aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
Jeżeli by iść tym tropem to Alfa Romeo, Ferrari, Porsche, Lamborghini to są pozbawione charakteru pudełeczka dla kobiet - dobrze wiedzieć
Wiele osób tłumaczy to w ten sposób: "I tak nie widzisz auta, bo w końcu cały czas jesteś w środku". No tak, ale wszyscy inni widzą - i tu jest problem . A poza tym, czasem trzeba spojrzeć przez okno na zaparkowany wóz 8)
Juz apelowalem kiedys o to. Ale wedlug mnie lepszy bylby dzial "Sport i motoryzacja". Byloby wiecej watkow niz w samej motoryzacji, a poza tym oba te tematy maja ze soba wiele wspolnego. Co wy na to?
popieram całkowicie
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a zdjęcia nowej octavii widziłem.........
całkiem, całkiem......
lecz ja jednak sądze że skoda pozostanie skodą........taką troche marką dla kogoś kto nie ma na VW........nie obrażając nikogo...........
volkswagen chce zrobić coś takiego jak zrobił fiat (ferrari - prestiżowe samochody sportowe, fiat - raczej tanie samochody rodzinne , lancia - limuzyny, samochody drogie, alfa romeo - luksusowe samochody o charakterze sportowym). a teraz jak to się ma do volkswagena volkswagen = lancia, skoda=fiat , seat=tańsze:P alfa romeo, audi=lancia/alfa romeo
a aktualnie skoda to taki volkswagen, tylko, że on podnosi swój prestiż i gdyby nie skoda to koncern traciłby duuużą kasę za samochody w przedziale cenowym 30 000-50 000 (fabia, octavia)
Mysle ze czesc wypowiedzi opiera sie na opinii Clarksona z programu Top Gear, musial sie podlizywac Fordowi (wlasciciel Aston Martina) zeby kupic forda gt,
Aston Martin robi dobre samochody, tylko nie naduzywal bym zdania ze jest to najlepszy samochod gt, poza tym mieszanie do tej klasy Ferrari Enzo lub McLarena to male naduzycie, te samochody to juz nie klasa gt, do klasy gt mozna zakwalifikowac inne produkowane seryjnie ferrari, porsche
Ferrari Enzo bylo tylko ok 300 sztuk i sprzedawane bylo wybranym specjalnie nabywcom za 500 tys euro, w tej chwili na aukcjach mozna sobie kupic enzo za 2 miliony, juz w momencie produkcji jest perelka kolekcjonerska i podejzewam tak jak Ferrari f40 doskonala lokata kapitalu
a wracajac do przyziemnych samochodow gt w tym roku wejdzie do produkcji Alfa Romeo Brerra a w przyszlym roku zostanie wyposazona w silnik V6 o pojemnosci 3,2 z systemem biturbo, samochod bedzie dysponowal moca ponad 400 koni mechanicznych i na pewno nie nedzie kosztowac 100 tys funtow...
Nino Farina
Tytuły: 1950
Kraj: Włochy
Starty: 34
Zwycięstwa: 5
Liczba Pole Position: 5
Data urodzenia: 30.10.1906
Zespoły:
1950 - 1951 : Alfa Romeo
1952 - 1955 : Ferrari
tutajpoczkategori
Poniżej zdjęcia, których chyba nie uda się zamieścić:
Niestety później, zabezpieczenie nie pozwala na umieszczanie przed 24 godz.
W każdym razie może wymienię marki które zapamiętałem:
Maserati, Ferrari, Abarth, De Tomaso, Alfa Romeo, Jaguar, Bentley, RR, BMW, Daimler, Mercedes, Opel, Ford, Gilera, Pagini, Lamborgini, Dodge, Zundapp, Porsche, VW, Citroen, Motto Guzi, Bianchi i więcej nie pamiętam. Wszystko bardzo ładne, tylko trochę mało zwiedzających, ale też ceny nie były dla każdego.
A teraz reszta:)
DYWIZJA 4 POW. 1600 (10 okrążeń)
1. Petr Vacik (CZ) Ferrari 360 Modena 27.34,973
2. Milan Maderyc (CZ) Audi A4 +7,742
3. Miro Konopka (SK) Porsche 996 GT3 RSR +11,000
4. Petr Valek (CZ) BMW M3 +12,565
5. Dan Suchy (CZ) BMW M3 GTR +15,660
6. Rudolf Machanek (SK) Porsche 996 GT3 RSR +20,716
7. Karolina Czapka (PL) Renault Clio RS +27,781
8. Robert Kisiel (PL) Seat Leon +30,541
9. Piotr Soja (PL) Renault Clio RS +34,984
10. Michaela Peskova (SK) Skoda Octavia +48,308
23. Michał Starnawski (PL) Alfa Romeo 147 GTA +2.45,560
36. Jakub Golec (PL) Seat Leon -1 okr.
DYWIZJA 4 1600 (10 okrążeń)
1. Jiri Skula (CZ) Skoda Fabia 28.11,294
2. Michael Zottl (A) Citroen Saxo +1.27,784
3. Pavel Moravec (CZ) Skoda Pick up +1.40,834
4. Miroslav Hornak (SK) Honda Civic +2.13,747
5. Jakub Cafourek (CZ) Skoda Fabia +2.19,669
6. Krzysztof Kijas Jr (PL) Honda Civic +2.38,814
7. Tomasz Skinder (PL) Fiat Seicento Abarth +2.40,345
8. Ladislav Machalik (CZ) Skoda Pick up -1 okr.
9. Ondrej Szilagyi (SK) Fiat Cinquecento -1 okr.
10. Tomas Liedl (SK) Skoda Fabia -1 okr.
12. Marcin Przybyszewski (PL) Fiat Seicento -1 okr.
13. Igor Gregorczyk (PL) Fiat Seicento -1 okr
Projektant Lorenzo Ramaciotti, który był odpowiedzialny za takie piękności jak Maserati Quattroporte czy Ferrari F430, przechodzi z firmy Pininfarina do koncernu Fiat, gdzie będzie odpowiedzialny za design wszystkich marek koncernu.
Jeden z najbardziej znanych światowych projektantów Lorenzo Ramaciotti został mianowany szefem designu koncernu Fiat, do którego należą marki Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Maserati. Od 1 czerwca Ramaciotti będzie podlegał bezpośrednio prezydentowi grupy Fiat Sergio Marchionniemu.
Lorenzo Ramaciotti urodził się w roku 1948 w Modenie, gdzie mieści się siedziba spółki Maserati. Blisko miał również do Maranello – miasta samochodów marki Ferrari. Ramaciotti studiował budowę maszyn na Politechnice w Turynie. Ma duże doświadczenie w projektowaniu samochodów, które uzyskał m. in. pracując w jednej z najbardziej znanych firm projektanckich – studio Pininfarina – gdzie zaczął pracować w roku 1973. W roku 1982 został zastępcą dyrektora studia Pininfarina, sześć lat później objął funkcję dyrektora generalnego, a w roku 1994 zasiadł w zarządzie spółki. W roku 2002 został prezydentem sławnego centrum designu.
W przeciągu 20 lat stworzył ponad 20 samochodów koncepcyjnych, które zbierały nagrody na całym świecie. Do jego najbardziej znanych projektów należą m. in. Maserati Quattroporte, Ferrari 550 Maranello, 360 Modena, Enzo Ferrari, F430 czy 612 Scaglietti.
źródło: roadlook.pl
Moja Octavia pali średnio 6l/100km. Na utostradzie przy V ok 180kmh było 7,5l
Za to moja AR 156 kotłuje bez zahamowań 12 l po mieście :D:D:D No ale jej wolno
Octavia u mnie pełni rolę super rozsądnego auta. Mało pali , nie psuje się ma wielki bagażnik i za to ją kocham. I do takiego auta pasuje TDI. Natomiast Alfa Romeo z silnikiem JTD to tak jakby ktoś LPG do Ferrari załozył :D:D:D:D
1. Juan Manuel Fangio, GP Kuby
2. 8
3. srebrny, aby roznily sie od Alfy Romeo
4.39, tory circuit gilles villeneuve, mosport park, mont-tremblant, circuit ile notre dame,
5.ascari
6. 2002, Barcelona, Schumacher i Barichello, ferrari
7.mika hakkinen i michael schumacher, hakkinen prowadzil w klasyfikacji, w ostatnim wyscigu jechal za schumacherem, chcial gow yprzedzic ale schumi zakmnal drzwi i hakkinen wjechal w niego i nie ukonczyl wyscigu,
8.93
9.mclaren, renault, ferrari, williams renault,
10.gp wloch, ferrari
12. 12.300 km + 3 okr.
13.Indie, abu zabi, korea,
14.305-320km, wyjatek monaco 260, maksymalny czas 2h
15.kubica
16.jim clark
17.zakret przechylony na zewnatrz
18.alonso 1;14;648
19.1
zapomnialem odpowiedziec na pytanie 11 wiec prosze dodac:
11. 26 czerwca 1906 r, GP Francji
i oczywiscie w pyt 15 Robert Kubica:] Sorry i dzieki
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl