Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

Jak podaje portal www.przegubowiec.com - SKM w Wawie doczeka?a si? zmodernizowanych EN57. Ze sk?adów sprowadzonych z by?ej Jugos?awo, ZNTK Mi?sk Mazowiecki skomponowa? modele 3001, 3002, 3003 - nr taborowy odpowiednio 201 - 203. Na t? kfile nie znalaz?em w sieci zdj?? tych jednostek. Trudno powiedzie? czy modernizacja obejmowa?a zmian? czo?a i ujednolicenie wn?trza, czy tez mo?e posz?a dalej i wesz?a zmiana rozruchu oporowego na impulsowy.

Wi?c robi? og?oszenie:

Otwieram sezon polowa? na zmodernizowane jednostki EN57 SKM Wawa. Na szlaku b?d? w peronach. Nagrody NIET. Ino wrzuca? zdj?cia na Tm7 ale migiem :)



Witam Panowie
W pracy koledzy z innego obiektu wspominali coś że mają problem z agregatem mianowicie agregat już jest ale zaszłą konieczność zainstalowania jeszcze jednego silnika o mocy 200 kW
Z tego co ich zrozumiałem w stanie ustalonym moc agregatu wytrzyma dodatkowe obciążenie (projektant przewidział rezerwę) jednak problem jest z rozruchem. Inwestor narzeka że falownik drogi, nawiasem mówiąc też mi swię tak wydaję, bo silnik ten ma pracować w trybie załącz i pracuj, więc regulacją prędkości jest zbędna. Może soft start?? Nie pracowałęm jeszcze przy silnikach takiej mocy i temat mnie zaciekawił. My, ślełem o rozruchu oporowym, ale to chyba już przestarzałą technologia. Jeśli ktoś mi odpowie jak to profesjonalnie rozwiąząć będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam i Życzę wszystkim wesołych, zdrowych, pogodnych świąt oraz szampańskiej zabawy w sylwestra



A jaki jest rodzaj silnika? Pierścieniowy czy klatkowy? W pierwszym przypadku rozruch oporowy jest jak najbardziej na miejscu.Ale w drugim jak byś kolego rozwiązał ten temat.
A masz może wyobrażenie o gabarytach urządzenia rozruchowego w oporowo-stycznikowym rozwiązaniu? Tylko soft- start.



Mam w firmie dwa pierścieniowce(75kW każdy)napędzające wiatraki do nawiewu hali produkcyjnej ciepłym powietrzem. Parę lat temu zdecydowaliśmy wymienić rozruszniki oporowe na
softstarty .Rozruch oporowy mimo wszystko został ,ale wyeliminowany został czynnik ludzki(kręcenie korbą).Modernizacja tego rozrusznika, to jedyny słuszny wybór.Za antyki trzeba sporo zapłacić(znam z własnego podwórka).




Łatwiej by było gdybyś napisał skąd dobiega ten pisk jeśli ze sprzęgła to możliwe że kończy się łorzysko oporowe.
Prawie nie słychać tego w kabinie, jeśli okna są zamknięte. Za to wyraźnie słychać przy otwartych, bardziej już nie wiem jak to sprecyzować. Nie mam możliwości bawić się sprzęgłem i stać obok auta Napisałem o sprzęgle, bo mam je zawsze wciśnięte przy rozruchu, nie wiem czy bez sprzęgła też byłoby to słychać.

Jeszcze do głowy mi przychodzi zawieszenie silnika Bo zarówno przy uruchamianiu jak i przy ruszaniu w przód lub w tył jeśli był pisk to również silnikiem mocno potrafiło szarpnąć na boki, jak to w klekocie. Jak jest zawieszony silnik? Na jakiś gumach?



Udało się problem rozwiązać i powiem szczerze była to błachostka.
Sprawdziłem pompę oleju, pompę wtryskową, nawet alternator, pompa wodna i napinacze były nowe. Wszystko było sprawne w 100%, mechanizm różnicowy też.

Przyczyną tych nieznośnych dzwięków był................ RORZUSZNIK.
Ten silnik posiada rozrusznik ze wspomaganiem, z wałka który zazębia się z kołem zamachowym spadło zabezpieczenie i sprężyna, w rezultacie elektromagnes wyrzucał wałek, ale po rozruchu wałek ten nie chował się, tylko zostawał na kole zamachowym i rozrusznik cały czas się obracał, wydając przytym niemiłe dżwięki .

Niby taka drobnostka a tyle zachodu. Nierozumiem tylko jak przy wymianie sprzęgła mechanik który próbował to naprawić wcześniej tego nie zauwarzył. Chyba z ciekawości zerknę i zobaczę czy tarcza sprzęgłowa i łożysko oporowe zostały naprawdę wymienione

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam!



zacznij od podstaw odkręć najpierw klemy z akmulatora dobrze wyczyść drobnym papierem i klemy i same zaciski załaduj akmulator i dopiero podłącz ,żeby na przyszłość klemy nie śniedziały posmaruj je wazeliną techniczną zobaczysz czy to coś pomorze bo jeśli masz zły styk wtedy mogą westępować takie objawy bo na stykach pojawia się bardzo duży prąd w czasie rozruchu który pali styk i występuje zaśniedzenie szczególnie jest kłopot właśnie z zasilaniem urządzeń takich jak siedzenia podgrzewane gdzie występuje drut oporowy mam nadzieje że pomorze POWODZENIA.Co do podkręcenia obrotów to jesteś troche w błędzie w nocy występuje wilgoć ktorą ty właśnie likwidujesz przy słabym jakimkolwiek styku bo się grzeje i suszy ale to wszystko do czasu dopuki nie nastąpi definitywna przerwa



Użytkownik "GLaF " wrote:[color=blue]
>
> "Napęd oporowy zmieniono na impulsowy, dzięki czemu wzrośnie prędkość
> pociągu" - dla pasażera to nie ma znaczenia, czas przejazdu i tak się nie
> skróci. Mam nadzieję, że maszyniści nie będą sprawdzali możliwości napędu,
> bo
> stojący pasażerowie by się poprzewracali.[/color]

Pasażer prędzej może się przewrócić w niezmodernizownym pociągu na skutek
szarpnięcia przy ruszaniu, które jest charakterystyczne dla wszystkich
pojazdów serii EN57 z rozruchem oporowym. A większe przyspieszenie to w
przypadku kolei miejskiej dość istotna cecha. Pociąg szybko osiąga docelową
prędkość zamiast hamować zaraz po zakończeniu rozruchu.[color=blue]
>
> "Komfort podróżnych z pewnością podniosą również zamontowane wyświetlacze
> i
> lektor, które poinformują do jakiej stacji zbliża się pociąg."
> Wyświetlacze
> są OK, ale ten lektor po kilkudziesięciu minutach staje się naprawdę
> wkurzający :P[/color]

Lektor nie dał o sobie znać podczas pierwszego przejazdu, więc nie zdziwię
się jeśli tak pozostanie :P

pozdrawiam
--
Marcin Czapnik
[url]http://marcinc.rail.pl[/url]





Użytkownik "Kris" <kWYZZrKAzySUsJ@sWZYKeAzamSeUJk.pl> napisał w wiadomości
news:47556736
[color=blue]
>
> brawo to juz wiemy jakie tramwaj ma hamulce
> wiem co widzialem
> dym, iskry i plomienie podczas hamowania
> pozniej sie jaralo jak na ognisku
>[/color]

ale nie hamulce szczękowe, priorytet ma hamulec elektrodynamiczny (oporowy)

hamulec elektrodynamiczny, w sklad jego wchodzi : silniki,oporniki
rozruchu - hamowania, aparatura elektryczna i przewody. To moglo sie zapalic




Przede wszystkim to dlaczego olej masz 15W40 zmień go lepiej przed zimą ( po co niszczyć silnik i turbinę ) Jeśli nie kopci jak Batory i dobrze się zbiera , oleju nie ubywa pali w normie idt... to bym się tym dymieniem nie przejmował , ewentualnie podłącz pod kompa i sprawdź czy parametry są ok i czy błędy nie wyskakują. Co do sprzęgła takie dźwięki może dawać rozsypane łożysko oporowe ( nie napisałeś jaki masz model jtd ) Jak chodzi pedał sprzęgła ( jest twardy czy wchodzi lekko ? ) i kiedy sprzęgło łapie. Koło 2-mas powoduje silne drgania przy gaszeniu i rozruchu z nie wciśniętym sprzęgłem. Jak drga przy zapalaniu bez sprzęgła a ze sprzęgłem jest poprawa to 2-mas może się już kończyć ( jeszcze jak szarpie przy ruszaniu )



Ogólnie to auto sprawuje mi się bardzo dobrze choć mam je tylko tydzień... a co do huku to nie wiem jak go bardziej klarownie wytłuamczyć :) Mocne szarpnięcie z takim metalicznym hukiem... w innych samochodach jak mi gasł silnik to tylko miałem szarpniecie, któremu nie towrzyszyła żadna dyskoteka tu jest to jakby bardziej odczuwalne, a przede wszystkim słyszalne. Czytałem wiele o dwumasie, ale u mnie jak już napisałem w innym wątku dziwny dzwięk wydobywa się z okolic skrzyni jak jest tylko na luzie, jak wcisnę sprzęgło albo samochód mam na biegu to nie mam żadnych metalicznych stuków czy innych typowych objawów padającej dwumasy. Zapala idelanie, nic nie charczy czy stuka przy rozruchu ani nie mam problemów podcza zapalania na ciepłym silniku. Może to tylko łożysko oporowe. Dlatego zapytałem o ten huk przy gaśnięciu bo od razy mi się z dwumasą jakoś skojarzył. Dzięki za pomoc.



Problem ze skrzynią biegów focus 1,8 tddi pomocy
  Rok temu kupiłem forda focusa z 2001 ,następnego dnia po zakupie skrzynia biegów zaczeła hałasować ,jakby jakieś łożysko,wystarczyło puścić sprzęgło i już był hałas,byłem u jednego mechanika mówił że to wysprzęglik,drugi że to łożysko oporowe,a jeszcze jeden że to jedno z łożysk skrzyni.Po roku skrzynia rozsypała się zablokowała sie na czwartym biegu i pękła obudowa,kupiłem używana skrzynie wstawiłem do niej nowe sprzęgło wysprzęglik i łożysko oporowe, biegi wchodzą precyzyjnie ale po rozruchu znów jest ten halas po puszczeniu sprzęgła i ja już nie wiem co mam robić,co może być przyczyną,po puszczeniu sprzęgła zamiast jednego diesla "słyszę dwa "pomóżcie.ZA RADY Z GÓRY DZIĘKUJĘ




 
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:drqc6m$aq9$1@news.task.gda.pl...
> Wiem ze to troche NTG, bo to raczej elektrotechnika, ale szukam trzech
> sztuk opornikow 4ohm na 100A.
>
> Chce zbudowac bocznik rozruchowy dla silnika elektrycznego - chyba
> bedzie to znacznie tansze od falownika na takie prady.
>
> Chlodzenie powinno wystarczyc pojemnosciowe - uzywane bedzie tylko przez
> chwile podczas rozruchu silnika - jakas beczka wody powinna wystarczyc :)

ja sie na tym dokladnie nie znam, wiec niech ktos wyrazi swija opinie, ale
ja osobiscie wzialbym jakas beczke z blachy, (najwygodniej gładką) napelnił
wodą, i owinął odpowienio dobraną taśmą oporową ;-) a tak nawiasem to niech
ktos powie, czy taniej bedzie kupic gotowy resystor 4ohm 200W, czy zrobic
samemu (do testów wzmacniacza)




lp nazwa ilosc cena Stan N czyli NOWE
1 aparat zaplon 90,00 N
2 chlapacze 10 N
3 cylinderek 072 8,00 N
4 dmuchawa 25,00
5 docisk 50 N
7 dzwigienka klawiatury 10,00 N
8 elementy skrzyn biegow ?
9 flansze 2 15kompl N SPRZEDANE
10 flansze 2 10kompl SPRZEDANE
11 glowica nowa 650E 90 350,00 N
12 glowka rozrusznika na elektromagnes 10,00 N
13 gumy na sprezyny 2 10kompl N
14 hebel 25,00
15 kierownica seryjna + kolumna 30,00
16 klosz kierunkowskazu prawy? Bezbarwny 5,00 N
17 kola zimowe Debica Frigo 135/80/12 4 350kompl N
18 kostka stacyjki na 3 kable stary typ 5 N
19 linka sprzegla 2 10szt N
20 mechanizm zmiany biegow EL 2 10szt
21 nakretka piasty przod lewa 4 1,00 N
22 nakretka piasty przod prawa 7 1,00 N
23 nakretka piasty tyl 2 1,00 N
24 obejmy wydech 2zl/szt
25 oslonka pradnicy 1 1,00 N
26 panewka glowna 10,00 N
27 panewki korbowodowe 20,00 N
28 pasek klinowy BOSCH 2 8szt N
29 podstawka pod prądnicę (piwnica) 5,00
30 przewod sztywny i gietki hamulcowy 10,00 N
31 reczny rozruch 40 N
32 silnik 650,00
33 srezyny do zaworow w glowicy ?
34 szklanki 4 50kompl N
35 szyba tylnia nieogrzewana 10
36 tarcza sprzegla 10,00 N SPRZEDANE
37 tloki, pierscienie kompl+2 szt, sworznie III szlif 200kompl N
38 tuleje zwrotnic kompl 4 szt 10kompl N
39 uszczelki przekladni kierowniczej 4,00 N
40 uszczelki skrzyni 5 5/szt N SPRZEDANE
41 wachacz przod 20,00 N
42 wodzik skrzyni 2 5szt N SPRZEDANE
43 wypust na lozysko oporowe 5,00 N SPRZEDANE
44 zawory wydech 6 +1 i 2 ssace 9 po10 N SPRZEDANE
45 zestaw naprawczy zwrtonicy+czesc 2 po 10 N
46 zwrotnica 20 N
47 koplak skoda 14" 25
48 nowe sprezyny zawieszenia tyl 60
49 tlok nominal 77 A 1 szt 30 nowy
50 wal od BISa do szlifu stan dobry 40 SPRZEDANE
51 dolot powietrza lepszy niz rurka od 600setki 80
52 pradnica chyba do 125 wyglada na NOWĄ 70
53 syngal dziwkeowy do 125/polonez NOWY 25
54 glowica wypolerowane kanaly wydechowe, i wszystkie zawory i kolanka 160zl

CENY DO NEGOCJACJI

fotki



Fakt. Kolorystyka mogła być bardziej pastelowa
Pomimo starych silników i rozruchu oporowego, powiało nowoczesnością

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.