Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

Dośc dużo jeżdże i filtr paliwa wymieniałem już trzykrotnie w tym samochodzie. Nigdy nie było potrzeby podłączania go do Techa po takim zabiegu. Robiłem to w stacji szybkiej obsługi. Po odkręceniu pokrywki mechanik wyjął stary filtr, ssakiem odciągnął z dna pojemnika resztki paliwa i ewentualną wode z dna ( jest to bardzo istotne!!!) założył nowy filt razem z uszczelką pokrywki i śrubki. Następnie z przygotowanej wcześniej butelki z paliwem zalał pojemnik z nowym filtrem do pełna, zamknął pokrywkę. Troche pokręcił rozrusznikiem i nie było żadnego problemu z odpaleniem. Cała operacja trwa 5 min. Z tego co wiem może się pojawić problem z sygnalizacją błędów jeśli np padnie grzałka podgrzewająca paliwo, która jest w pokrywce lub źle zostanie podpięta wtyczka ,a stanie się to akurat podczas wymiany filtra. Wtedy rzeczywiście Tech może sie przydać.



Ja jestem świeżo po wymianie szczotek.

Objawy:
dmuchawa raz się włączała raz nie, było słychać wyraźnie że ma coraz mniej siły i lekko terkotała, w końcu zatrzymała sie całkowicie

Wymianę zrobiłem zgodnie z opisem - rewelacja.

Jeśli chodzi o zakup szczotek w Warszawie to polecam serwis alternatorów i rozruszników na Wolskiej 82, Firmma Jettro czy jakoś tak, bardzo miła obsługa i łatwo dobrać odpowiednie szczotki. (ja co prawda zasugerowałem się opisem że mają być od alternatora Boscha- opisanych nie było, ale po krótkiej rozmowie dobrałem szczotki od wentylatora o wym 8x10 i z całej tej radości nie zapytałem czy są może 8x9 :D

Ogólnie po wymianie nastała cisza i ciepełko w samochodzie, no i ta radość z dobrze wykonanej roboty...
Polecam



Witam,

Według IEC 947-4-1 i EN 60 947-4-1

Koordynacja 1
Układ rozrusznika wyłącza skutecznie prąd zwarciowy Iq. Obsługa i urządzenie nie są zagrożone. Przed ponownym załączeniem rozrusznika układ powinien zostać sprawdzony. Stycznik i zabezpieczenie przeciążeniowe są prawdopodobnie do wymiany.

Koordynacja 2
Układ rozrusznika wyłącza skutecznie prąd zwarciowy Iq. Obsługa i urządzenie nie są zagrożone. Po sprawdzeniu układ rozrusznika może pracować dalej. Nie jest wymagana wymiana aparatów



Volvo FH12 rok 2000 posiada imobilajzer i zatarł się motor. Zamontowano drugi motor z 2001 roku. Pierwszy motor ma kasetę D12C460EC96 a drugi D12C460EC99.
Ten drugi motor ma najpewniej kasetę z obsługą imobilajzera. Oczywiście niezgodność kodu imobilajzera blokuje silnik i nie zapala. (rozrusznik kręci. podłączenia prawidłowe, jedyny kod błędu to "niepoprawny tajny kod imobilajzera".
Zamiana kaset nie wchodzi w grę bo młodszy silnik ma inne pompowtryski (stary silnik ma Lukas z cewką z boku, nowy ma te cienkie piezoelekyryczne). Kasety z kabiny od imobilajzera o nowszego silnika nie dostanę bo na szrocie te silniki przyszły luzem z Holandii tylko z kasetami przy silniku.
Moje pytanie jest następujące: Czy ktoś z Panów rozwiązywał taką sytuację i jak można ten temat ugryźć. Nadmienię iż w serwisie ten temat jest mało znany a rozwiązanie jakie mi przedstawiono, kosztowało by prawie tyle co silnik.



U mnie wrodzinie przewinełosię 4 diesle niestety vw ale ja wcią ż jeżdzę transporterem t2 1.6 to auto przy przebiegu ok 400tys.km paliło niemal za pierwszym razem tylko spełniałem kilka wymogów ,po pierwsze najważniejsze naładowany akumulator drugie rozrusznik musi kręcić bezwzględu na mruz prawie że gwizdać jeżeli nie należy wymienić go na taki który ma przękładnię satelitarną pobiera mniejszy prąd z akumulatora a w trakcie rozruchu jego pojemność jest nadszarpnięta grzaniem świec które w zależnośi o temp odpowiednio długo grzeją i żrą ok 80A jest jeszcze jedna ważna rzecz świece żarowe ztym miałem kiedyś problemy bo świeca żarowa to nie taka która tak samo wyglada co w przypadku wielu sklepikarzy i serwisów nie ma znaczenia a taka która pasuje do konkretnego silnika. przekonałem się kiedyś bo jednej zimy wymieniłem ich 12szt i pojechałem do orginalnego serwisu Szewczyka
a tam uświadomili mnie i skasowali!!! że w moim silniku niema żadnych dowolności producentów ,teraz jeżdże czwartą zimę bez kłopotów
Jeszcze jedna rada w orginalnej książce(od mojege transportera) obsługi niemcy zalecają dolewanie benzyny do oleju napędowego gdy temp. otoczenia zbliża się do -15 (nawet do 25%, jest cała tabelka)
Jeszcze jedna rada nigdy niegrzać świec raz porazie napewno się spalą (przećwiczone) najpier jedna potem druga a potem to zapomnij o dpalaniu
co do oleju opałowego mój koleś w Vito przeżył naprawę wtrysków i o opale zapomniał (zatarł wtryski a pompiarz tylko zatrał ręce )
Jeszcze jedno pompiarz radził aby lać opał z mixolem w stosunku takim jak kiedyś do dwusuwów tj 1:50 i nie mniej
Pozdrawiam Piotr




później po zamontowaniu tylnego zderzaka dziwnym przypadkiem juz nie chce odpalić
Zakładam że montowałeś seryjny zderzak i nic nie urwałeś/przeciąłeś? Nie zrobiłeś nigdzie zwarcia w elektryce tylnych lamp? Pytam bo cuda się zdarzają...

na hol też nie odpaliła.
To odradzam - jeśli będziesz chciał za szybko ją uruchomić, to albo zerwiesz pasek albo on przeskoczy i będziesz miał masakrę w cylindrach.

nie mogło cos z pompa się stać?
To jedna z możliwości - jeśli z jakiegoś powodu obstawiasz pompę, to załatw kogoś do pomocy, zdemontuj przewód paliwowy dochodzący do listwy wtryskowej, wsadź końcówkę do butelki, a druga osoba niech zakręci rozrusznikiem - jak poleci paliwo tzn że pompie nic nie jest
Oprócz tego sprawdź elektrykę WN: kopułkę, cewkę zapłonową, przewód między nimi, ew. bezpieczniki (w szczególności w komorze silnika). Mnie raz szlag trafił ni z tego ni z owego kabelek we wtyczce na kopułce... Jest on w gumowej osłonce, także nie budził zastrzeżeń. Pół dnia szukania usterki, ale jaka satysfakcja
Jak to posprawdzasz, to daj znać.

Acha - nie zaszkodzi wykonać diagnozy błędów. Może komp sanm się kapnął co dolega Madzi? Opis masz tu: http://mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php

Pozdrawiam
Orin



" />Witam
Przymierzam się do zakupu czegoś do pośmigania po bezdrożach i lasach. Trochę już poczytałem i zastanawiam się nad kilkoma modelami, ale o tym za chwile. Ważne dla mnie aby był jak najtańszy w obsłudze, stosunkowe małe spalanie, mile widziany rozrusznik i dobrze by było aby posiadał przednie światło. Chcę wydać w okolicach 8000zł. Zainteresowałem się:
Honda CR250
Suzuki RM250
KTM EXC450
Honda CRF450
Yamaha WR400
Suzuki DRZ450

Wymieniłem chyba wszystkie z popularniejszych ale liczę, że coś doradzicie



" />Słuchaj, tak na odległość to trudno podać gotową receptę na problemy Twego auta. Co do kodu diagnostyki klimy to z rozruchem to ma niewiele wspólnego, konkretnie oznacza:
FF-No fault recognised - diagnostic equipment must be used , czyli wychodzi, że diagnostyki klimy nie można przeprowadzić-może brakuje jakiegoś napięcia...
Na początek ściągnij sobie z forum instrukcję obsługi do kappy. Nie ma w niej wprawdzie modelu jtd, ale będziesz wiedział gdzie znajdują się wszystkie skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami. Trzeba wszystko dokładnie sprawdzić, czy są przejścia czy sprawne przekaźniki itp. Poprawić również połączenie przewodu masowego akumulatora z karoserią i silnikiem.
Co do samego immo to spróbuj z innym kluczykiem lub popraw antenkę od immo przy stacyjce. Jednak nawet przy nierozpoznanym kodzie rozrusznik powinien kręcić, więc może trzeba najpierw nim się zająć...
Użyj też wyszukiwarki, bo podobne problemy były opisywane, może coś znajdziesz i uda się auto doprowadzić do porządku...
Pozdrawiam.



" />
">Byłem w serwisie klimy i jest jakaś nieszczelność. Dobili mi czynnika z kontrastem i narazie muszę jeździć do czasu kiedy będzie leciało cieplejsze powietrze.
Po nabiciu odczuwalna jest zmiana temp. jednak dalej to nie jest lodowate powietrze. Mechanik powiedział, że temp. 3 st. C można osiągnąć ale przy klimie manualnej.
Dlatego pytam użytkowników Lybry jak to jest?
Dmucha wam lodowate powietrze czy co najwyżej chłodne?

Dmucha az rece zamarzaja, a co do pisku przy odpalaniu to stawiam na rozrusznik, pewnie slychac to kiedy puszczasz kluczyk po rozruchu, to ustrojstwo nazywa sie chyba bendiks czy cos
witam,sprawna klima dmucha temp ok 9-12 stopni,wszystko poniżej lub powyżej świadczy o awari układu,jak mechanik twierdzi ze 3 stopnie jest ok to go zmień.

Znalazłem konkretną odpowiedź w sprawie grzania/chłodzenia w instrukcji obsługi

Zamieszczam poniżej wybrane fragmenty:

">– Funkcja HI (maksymalne ogrzewanie):
włącza się ją przez ustawienie na wyświetlaczu górnej temperatury, którą jest 32 °C i może być uaktywniana niezależnie po stronie kierowcy lub pasażera lub po obu stronach (także przy wybranej funkcji MONO).



">– Funkcja LO (maksymalne chłodzenie):
włącza się ją przez ustawienie na wyświetlaczu dolnej temperatury, którą jest 18 °C i może byż uaktywniana niezależnie po stronie kierowcy lub pasażera lub po obu stronach



" />Generalnie jestem zadowolony.
Najwięcej zadowolenia daje silnik, zawieszenie nie do zdarcia, brak rozrządu i pasków wieloklinowych.
Największe rozczarowanie to skrzynia biegów która się posypała i piasty w tylnich kołach które już wymieniałem dwa razy.
Z grubszych awarii, to jeszcze półośka na wieloklinie, padnięte wentylatory, wymieniona dwómasa i sprzęgło z dociskiem (chociaż to było robione przy okazji profilaktycznie) rozrusznik regeneracja.
Jak tak z grubsza policzyłem to przy przebiegu 430tyś wydałem na naprawy 12 tyś zł chyba bez tragedii można przeżyć.
Reszta to obsługa, eksploatacja i tego się nie liczy bo to stałe koszty utrzymania.
Najważniejsze to lać dobry olej odpowiedni do TDI PW wymieniać regularnie filtry szczególnie powietrza żeby nie uszkadzać przepływki i paliwa, żeby pompowtryski ładnie śmigały.
Co 200tyś wymieniać sprzęgła gumowe i metalowe na alternatorze i sprężarce.
Koledzy piszą tutaj o problemach z pompowtryskami, odpukać ja narazie takiego problemu nie miałem, ale przy przebiegu 500tyś przymierze się do wymiany na nowe.
Przy takim przebiegu oleju nie bierze, odpala bez problemu w największe mrozy.



Nie wiem jak w mercach jest - nie miałem do czynienia.
Zwykle samochód gaśnie z powodu zbyt ubogiej mieszanki na biegu jałowym.
Jeśli dzieje się to na benzynce, to jesteś w stanie sobie sam z tym poradzić. W jaki sposób? wymiana filtra paliwa i reset kompa z ponownym "nauczeniem" krokowca powinno załatwić sprawę.

W książce obsługi do Daewoo Espero była podana instrukcja jak zresetować i zaprogramować ECU silnika.
Odłączasz klemy z aku na jakieś 2-3min.
Podłączasz ponownie, kręcisz rozrusznikiem i na zapalonym silniku czekasz, aż osiągnie normalną temperaturę pracy, czyli ok. 90*C (wskaźnik w połowie skali)
Jedziesz samochodem na jakiś prosty odcinak drogi, rozpędzasz strzałę do ok. 80km/h, luzujesz i toczysz się tak do jakiś 40km/h.
Przez ten czas sterownik silniczka krokowego powinien "nauczyć" się jak utrzymać obroty.

Powodzenia!



Czesc jestem szczesliwym posiadaczem motocykla Yamaha Virago 535,jest to moj pierwszy japonski motocykl w zwiazku z tym mam kilka pytan:od pewnego czasu nie moge uruchomic motocykla,rozrusznik kreci tak jakby na sucho z charakterystycznym piskiem jakby bendiks.Rozebralem rozrusznik ale w nim nie ma nic poza szczotkami i wirnikem wiec nie mam pojecia gdzie lezy przyczyna.Jakiego oleju i filtra oleju uzywac najlepiej,gdzie mozna znalesc jakas ksiazke obslugi w jezyku polskim.Z gory dziekuje,pozdrawiam Nara

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.