aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
W związku z podjęciem decyzji o rozpoczęciu zawiązywania się Kujawsko
Pomorskiego Instytutu Rozwoju Transportu chciałbym zaprosić wszystkich
miłośników kolei i komunikacji z naszego regionu tj. m.in. Bydgoszczy,
Torunia, Grudziądza, Inowrocławia, Włocławka, i nawet mniejszych miast
posiadających własną komunikację miejską, np. Wąbrzeźno. Miłośników oraz
osoby zainteresowane projektami rozwoju transportu do przystąpienia do
naszego grona. Dokładniejsze info u prezesa: Jarka Oliwkiewicza
bato@o2.pl lub Rafała Malewskiego rafcio.malew@neostrada.pl (gg
5048481). Szczegóły prywatnie, naszym celem jest rozwijanie zarówno cech
miłośniczych jak i tworzenie projektów. Zapraszamy do współpracy. Serdecznie
pozdrawiam.
Serdecznie pozdrawiam
Rafał Malewski
Nie tylko szmal się liczy i chyba co do tego nikt nie ma wątpliwości.
Tyle, że jeśli ktoś ma kawałek ziemi na jednej z proponowanych tras pod
autostradę, do tego w regionie, gdzie nikt nie chce tej ziemi kupić?
I pojawia się szansa zarobienia na niej poprzez sprzedaż agencji rządowej albo
inwestorowi po urzędowych stawkach. Każdy zobojętnieje na sprawy ochrony
przyrody.
Niemalże zawsze przy takich konfliktach w tle jest wojna o wielki szmal.
Argumenty o ekologii są cynicznie wykorzystywane pod publiczkę :(
Nie odnoszę się konkretnie do tych w sprawie Rospudy, bo sprawy nie znam n
atyle, żeby napisać jednoznaczną opinię kto obiektywnie ma rację.
A jeśli chodzi o wpływy z turystyki, to nic tak nie stymuluje rozwoju regionu
jak infrastrukitura drogowa, która umożliwia np. Warszawiakom na przyjazd
weekendowy na Podlasie.
Wieje w Kieleckiem - ROTFL
Fragment wywiadu z min. Olejniczakiem w dzisiejszym Metropolu.
Rzecz dotyczy dyrektyw unijnych odnośnie prędkości wiatru w stajniach (nie
powinna przekraczać 0,3 m/s).
M: Czy nie jest to dyskryminacja górali i rolników z Kieleckiego, gdzie, jak
wiemy, wieje najmocniej:
O.: Nie. Rozporządzenei dotyczy wentylacji w budynkach inwentarskich, a nie
warunków klimatycznych regionu.
M: Jaki wpływ może mieć to rozporządzenie na rozwój rynku producentów
wiatromierzy?
O.: Żadnego.
M: Jaki procent stajni w Polsce ma klimatyzację?
O.: Nie mamy takich informacji.
Gratuluję min. Olejniczakowi opanowania, a p. Zbigniewowi Modrzewskiemu
inteligencji przy układaniu pytań.
oficjalne stanowisko zarządu
Sz.P. Paweł MELCER
Łódź, 28 lipca 2005 r.
Prezes Stowarzyszenia
Lotnisko dla Łodzi
Panie Prezesie,
proszę przyjąć na Pańskie ręce moje podziękowanie za nieoceniony wkład
Stowarzyszenia Lotnisko dla Łodzi
w rozwój Portu Lotniczego Łódź Lublinek.
Nacisk Stowarzyszenia na władze samorządu wojewódzkiego był w mojej ocenie
decydującym czynnikiem, który spowodował pozyskanie środków z tego źródła na
niezbędne inwestycje i przystąpienie Urzędu Marszałko-wskiego do Spółki Port
Lotniczy Łódź Lublinek.
Sprawne funkcjonowanie lotniska w Łodzi, które wkrótce będzie oferować dogodne
połączenia lotnicze, jest moim zdaniem kluczem do rozwoju Miasta Łodzi i całego
Regionu Łódzkiego.
Bez aktywności członków Stowarzyszenia oraz bez Pańskiego udziału w lobbingu na
rzecz lotniska w Łodzi, nie udałoby się przezwyciężyć wielu przeszkód.
Z poważaniem,
Wojciech Błasiak
Wiceprezes Portu Lotniczego Łódź Lublinek Sp. z o.o.
Delaczego grupka ludzi cedycuje o losach miasta.
Dlaczego grupka ludzi chce decydowac o losach 200 000 miasta ? Dlaczego rozwój dużego mista i całego regionu ma zależeć od kilku niezadowolonych mieszkańców zrujnowanych kamienic ?
Dlaczego prezydent jescze ich nie eksmitował ?
Gość portalu: working_class napisał(a):
> ruban specjalisto od makroekonomii, czy możesz mi w skrócie
> naszkicować korzyści dla np. Dąbrowy Górniczej na skutek faktu
jak
> napisałeś że:
> > Silesia
> >jest taką próbą pogodzenia interesów miast-dzielnic. Zapewne
> > przyszłe centrum powstanie w okolicach WPKiW, a więc Katowice
nie
> > będą jedynymi beneficjentami powstania Silesii
>
> Tylko proszę bez ogólników... tych dostarcz mi GW.
Czytaj moje posty ze ZROZUMIENIEM, a znajdziesz odpowiedź(nie mam
zamiaru się powtarzać). Powyżej masz odpowiedź na swoje pytanie.
Przykład. Rozbudowa DTŚ-ki na wschód - z punktu widzenia
poszczególnych miast śląskich rzecz nie mająca większego znaczenia
(co mnie to obchodzi !!). W przypadku Silesii jest to b. ważna
sprawa:
1. Ściślejsze powiązanie logistyczne poszczególnych miast-dzielnic.
2. Równomierny (w miarę) rozwój całości.
3. Większy wpływ rozwoju poszczególnych elementów Silesii na rozwój
całości.
4. Likwidacja dublowania inwestycji(szczególnie prestiżowych -
chora konkurencja) w mieście - zaoszczędzone pieniądze można wydać
na wspólne DUŻE inwestycje podnoszące atrakcyjność REGIONU, a nie
poszczególnych miasy.
5. Itd ...itp - nie MAM ZAMIARU PISAĆ pracy doktorskiej.
Górnośląscy żydzi i Żydzi
W związku z wypowiedzią Pita, podważającym wkład społeczności żydowskiej w
rozwój regionu i w jego promocję, zakładam ten wątek. Wyjaśniam od razu -
żydzi z małej litery jako grupa wyznaniowa, z dużej jako nacja lub
pochodzenie.
Naprawdę nie jesteś zorientowany w temacie tv regionalnej!
1. Jedno województwo jeden Oddział (zasada TVP)
2. Powstać miała redakcja podległa TVB pracująca na jej program (decyzja prezesa TVP)
3. Samodzielność wiąże się z wieloma wydatkami , własna administracja, księgowość, pion techniczny, własny madajnik i częstotliwość, własne pasmo antenowe. TVP S.A. nie wyda na to pieniędzy mając już tak "uzbrojony" ośrodek ok 50 kilometrów obok. (polityka finansowa TVP)
4. Po co TVB miałoby blokować własny rozwój (redakcja torunska jest "wydziałem" TVB.
Czemu nie wspominasz o uczciwości toruńskich polityków, według ciebie oni nie muszą?. Zresztą pokazali że nie poczuwają się do uczciwości łamiąc podpisane w Nieszawie porozumienie w sprawie rozwoju całego regionu. W porozumieniu była mowa o rozbudowie lotniska w Bydgoszczy o cargo. Już ok. tygodnia później toruński magistrat sadał japończykom propozycję rozbudowy lotniska w Toruniu i umiejscowienia właśnie tam cargo. To się nazywa "uczciwość po toruńsku".
lotnisko w srodku miasta hi hi hi hi
Wladze fundują druga Rozpude, zaprzpaszczajac szybki rozwój regionu w imie
partykularnych interesow. Przykre ale Prawdziwe. Glupi upor przy Swidniku,
opózni budowe lotniska na dlugie lata, i pozbawi lublszcyzny ogromnych
pieniedzy z UE. Jedyna nadzeja otrzeźwieniu politykow przez ekologow. Choc
znając ich mentalnosc i interesownośc, wydaje sie byc nadzieją płonną.
roll-mops napisał:
> poza wielkimi sukcesami w dziedinie rozwoju miasta,inwestycji i
> gospodarki,przyszedl czas na sukcesy sportowe,
i tak oto jedyną areną napinania się dzieci G.Wlkp pozostaje forum
znienawidzonego wroga z południa
czy to aby nie za bardzo żałosne jak na społeczność tworzącą spektakularny
sukces nad Wartą(?)
może wykup szpalty w GL, reklamówki dźwiękowe w RZG i zrzut ulotek podczas
winobrania bo na to forum to już tylko mieszkańcy G.Wlk będą zaglądać co by
sobie pogadać jacy fajni to oni są ...(?)
czy naprawdę nie rozumiesz, że tu nikogo nie interesuje to co masz w tej kwestii
do przekazania?
czy może wypisujesz te bzdury na innych forach regionalnych niż forum ZG?
niestety nic nie ma choćby tu:
forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=344
więc chyba jednak puszenie się przed zielonogórzanami to jedyny powód zaglądania
na ICH forum
życzę wszystkim kibicom (niezależnie gdzie im się przyszło urodzić) sukcesów
drużyn, którym dopingują
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl