aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
Blur XC2 Carbon (zwyk?ego XC ju? nie ma), podobnie jak Specialized Epic FSR Marathon Carbon i Giant Anthem Advanced 1 nale?? do rowerów, które bym sobie kupi?, gdybym chcia? wzi?? rozwód. W trosce o po?ycie Santa odpada, podobnie Epic poni?ej 10 000 oferuje ju? turystyczny osprz?t, wi?c jak full to tylko Giant Anthem X1, ale ma wyj?tkowo beznadziejne malowanie.
Ze sztywniaków bardzo wst?pna lista prezentuje si? tak:
1. Scott Scale 30 (ew. po walkach 20) - nie znam si? na technologii, ale od wykonanie Scottów zawsze mnie zachwyca?o,
2. Kellys Hacker (ew. Raptor) - w zasadzie mój Mobster 2.0,
3. Giant XtC Advanced 2
4. GT Zaskar Pro - a bo taki legendarny, ale Mavic CrossTrail chyba ci??kawe
5. Merida Carbon FLX 3500-D
6. Wheeler Eagle Titanium - ze wzgl?du na materia? ramy
7. Cube Elite HPC,
8. Focus Raven Pro
9. KTM Race LC Master
Nawet dziesi?? nie wysz?o po obleceniu ponad 2000 modeli rowerów z katalogu i sieci... Cholera, trafi?em na rok wyj?tkowo beznadziejnych cen.
no dobrze, absolutnie się na tym nie znam, ale wiem jedno, w życiu nie kupiłbym roweru z amortyzowanym przednim widelcem, chyba że amortyzator miałby mozliwość blokowania "na sztywno", w innym przypadku podczas jazdy pod górkę gdzie normalnie można sobie pomagać "pchając" w kierownicę, cały szwung idzie w gwizdek, po prostu dobija się tylko amortyzator, w twoich określonych ramach finansowych dostaniesz już naprawdę dobry sprzęt, więc nie panikuj, pomyśl tylko nad dobrym siodełkiem, na tym nie oszczędzaj, warto niekiedy dać dodatkowo 120zł za siodełko bo spryciarze w oryginale dają plastikowy badziew, gdzie po przejechaniu 20 km przez trzy dni będziesz jadał na stojąco. Ja mam 13-sto letniego gianta. Serwisowany, przeglądany i jak trzeba to siadam i robię 100 km.
Może SCOTT CR1 team. Można sie przymierzyć są rowery alu o dokładnie takiej samej geometri raczej dostępne. Rama CR1 pro dobra, widelec CR1 pro dobry. Geometria wygodna (tour magasin tak przynajmniej ocenia porównojąc teamowe rowery szosowe Cervelo, Giant, Look, Pinarelllo itp). Osprzęt 105, reszta również zadawalająca.
PS Niektórzy szukają dobrej szosówki nie do ścigania tylko do rekraacji
twardsza w sensie jakim? chodzi Ci o zywotnosc sprzetu tak? aluminium bedzie pod tym wzgledem lepsze niz karbon, a od obu tych materialow wytrzymalsza bedzie stal lub stop cro-mo, ale malo ludzi by chcialo wydac na rower kilka tys pln i jezdzic na stalowce...
poniewaz sam jezdze na rowerze do 2500pln to mam aluminium i gdybym mial do wydania pare tysiecy (okolo 5-7, mniejsza o to) to mysle ze ciagle byloby to aluminium. wiem wiem, juz pisano na tym forum o dobrych i dosc tanich ramach z karbonu jednak dla siebie karbon wybralbym od cervelo czy tez gianta a ze sa to kosmiczne jak dla mnie pieniadze pozostane przy aluminium pewnie jeszcze bardzo dlugo to tyle w sferze gdyban i off-topu
dzieki za porade
Chodz mi takze o wytszymalosc pod moim ciezarem 97kg czy karbon to uradzi czy lepiej zaiwastowac w alu, a jak karbon to jakiej firmy cervelo i giant?? Czy innej firmy ramy sa dobre a jak tak to jakiej
Porównywałem tą Meridę z KTmem, wykonanie ramy jest o wiele lepsze od Meridy. Czegevara a ten sklepik w Warszawie ma jakąś stronę w internecie? Jaki masz rozmier ramy przy twoim wzroscie? Nie chce zostać kolarzem zawodowym wiek już nie ten:-) więc nie chcę się bawić w składanie, a ze sprowadzeniem to chyba za duże kłopoty i ryzyko, a co z porównaniem tych dwóch ram rowerów które podałem?
Mam 185cm wzorstu a ramę rozmiaru 57. Sklep ma nikłą stronkę: http://www.marceli.waw.pl/ Zrobiłem narazie tylko 150 km i co do tiagry nie mam zarzutów. Może te 3 blaty z przodu są rzeczywiście zbędne, tymbardziej że nie mieszkam w górzytym terenie. Ale to mogę zawsze zmienic. Zmiana ramy już nie będzie taka prosta bo to właściwie zmiana roweru. Podany przez ciebie Giant ma zupełnie inną geometrię - dużo większy slooping, więc musisz wyczaic co ci bardziej odpowiada. Możesz oczywiście wybrac rower na 105tce ale uważam że ta ramka jest warta upgrajdowania. Tym bardziej że z tego co zdążyłem porównac KTM tą samą ramę w innym malowaniu ubiera w lepszy osprzęt w modelach Strada 2000 (full 105) i Strada 3000 (full Ultegra SL, Mavic Aksium Race).
@up
Już Ci nie chce wstawiać negatywnej notki, a ja tu jestem szanowanym userem, i się nie będę ponosił, w dalszą rozmowę, gdyż nie ma ona sensu, jednakże wnosisz do rozmowy ramę aluminiową
gianta, a nie jakiejś z powyższych firm , rower to rower, poza tym to są rowery górskie, a nie BMX-y, wygląda na to, że nie potrafisz tego odróżnić, poza tym regulamin przeczytałeś chyba dopiero w tym poście.
Czy tarczówki są zbędne? Spierałbym się z tym stwierdzeniem.Tak czy siak, za kilka lat wszystkie rowery tego typu będą miały tarczówki :)
ja bym taki pewien nie był ;) tarczówki juz trochę istnieją, a mimo to V-breaki mają się dobrze. Inna sprawa, że tarczówki mogą pokazać swoją klasę w warunkach, do których rower crossowy się nie nadaje.
Co do ramy: Giant to też solidna firma, a w rowerach crossowych rama poddawana jest mniejszym obciążeniom, dzięki czemu ramy crossowe nie muszą być produkowane w super technologiach tak jak ramy do DH przykładowo.
Poza tym różnica między Deore a Acera jest już znacząca.
Przy dłuższych wycieczkach, a do takich stworzony jest cross, odczuwalny będzie brak blokady skoku w amortyzatorze.
Ja osobiście nie miałbym wątpliwości co do wyboru roweru ;)
Witam
Mam 190cm wzrostu i w związku z tym piszę osobny temat odnośnie roweru(na poprzednich stronach nie znalazłem osoby poszukującej rower o podobnym wzroście).
Wcześniej miałem jakiegoś Mongoose ze średniej półki i służył mi dobrze ok. 2 lat, niestety został skradziony i teraz poszukuję nowego rowerku właśnie do 1300zł i najlepiej z kołami 28 cali(wzrost), mile widziane amortyzatory, hamulce tarczowe byłoby miło, ale niekoniecznie(w tym przedziale cenowym wątpię, abym znalazł coś w miarę dobrego z tym i tym, a wolę mieć amortyzatory).
Rowery jakiej firmy są najbardziej polecane ?
Kross
Merida
Author
Mongoose
Giant ?
Jakieś konkretne modele ?
Pozdrawiam i prosze o odpowiedź. :)
"Przerzutka przód - SLX" - zazwyczaj na tył dają tzw. "szpanera", czyli lepsza przerzutkę od przedniej, a często lepszą o klasę lub dwie od całego osprzętu.
Daję głowę, że jeśli z przodu siedzi SLX, to z tył jest deore lub XT, a korba jakieś M442 lub gorzej... Ale SLX to bardzo dobry osprzęt w tym przedziale cen.
W Rock Shox'ach Toora jest pierwsza "powietrzna", ale jest strasznie ciężka (miałem MG Amase, wiem co mówię :). Pierwszy lekki amor w RockShox to Recon, ale cena roweru wskoczy na pewno powyżej 3tys...
Osobiście przy Twojej wadze (bo koledzy chyba zapomnieli o tym niuansie) i do przedziału cenowego który napisałeś - Schwinn był ok. Mbike może sobie z Tobą nie poradzić. GT są bardzo mocnymi rowerami. Ale do 2,3 nie dostaniesz Toory.
Ja podpowiem Ci jeszcze tylko, że skusiłem się na w/w MG Amasa i mega wtopa. Był cięższy (14kg!!) niż mój 12 letni Giant Terrago, a rower był chyba jakimś odrzutem (wysyłka) serii, miał tyle mankamentów, że szkoda gadać. Sprzedawca do momentu zakupu - ideał, później - ZERO kontaktu. Także już wiem gdzie i czego nigdy więcej nie kupię. W tej chwili z GT 1.0 z Dart'em jestem mega zadowolony, waży 12,8 kg i 0 problemów.
Pozdr
Witam,
Niedawno temu kupiłem Giant'a Yukona 2007.Chciałbym go trochę podrasować i moim celem jest obniżenie jego wagi(teraz waży ok.14 kg) do 10-11 kg.Jakie części najlepiej zmienić?Na razie zamówiłem opony schwalbe Nobby Nic,po zmianie,rower będzie ważył o ok 0,8-1kg mniej,no i zastanawiam się nad kupnem widelca rock shox sid world cup 2007(waży jedynie 1290 gr).Dzieki tym rozwiązaniom zbije ze 14 do ok 12.Mam ok 5000 zl na tuning(ale wolałbym jak najmniej wydawać).Może zmienić osprzęt na xtr'y?Z góry dziękuje za wszelkie pomocne porady.
A co sądzicie o tym rowerze?:
http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/...le/1980/31488/
Byłem dzisiaj w dwóch sklepach i w jednym gośc mi polecił ten rower. W sumie mi się spodobał, chyba byłby odpowiedni do moej jazdy. Czekam na opinie?
• Ja kupilem Unibike`a Flite i jestem zadowolony. Za....scie odpowiada mi geometria ramy. Co do trwalosci, to rama wyglada raczej na solidna robote, a pozatym troche konsultowalem przed zakupem i raczej nie ma zadnych problemow z rama. No i uwazam ze za cene 1999 zlotych dostaje niezle wypozazony rower, zadnego Gianta, Treka itp. nie kupie za ta cene z takim osprzetem
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl