w wersji ciężarowej i stąd duża sprzedaż w Polsce. Jakośc a także wyposażenie też nie powalają na kolana, choć z drugiej strony w wersjach Instyle system nagłośnienia jest bardziej niż ok.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.