aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
IBM PERSONAL COMPUTER 300GL 6563 - VAG. Nie znalazlem w necie specyfikacji, ale:
P3 500
256MB
ATI 3D Rage Pro
Nie wiem jaka plyta (pozniej sprawdze w aidzie / everescie / etc)
Na obudowie, na naklejce z rozpiska plyty glownej jest AGP, wiec ta plyta glowna ma AGP, tylko nie wiem jakie (najprawdopodobniej x1 lub x2)
HIPRO 145W (nie wiem czy jest sens pakowac w ten komp GF2 Ultra... chcialbym, by ten zasilacz wytrzymal... Dlatego myslalem cos pokoroju TNT2 / Voodoo 3 / ew GeForce 256)
Komp bedzie mi sluzyl do grania w baldursy, diablo, torment, fallouty itd. Mocniejsza karta jest mi potrzebna bo chcialbym by moja corka pograla sobie w Tonic Trouble, Croc, Motorhead itp stare hiciory.
da się,
najlepiej ustawić dyskretne mrugnięcie światłami.
trzeba podłączyć się vag-comem do modułu komfortu [46- Central Comfort] i zrobić adaptację [Adaptation - 10] w kanałach 3-10 wg. rozpiski:
dnia Wto 18:30, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Może ktoś poradzi - bo nie za bardzoi wiem gdzie szukać przyczyny. W weekend wymienałem filtr paliwa przy tylnym prawym kole (na podnośniku z łapami!!!) wczoraj i dzisiaj pojawiła mi się żółta kontrolka EPC i po podpięciu VAG'a:
1 Fault Found:
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-00 - -
Czyli błąd "niewystarczający sygnał" z włacznika hamulca.
Błąd po skasowaniu ginie (i EPC też wraca do normy), ale po przejechaniu testowo 4-5 km znowu mi się pojawiła EPC.
Auto tylko na benzynie, bez przeróbek, silnik AVU elektronika SIMOS.
Co mogłem poluzować/wzruszyć? W przewodach się nie grzebałem, maska nie była otwierana. Tylko skręt kół "z zwisie" i akie tam pomacanie czy luzów nie ma - jak już jest na podnośniku.
Jak idzie okablowanie od włącznika hamulca do ECU - ma ktoś schemat/rozpiskę etc.. ? Znalazłem schematy tylko od BFQ (nowszego brata AVU) ale nie wuiem, czy są dokłądnie takie same. Jakieś sugestie - poza tym, żeby pooglądać włącznik - bo to jasne ?
witam
czy da się wyłączyć to denerwujące pikanie niezapiętego pasa kierowcy w Octavii 2?
Pozdrawiam
http://forum.octaviaclub....ghlight=#330233
W Vag-com'ie (czy tam VCDS'ie) wchodzimy do modułu 17 - Instrumenty -> kodowanie.
I zmieniamy kod według poniższej rozpiski:
# 00??x0x: Options
* +01 = Brake Pad Warning
* +02 = Seatbelt Warning
* +04 = Washer Fluid Warning
* +16 = Sedan (only VW Jetta)
Czyli od liczby zapisanej trzecią i czwartą cyfrą w kodzie (oznaczone znakami zapytania wyżej) odejmujemy 2.
Załóżmy, że kodowanie wyglądało tak: 0003101. Po zmianie powinno wyglądać tak: 0001101.
a moze to a moze tam to a to gwarancja a przecie napisane jak byk w zaczytanym bledzie. Mozna wsadzic dwa aku od kombajnu bizon i tak sie rozladuja tylko kwestja czasu.
Trzeba pasc na kolanka dostac sie do przekaznikow i wg rozpiski sprawdzic glowny przekaznik. Mozna jeszcze sobaczyc czy po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki dzialaja obwody ktore zwykle nie dzialaja. dobrze jest tez zrobic pomiar poboru pradu na powylaczanym aucie /dla przypomnienia potrzebny amperomierz djeta klema dodatnia, jeden zacisk do aku drgi do klemy/ Zpomiaru powinno wyjsc nie wiecej jak 0,5A /z zapasam/
nooo brawo, pierwsz osoba która zwróciła uwagę na błąd wywalony przez VAG-a
teraz pytanie, masz może jakiś pomysł gdzie go szukać? jak narazie jeszcze raczkuje w skodach pomiary będą robione jak wróce do domu
z tego co tu widzę to :
19 -audio L
20 -audio R
18 -masa
17 -zasilanie sterujące
Pytanie tylko dlaczego ten jasno-różowy kabelek nie był do niczego podłączony
Moim zdaniem powinno działać w takim podłączeniu ale ......... jest zawsze jakieś ale.
Rozpiska pinów jest mojego "projektu" po sprawdzeniu i u mnie działa , u naszego innego klubowicze również .
W najgorszym przypadku padnie moduł wejścia sygnałowego czy jakoś tak koszt ok 60 pln (tak było u mnie ) więc staraj się wyłaczyć radio przed wpięciem wtyczki i odwrotnie.Może nawet kluczykiem.
Te radia lubią póżniej pokazywać błąd podczas testowania Vag-iem.
PAOLO ESCO, tą funkcję o której piszesz ( wyłączanie grzania szyby po ustalonym czasie ) realizuje układ centralnej elektryki, którego we wcześniejszych wersjach nie było ( albo był w bardzo ograniczonej formie ). Ten czas grzania można zresztą ustawić VAG-iem w granicach 1...255 minut, a standardowo jest chyba 20.
Podejrzewam, że nie ma wogóle możliwości podmianki/dołożenia tego modułu do starszego modelu OI.
salvado, robiłem kiedyś taki prosty timer długich czasów; jak znajdę rozpiskę to dam znać, bo o ile pamiętam to poza układem scalonym było dosłownie kilka elementów ( koszt pewnie w granicach 10 pln )...
A jam mam coś takiego co się nazywa "Polski VAG" i wtedy jak tam to ustawić? Jeszcze mam takie pytanie czy przewód nr 1 , z rozpiski poniżej musi byc koniecznie podłączony? Czy on coś wnosi do tego efektu stroboskopu?
1. - Plus z bezpiecznika S2 - Plus gdy jest zapłon
2. - Przewód diagnostyczny K - podłaczany do wtyku dniagnostycznego pin 7
3. - Pozycyjne +
4. - Przeciwngielne +
5. - Długie +
6. - Mijania +
7. - Masa - pozycji, przeciwmgielnych i długich
8. - Masa - mijania xenonów
9. - Sygnał Gala - prędkośc pojazdu - np z pin 1 od wtyczki radia
10. - puste
11. - Pin 21 zielonej wtyczki deski - sygnalizacja uszkodzenia reflektorów (tylko żarówek xenon)
12. - pomiędzy lampami komunikacja do sterowania pochyleniem, oraz uszkodzeniami
Porownalem istniejace piny we wtyczce z rozpiska standartowej wtyczki OBD2 jak maja np VW
Identyczna - jednak przeszukalem forum i cos mi sie zdaje ze nikle szase na domowe grzebanko w roverku - chyba bez testbooka sie nie obejdzie
Kiedys mialem golfa 3 i tam bylo to fajne, ze domowym laptopkiem +VAG-COM moglem do woli zabawiac sie z komputerkiem i wykrywac istniejace usterki...
A ten testbook to jak popatrzylem w ravie to laptop + rozne koncowki.
Fajnie jak by mozna taki protgramik diagnostyczny jaki jest w testbooku pobrac ze strony klubowej i moc sobie "grzebac" samemu - interfejs jest pewnie standartowy jak do OBD.
A moze dostepna jest chociaz specyfikacja protokolu jaki jest uzywany do komunikacji z urzadzeniami na magistrali roverka???
A moze na zlot we Wrocku by ktos zalatwil testbooka i za drobna oplata podlaczal roverki
saladrus, co Ty dales... po co rozpiska wszystkich silnikow VAG wystarczy Golfa ... link jest wyzej... Pozdrawiam
jade dzisiaj gierkówką, a tu burza ostra... jak zwykle w pechowym miejscu za Polichnem
w CB słysze że szumi jak walnie piorun, myslę sobie wyłącze CB radio i nagle BUUUM TRZASK Ogień i dym... huk... antena od SB spadła - zatrzymuje sie na awaryjnych w deszczu i wkładam pęknietą antene do bagażnika...
Jade podświetlenie zegarów padło... zegary OFF - stanąłem patrze światła działają, kierunki działają, wycieraczki działają no to jade dalej...
Dojechałem do domu i robie test, zgasiłem silnik chce zapalić i nie świeci kontroloka świec, oleju i wody kręce.. auto zagaduje i gaśnie czyli IMMO poszło
podłączam VAG-a w wfejsie dioda na zielono... brak kuminkacji z silnikiem , z IMMO..
wszystklie bezpieczniki dobre
podświetlenie customowych zegarów działa, gniazdo zapalniczki działa.. wyświetlacze w zegarach działają... na pewno poszło CB i antena... pewnie zegary..
zaraz ide szukać dalej - jakies pomysły jak ominąć IMMO
oto fotki ze zniszczeń
wywaliło mi dziure w dachu
antena pęknieta...
na szczęście ja przeżyłem.. a reszte sie zrobi...
nie poddaje sie siłom natury i mam nadzieje że to juz ostatni raz...
na 90% nie ma gdzies masy
objaw taki ze chyba do immo.. zegary tez ale to na razie nie problem..
przekaźnik 109 dobry bo jak go wyciągne to nic nie gada..
zaraz bede miał miernik to bede szukał dalej.. do centralki IMMO dochądza 2 wtyczki... w tej większej 6 pinowej są 2 kable brązowe i tam pewnie jest masa
a jeśli immo się spaliło to jak je ominąc - co zmostkowac ?
Do centralki IMMO są 2 wtyczki:
wtyczka 6 pinowa do centralki IMMO - dwa kabelki brazowe 5 i 6 - masa jest jedynie na 6-tce
ps we wtyczce 3 pinowej do IMMO nie masy nigdzie
wtyczka do stacyjki massa jest na stykach 60 i 30
moze ktoś ma rozpiske gdzie powinny być masy a gdzie +12V w tych wtyczkach ?
mase brałem ze złącza pod kierą
DZIEKI Z GÓRY ZA POMOC
ale jestem uziemiony - zaprzyjaźniony elektryk ma urlop do 5 sierpnia...
chodzi mi tylko o to żeby IMMO nie odcinało paliwa - jeśli te informacje mogłyby pomóc amatorom cudzych TDI prosze o info na PW
ps. dobrze że nie gasiłem auta benzynaik pewnie by zgasł a dieselek doterkotał jeszcze 100 km
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl