aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
nie znam tych nart, ostatnio uprawiam rossignola.
Ale pytanie jest mysle bardziej ogolne.
1. co chcez jezdzic: fun, lub bardziej normalnie, czy tez
moze nieprzetarte szlaki ?
Jak odpowiesz sobie na to pytanie to znajdziesz tez odpowiedz
w jakiej grupie nart ( fun, carving, all maoutain ) powinnas
szukac cos dla siebie.
Sa ludzie ktorzy mowia ze kladzienie sie na w skrecie i dotykanie sniegu
to fun. Ja osobiescie znam i zancznie przyjeniesze miejsca i sytuacje
gdzie kadzeinie sie i dotykanie jest znaczie przyjemniejsz i
ciekawsze od kadzenia sie i dotykania w skrecie na fun carvingach
no ale to rzecz gustu i punktu widzenia.
Osobiscie na codzien wole all moutain, chociaz nie stronie
od krotkich slalomow np head world cup slalom 160cm
Czy tez np rossi viper 167. Na codzien jednak wole
rossi rpm 185 cm.
No ale to rzecz gustu i decyzji: co sie chce jezdzic.
Zdrowka KM.
Mam 16 lat,waże 70 kg,wzrost 178 cm.
Lubie szybką,dynamiczną jazdę.Szczególnie,gdy jest mało tras to wyskakuje poza
nią.Mimo wszystko bardziej lubie szybką jazdę niż jazdę w/po puchu.Dodatkowo
zacząłem bawić się w skakanie,oczywiście nie profesjonalne tylko amatorsko by
urozmaicić jazdę.Kręci mnie adrenalina jak pewnie wielu młodych ludzi i stąd
szybka jazda + skoki.Mając na myśli szybką jazde nie chodzi mi o zjazd na
krechę,tylko szybko,ale z odpowiednią techniką :).
Poki co jeżdze na nartach Rossignol Cut Pro J - są to narty carvingowe,szczerze
nie wiem jaki to model,jest na nich napisane to co podałem wyżej.Natomiast
wiązania to Tyrolia SL100 ,których nie zamierzam zmieniać.
Napisałem zgodnie z sugestią Darekkkk .Jeśli powinienem coś jeszcze dodać to
piszcie.Dzięki za pomoc.
Easy
Na koniec kilka modeli godnych uwagi dla zupełnie początkujących oraz dla tych,
dla których największą radością jest powolna jazda i delektowanie się widokami,
a szaleńcy pędzący ze śniegiem między zębami na swoich przepłaconych nartach
RACE, wzbudzają uśmiech na ich zrelaksownych twarzach... ;)
(ceny z wiązaniami)
FISCHER CX 6.6 - 1200 zł 4.4 - 1000 zł
K 2 OMNI 3.5 - 1400 zł
ROSSIGNOL ACTYS 200 - 1300 zł
SALOMON SCRAMBLER 1300 - 1400 zł
DYNASTAR DRIVER - 600 - 900 zł w zależności od wersji
a właściwie każde narty dostępne na rynku.. :D jak już pisałem wcześniej ATOMIC
SL 11 też się sprawdza ;)
Pozdrawiam
Osobisce polecama Voelkl-a Supersport.
Jeżdziełm na Atomicach, Rossignolach i jak spróbowałem Voelka, nic innego nie
zakładam. Nartki super (niestety droższe), i lepiej trzymaja od Atomica i
Rossignola przy jeżdzie na oblodzonych tracach.
Nartki twardsze od konkurencji,ale jak dla mnie bomba.
Jezeli masz możliwość wypróbuj, ja zawsze wypozyczałem sobie jednego dnia kilka
nartek i porównywałem na czym mi się lepiej jezdzi.
W tym roku wyszły Allstars, narta jeszcze twardsza od poprzedników ale potrafi
wszysko co jej dasz oddac-super, polecam.
Pzdr, miłego szusowania
Początkujący
Cześć. Jestem dopiero początkującym narciarzem. Ostatnio w sklepie sprzedawca
doradził mi narty Rossignol Open 90 Power. Są to dosyć proste w budowie narty
i przez producenta opisane jako narty dla ludzi stawiających pierwsze kroki.
Mam takie pytanie czy opłaca sie je kupić? Czy może zainwestować w coś innego
żeby po jednym sezonie nie wymieniać sprzetu? Czy lepiej uczyć sie na mniej
wymagających nartach. Dodam że są stosunkowo miękkie, mają promien skrętu 15m.
Moja waga to ponad 90kg przy wzroscie 190 cm a narty maja długość 170 cm.
Dziękuje za porade.
Trudno mi ocenic jakosc doradztwa w wypozyczalniach. Pewnie jak to w zyciu,
zalezy na kogo sie trafi. Moje skromne doswiadczenia, i to z Francji, sa raczej
zle. Co innego pozyczanie nart, do ktorych zachecam. Sa preparaty do
dezynfekcji, ale nigdy ich nie stosowalem. Jezeli Was stac na kupno butow,
sugerowalbym jednak to zrobic. Bedzie pewny, ze but mu nie zaszkodzi, tak jak
mnie przed laty (mam od tej pory klopoty z prawa kostka w stopie). Wybrany przez
Was model Rossignola, moim zdaniem, nie jest zly na poczatek, tzn. na kilka lat.
Przyzwoity model dla poczatkujacych i troche jezdzacych. Jezeli w przyszlosci
maz osiagnie wyzszy poziom, sprzeda te (ze strata niestety) i kupi lepsze.
Dodam, ze przez cale lata jezdzilem (jestem bylym instruktorem narciarstwa) w
butach rekreacyjnych dla poczatkujacych, takich dwuklamrowych. Bardzo nie
narzekalem, zgodnie z powiedzeniem, ze zlej baletniczce nawet... :)
jednoznacznie na temat tej narty trudno się wypowiedzieć, bo ja jej nie mogę
znaleźć, ale z moich poszukiwań wychodzi mi, że jest to narta dla juniorów (od
trzech sezonów Rossignol tak oznacza narty juniorskie) stawiających pierwsze
kroki w zawodach; promień 16m mówi o tym, że raczej do długiego gigantowego
skrętu, co potwierdza taliowanie 99,65,91; więc chyba bym tego nie brał
Nie piszesz ile cora ma lat. Dla zony Rossignol Saphir LS wydaja sie z opisu
bardzo dobre, o ile podejda kolorystycznie. A dla cory zadna z tych nart (Makro)
nie budzi entuzjazmu. Proponuje zeszloroczny Fischer RX6. Narta z grupy cross, o
malym promieniu skretu. Przyjazna, budowana w bardzo nowoczesnej technologii z
drewnianym rdzeniem. Jednym slowem swietna narta. Zeszloroczna, nowa do kupienia
na allegro za 1049 zl. Jesli jestes z Krakowa mozesz kupic na miejscu, bo
sprzedajacy, jak wypatrzylem, tez jest z Krakowa.
Dla zony i corki: 155 lub 160 cm. Dla zony bardziej 160 cm, dla corki raczej 155 cm.
> 1. atomic sx7
> 2. blizzard emocion 6900
> 3. rossignol attraxion.
Wszystkie narty sa godne uwagi. Ale zwroc uwage, ze sie od siebie dosc istotnie
roznia. Chodzi o promien skretu. Inaczej sie jezdzi na narcie o promieniu 12-13
m, inaczej o promieniu 16. Co kto woli. Wazna tez jest szerokosc narty pod
butem. Im szersza, tym lepiej sie jezdzi po gorzej przygotowanym terenie, ale
narty sa dosc ociezale w skrecie. Takie Attraction sa w dwoch roznych wersjach.
Dorzuc do powyzszych jeszcze: Fischer RX4, Fischer Vision i Volkl Attiva. Te
dwie ostanie damskie serie tez wystepuja w roznych wariantach twardosci,
promienia skretu i ceny.
pewnie macie niezły ubaw :), techniczne szczegóły nigdy ni były moją
dobra stroną :)
w każdym razie dzięki :)
a wybiorę coś z salomona albo rossignola ?
no i weźcie pod uwagę mój wiek :) - nie powinnam mieć damskich nart,
coby mi lżej było :)) ? ale nei za lekko :)
>ROSSIGNOL POWER PULSION 8S 158cm, promień skrętu 13 m,110/65/98mm
TALIOWANIE. Dobre te narty? Bo je ubrałam i zwątpiłam. Dodam
jeszcze, ze nie zauważyliśmy przy kupnie, ze to narty męskie. Ale
czy to ma znaczenie?
Heh, nie ma znaczenia.
To druga slalomka Rossi'ego, jak najbardziej katalogowa, (heh, na
skionline nie ma to od razu wątpliwości są ;) ) bardziej miękka od
9S zatem dla lżejszych mężczyzn albo dla kobiet, jest też mniej
agresywna od swej "wyższej siostry". To, ... to dobra narta a czy za
długa czy krótka odpowiem tak ani za długa ani za krótka.
Udanych szusów.
P.S. Jeśli jest to "ta" narta zakupiona 1.02 (Allegro) to wygląda
dość przyzwoicie ale za wiele krawędzi już nie ma, zwłaszcza na
przodzie i w centralnej części. Radziłbym dawać do dobrego serwisu,
najlepiej gdzie narty ostrzą ręcznie a nie na maszynie, to sporo
czasu jeszcze posłużą.
Do użytkowniczek nart Rossignol Attraxion StyleIII
Witam!
Chciałabym sie dowiedzieć jak wygląda wierzch tych nart po uzytkowaniu. Jest on czarny i matowy (wydaje mi się, ze inny niż przewaznie jest to w nartach) i czy zarysowania, nieuniknione przy użytkowaniu, nie sa przez to bardziej widoczne? No i tak ogólnie, czy jestescie zadowolone z tych nart?
Jakie narty wybrać?
Witajcie.
To już mój 3 sezon więc postanowiłam zaopatrzyć się w swój sprzęt, z butami
sobie poradzę, lecz jeśli chodzi o narty chciałabym zasięgnąć Waszej opinii.
Na narty mogę wydać do 1000 zł. Mój wzrost to 168 cm (myślę o długości nart
148cm, max 152), waga: 48kg. Preferuję jazdę niezbyt szybką, a to z racji tego
iż jeszcze mam pewne obawy co do moich umiejętności, po prostu jeżdżę tak
rekreacyjnie, chciałabym zakupić takie narty które byłyby łatwe w prowadzeniu
i dałyby mi wiele radości i zabawy na stoku, a jednocześnie mogły posłużyć
jakiś czas. Oglądam różne modele i przyznam że mam mętlik w głowie. Co
myślicie o Rossignol Atraxion I + Saphir 90? A może inaczej, co byście mi
polecili? Pozdrawiam. Eliza
Gość portalu: instruktor napisał(a):
> atomiki),ale na poczatek to musi byc napewno miekka narta(wlasnie z
> oznaczeniami SL powinny byc takie)
SL w takiej postaci gdzie progres twardości to numerek występuje tylko u
Atomica.
U Fischera Race wcale nie oznacz,że jest to narta klasy "gigant" bo Race
występuje zarówno w wersji RC jak i SC. U Rossignola jest jeszcze inaczej bo
tam cyferka to "twardość" a literka to typ np. 9X i 9S. U Blizzarda narta
oznaczona SL to akurat spełniający wymogi FIS slalomowy pojazd natomiast ciut
przyjaźniejsze slalomki to już SLR . Elan to też SL i SLX Volki to SL (top
model) i SC bardziej przyjazny itd..
Dziękuję za info. Generalnie mój mąż nie wygląda tragicznie jak na swoją wagę
(rozkład ciała proporcjonalny). Na nartach radzi sobie całkiem dobrze. W
poprzednim sezonie korzystaliśmy z wypożyczalni nart, ale jakoś zawsze było coś
nie tak z tymi nartami. W tym roku chciałam skorzystać z przecen i kupić narty
z poprzedniego sezonu. Pan w sklepie zaproponował Atomic SX 7, Salomon
Streetracer 8, Rossignol 8S Oversize. I nie wiem czy warto coś z tego wybrać.
Pozdrawiam.
tak bardzo wymiataja te slalomowki elana, ze az nikt na nich nie jezdzi ;)
wydaje mi sie,ze bardziej obiektywnym rakingiem bylby ranking ulozony na
podstawie tego, na czym jezdza najlepsi. Dla przykladu, w pierwszej 10 pucharu
swiata (tegorocznego) pojawiaja sie nastepujace narty:
atomic (4 razy), head (2 razy), dynastar, fischer (2 razy), rossignol. zadnych
slowenskich i czeskich rewelacji kurcze nie ma ;))).
I nie w tym rzecz, ze skoro na tych nartach jezdza najlepsi, to musza one byc
dobre dla zwyklych smiertelnikow. Jednakze, jezeli w grupie race niektore z
wymienionych powyzej firm nie pojawiaja sie wogole, to nie ma wedlug mnie o czym
mowic - ranking ma wartosc znikoma :).
Pzdr.
Bartek
Chciałem tylko uprzejmie zwrócic uwagę, że słowo carving pochodzi od ang:
carve - rzeźbić, wykrajać. Posługując sie więc etymologią słowa, to każda narta
na której sie jeździ na krawędziach, będzie carvingową. Rożnice dotyczą tylko
sztywności poprzecznej, taliowania i co za tym idzie, dedykowanego promienia
skrętu i na samym końcu sztywności liniowej. Ponieważ wiekszość producentów
zaprzestała produkcji funcarverów, a niektóre nigdy jej nie podjęły
(np.Rossignol), więc amatorzy tego typu jazdy skazani są na jazdę na nartach
slalomowych. Dla mnie osobiście, funcarving jest marginalną, choć integralną
częścią narciarstwa współczesnego. Pozdrawiam. Misiu.
Najważniejsza przy doborze wiązań jest skala do jakiej można je ustawić. Przy
Twojej wadze skala ta musi być co najmniej do 10. Im większa skala tym niestaty
drożej. Dobrze jest kiedy wiązania wypinają w mozliwie dużej liczbie
płaszczyzn - zwiększa to bezpieczeństwo narciarza. Trudno mi radzić odnośnie
firmy. Osobiście jeźdżę na wiązaniach AXIAL 100 (skala do 10) z Rossignola, ale
obecnie LOOK to także Rossignol. Wiązania te charakteryzują się tyłem takim jak
klasyczne looki tzw. kolba nie skrzynka. Uważam, że są bardzo dobre. Każda
firma ma "swój" szablon do rozstawu otworów na śruby - inny jest dla np.
Tyrolii a inny dla Looka. Jak kupujesz nowe narty nie ma to znaczenia, otwory
wierci się do wiązań. Czasami (rzadko) nowe nart ze zintegriowana płytą mają
fabryczne otwory do konkretnych wiązań, ale myslę, że nie jest to Twój obecny
problem, bo narty juz masz. Pozdarwiam
Gość portalu: Irek napisał(a):
> Jade pierwszy raz na narty, więc jestem całkowicie zielony. Jaka jest różnica
> między zwykłymi nartami a carvingowymi ?
Generalnie narty mozna podzielic na takie grupy jak
Free Ride
All Moutain
Carving
Fun
i pare innych kategori
Granica i definicja tychze grup jet dosc plunna.
Duzo zalezy od producenta.
Wydaje mi sie ze HEAD jest dosc konkretny w definiowaniu
tychze podzilow.
Wszystkie wspolczesna narty sa mniej lub wiecej
profilowane ( bardziej wcieta i szersze w przodach
i tylach.
O carvingu niech sie wypowiedza specjalosci
Ja wiem na bazie rozmow z ludzmi ze narta powinna
byc krotsza bardziej wcieta i pod wiazanie nalezalo
by podlozyc dosc wysoka specjalna plyte w celu
leprzego zazebiania krawedzi.
All-Moutain i Free Ride to bardziej normalne narty do
wszystkiego ( gleboiki snieg, lod, gleboka bryja itp itd.
narty z nawyzszej polki tych kategori sa swietne
i naprawde pozwalaja na wyczny z pogranicza cudow.
Prejdz sie po www rossignola, heada, Volkla i paru innych.
JJ
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl