aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
ok kolego ok ale na takiego Karchera na siłę musiałeś dać ze 4 tyś:) a ja dałem 500zł za Lavora i myję 2 rok oborę maszyny i chlewnię mam pianownicę szczotkę roto oraz dyszę z regulacją szerokości strumienia i szczotkę do mycia samochodów myję może nie za dużo ale raz na tydzień z pół godzinki średnio popracuję tak więc jak wytrzyma mi jeszcze z rok to jestem w stosunku do Ciebie już sporo do przodu ;) No chyba że na jakiś zwrot ją wziąłeś...
po pierwsze uprawiasz na kilka cm. a nie wykonujesz agregatem spulchnienia gleby na kilkanaście cm . ,cyklo ma zapotrzebowanie na moc na 1metr ok 30-40 km,a po za tym przy aktywnych liczy się moc na WOM bo pociągnąć go to już pestka no chyba żę masz krótkie noże lub zle ustawisz i przepychasz tone ziemi to wtedy faktycznie roto lżej,co do włoki to masz rację żę stawia opór ale przy prawidłowej reg. nie jest duży.dodam że ciągałem 3m.zestaw zetorem 8111 i wiem co znaczy poprawna regulacja i opory stawiane przez maszynę
" />Wiele juz sie na tym forum nauczylem, choc jeszcze wiele przede mna.
Postanowilem dzisiaj na miesiac odlozyc autko i poczekac az sie zrobi troche cieplej zeby ladnie silnik wyregulowac.
Wypalilem resztke paliwa na gazniku, wlalem tam gdzie jest swieca 15 kropel ARO i zakrecilem roto 4 sek. Wyczyscilem zewnetrznie caly model.
Zdjalem filtr powietrza i umylem ta wewnetrzna gabke mydlem (byla niebieska teraz jest biala) nie zauwazylem na niej zadnego brudu.
Teraz jak wyschnie naloze oleje rycynowy i model odstawiam. Mam nadzieje ze jest dobrze zakonserwowany.
Jedno co mnie troche niepokoi podczas jazdy autem to hamulce. Sa bardzo slabe, krecilem ciegnem hamulca by to poprawic ale nie wiele dalo. Czy one sa standardowo takie slabe czy tez sie jakos inacze j to reguluje?? Droga hamowania naprawde jest dluga.
Pozdrawiam wszystkich
" />
">Dzięki, kupiłem szarpankę i roto jak na razie lecę na szarpance i mam gigantyczne problemy z regulacją silnika...
Na początku większość użytkowników ma problemy z regulacją.
Najlepiej poproś o pomoc bardziej doświadczonego modelarza z rejonu w którym mieszkasz lub zwróć się do sklepu gdzie kupowałeś model.
Koledzy z pewnością chętnie ci pomogą.
Te silniczki regulują się bardzo ładnie i maja dużą tplerację ustawień.
Przeczytaj dokładnie instrukcję i wróć na ustawienia fabryczne. Wprowadzaj niewielkie korekty ustawień.
Obejrzyj filmy instruktażowe REGULACJA I PRZYGOTOWANIE MODELU.
Stosuj porządne paliwo – nie polecam najtańszego paliwa dostępnego w sklepach.
" />Witam . To bedzie 3 sezon jak uzywam silnika RB TM728 i goraco go polecam . Silnik godny uwagi . Bardzo dobry , łatwy w regulacji no i wytrzymały Musisz takze przemyslec sprawe tego czy chcesz miec silnik z szarpanka czy bez . Z tego co sie orientuje to TM928 nie ma szarpanki ani roto i mozna go tylko odpalac ze Start Boxa . Pozdrawiam
" />Piotrku Blazer to calkiem nowy model. Ja juz trzy dotarlem i sie niezle nimi bawilem. Ma duzo plusow, jak dyfer centralny, duuuzy mocny silnik Force 26 - latwy w regulacji. Sa dwa komplety kół w zestawie. Do tego ma mocniejsze serwo na skrecie niz baggusy z ofny. Do tego jest roto w zestawie juz i backplate, ale mozna go odpalac i ze starter boxa. Modelem mozesz spokojnie startowac w zawodach w klasie IC-8MT Open. Co do aparatury to ma podobne parametry co sanwa blazem AM 27 MHz.
Pozdrawiam
Edit - failsafe jest w zestawie oraz rozstaw kol jest taki sam jak w savie. model jest ogolni wieklkosci MT
" />Po dwóch nieudanych próbach sprzedaży.. niestety model idzie jeszcze raz za bardzo niską cenę na sprzedaż.
Lightning Stadium Pro firmy Hot Bodies (by HPI).
Płyta posiada normalne ślady użytkowania. Łożyska jak i inne podzespoły były wymieniane na bieżąco..w modelu zostały zamontowane Serwa: Skręt â HB SF-2, gaz/hamulec â Futaba S3004. Model był przygotowywany na sezon âÂÂ09 kiedy miał startować w zawodach. Bak został obklejony folią aluminiową, aby zapobiec gotowaniu się paliwa przez ciepło wydawane przez wydech. Model po sezonie. Silnik po 5L stand. HB .26 z stand. dwukomorowym wydechem. Model w skali 1:8. Do startu brakuje aparatury, startboxa/roto/szarpak, grzałki, paliwa.
Model jest po lekkim tuningu
- Koła na GRP GRIP (99% bieżnika)
- Konwersja 17 hex
- Spojler hd
- wieża tylnia EDIT z regulacją mocowania
- zderzak od buggy przedni i wiele innych
Przed sprzedażą dyfry i amortyzatory zalane na świeżo olejami i w dyfrach wymienione uszczelki. W silniku zamontowana nowa, nieużywana świeca HPI.
Do modelu dodaję:
instrukcję
końcówki drążków skrętnych 4x
sprężyny nowe niebieskie
jakieś stare części wymontowane z modelu
duży filtr powietrza HPI z trzema kompletami gąbek
pakiet 6V
Cena: nieaktualne
jeśli ktoś chce za małą dopłatą dorzuce stare mocowania hexów, używany radio box i kilka innych rzeczy które sprzedaję w innym temacie do tego modelu..
" />"Jeśli chodzi o Sava 3,5 to jest to standardowy Sav 25.
Z istotnych różnic pojawia się silnik o niewiele mniejszej mocy 0,2KM oraz szarpanka zamiast Roto.
Obserwując wielu modelarzy w akcji polecam, aby nabyć podstawową umiejętność - właściwa regulacja silnika, jego prawidłowe dotarcie i eksploatacja. Widziałem już takie przypadki gdzie 3,5 objechał 4,6 właśnie z tego powodu ze posiadacz 4,6 nie potrafił go właściwie ustawić. Oczywiście pomijam umiejętności.
Reszta decyzji, co do zakupu odpowiedniej wersji zależy od zasobności portfela.
W oryginalnych przepisach HPI Challenge wszystkie Savy jeżdżą razem więc jeśli producent tak decyduje to można założyć ze wiedza co robią."
to cytat z wypowiedzi kogoś kto się chyba coś zna.
w tym wątku trzecia strona, autor Festiwal Modelarstwa.
" />odradzam montowanie roto:)
zawsze trzeba "tachac" ze soba pakiet z silnikiem:)
jak dojdziesz do ładu z regulacja, odpalanie przestanie byc uciazliwe.
wiem bo sam chciałem roto miec bo skubanca trzeba bylo duzo szarpac, po regulacjach jest ok i latwo sie odpala:)
" />Moim skromnym zdaniem NIE , czemu?? Ponieważ bez roto można się obejść (przynajmniej ja tak sądzę) wystarczy trochę pomachać szarpanką i silnik zaskoczy . A te przednie zawieszenie ma tylko więcej regulacji , także mi by to nie było potrzebne zwarzając na to , że tym modelikiem ani MBX'em nie będziesz mógł startować w zawodach.
P.S Widzę , że jednak Revo wybrałeś ??
Savage w ogóle są dostępne z szarpanką ?
Ja bym brał roto - łatwiej model odpalić ale za to ilość odpaleń jest zależna od aku w roto.
A szarpanka, musisz się czasem trochę naszarpać żeby model odpalić, chyba, że poświecisz sporo czasu na regulacje, która i tak się potem może zmienić I ostatnio jakaś moda jest na zrywanie szarpanek i trzeba szpeca żeby naprawić
ja też wolę roto, ale to raczej jest kwestia przyzwyczajenia niż racjonalnych przesłanek. lepiej mi się je serwisuje, łatwiej reguluje. ale daleki jestem od wartościowania, które są lepsze. jedyne co, to na roto pracuje więcej firm i jezeli jesteś klientem indywidualnym to łatwiej kupić części zamienne.
za mako przemawia fakt, że robi na nim tak duży producent jak OK i sobie generalnie radzi
pozdrawiam
RÓŻNICA POLEGA RÓWNIEŻ NA TYM IŻ W OKUCIU ROTO MONTAŻYŚCI WYRZUCAJĄ ZACZEP MIKRO PONIEWAŻ NIE MOGĄ WYREGULOWAC OKNA
MACO ZDECYDOWANIE LEPIEJ FUNKCJONUJE, UZYTKOWNICY NIE MAJĄ PROBLEMU REGULACJI ITP.......
Piszecie Panowie : Prawda o Maco. Prawda jest taka że jak obiektywnie porównamy katalogi wszystkich firm okuciowych to okaże się że Maco ze wszystkich producentów okuć ma największe możliwości regulacji.
Życzę miłej lektury.
Jesli znasz Aluplasta i wiesz jak wygląda, to nie tylko 5 z Roplasto cię zainteresuje. Bezpieczeństwo 3 K mimo wyższej ceny w zakupie jest ogromne. Zero pocienianego profila, zero udawanej technologii. Zawsze aktualny certyfikat, konkretna firma- okna bez koniecznoĂści regulacji po montaży- rzadkoĂść gdy trzeba. A jak sam wiesz na Roto kutym w Aluplascie jest to rzecz powszednia. Poza tym argumenty marketingowe ale sprzedawać chyba nie musze Cię uczyc. Firma godna polecenia i zastanowienia. Terminowi, kompetentni i ogólnie OK
Jakie okucia polecasz, jestem bardzo ciekawy?
To akutrat nie jest argument, gdyż winkhaus jest lepszy od roto.
Który Winkhaus od którego ROTO ?
Kilka ładnych lat pracuję bezpośrednio na produkcji gdzie miałem
do czynienia z większością okuć u nas dostępnych, okuwaniem,
możliwością regulacji ,reklamacjami i mogę podważyć taką opinię.[/quote]
Podam ceny zakupu i sprzedaży. Oczywiście cena sprzedaży nie jest sztywna, w przypadku domku najczęściej jest niższa. Podane ceny to najczęsciej stosowane przy sprzedaży do 6 okien (mieszkanie w blokowisku).
Ceny dla o34.
deceuninck 3kom zakup 470zł / sprzedaz 627zł - 33%
aluplast ideal2000 427zł / 619zł -45%
aluplast ideal4000 478zł/645zł - 35%
Brugmann 3 kom 405 zł/607zł - 50%
Pozostałe profile podobnie.
Jak przychodzi klient i ma juz nizsza wycene na dany profil to staramy sie go przekonac do innego profilu a nie obnizac ceny. Schodzenie z ceny do niczego dobrego nie prowadzi. W najgorszym przypadku mozemy sie zrownac z wycena z konkurencji- nigdy jej jednak nie dajemy nizszej.
Ceny montażu blokowiska 24/mb, domki 26mb.
Wiem ze mamy niezłe ceny zakupu, nie przyjmujemy oferty od producenta jezeli nie stosuje tzw. płynnej typówki.
Z mojej oceny wszystkie okna w naszej ofercie są przyzwoitej albo bardzo dobrej jakosci. Okucia Maco, Roto NT albo WH autopilot. Jedynie brugmanna mamy na otwartym zbrojeniu. Zwracamy uwage na wykończenie okna, tzw.frezy oraz czy okna wymagaja regulacji na montażu. W przypadku kiedy cos niedobrego dzieje sie z jakościa zmieniamy dostawce. Mamy obecnie czwartego dostawce na deceunincka.
Zasada u mnie jest taka że ja jestem dla klienta a producent dla mnie.
Klient jest najważniejszy.
Pozdrawiam
decr
Witam wszyskich,
Mam problem z oknami są powyginane na skutecz czego wieje.
Producent zapewnił mnie iż wygiecia mieszczą się w normach.
Na jednym z portali znalazłam taką informację na ten temat: dopuszczalne odchylenie skrzydła od pionu i poziomu nie powinno przekraczać 2 mm na 1 m. wysokości okna i 3 mm na całej jego długości.
Czy to prawda i gdzie mogę znaleść coś więcej na ten temat?
I jeszcze jedno czy na skutek nieprawidłowej regulacji mogło dojść do wygięcia się skrzydeł (okucie ROTO NT)?
Proszę o pomoc
Sprzedam klucze niezbędne do okuć GU - dla montujących okna Stollar, Urzedowski i inne.
1. Profesjonalny klucz do regulacji okien – oryginalny produkt firmy GU. Niezbędny przy wszystkich okuciach UNI JET firmy GU.
Cena: 14,40zł brutto /szt.
- pojedynczy klucz TORX nr 15,
- stal hartowana
- wymiary 136 mm x 27 mm
2. Zestaw kluczy do regulacji okien – oryginalny produkt firmy GU. Zawiera wszystkie klucze spotykane przy okuciach okiennych GU.
W skład kompletu wchodzą:
- klucz TORX nr 15,
- klucz imbusowy do regulacji wszystkich okuć -
- wkrętak płaski
- klucz płaski nr 11 (do najstarszych okuć)
- klucz do wyciągania zawiasów
- wymiary po złożeniu ~ 12 cm x 3 cm
cena: 31zł brutto /szt.
3. Oryginalny klucz do regulacji okuć ROTO.
cena 5,90zł brutto/szt.
Dysponuję hurtowymi ilościami (możliwe rabaty).
Wystawiam faktury VAT
Koszty wysyłki wg Poczty Polskiej:
pojedyncze sztuki - listem poleconym w kopercie ochronnej - 3,50 zł
paczka - 5,50zł , priorytet + 1 zł.
Nie wysyłam za pobraniem
Dla zainteresowanych wysle zdjecia lub wystawie aukcje na allegro.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl