Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

Ponieważ nasz prezydent i inni polecieli tam naszym samolotem. Jak ich (odpukać w niemalowane) "strącą" to będzie duży konflikt. Nie sądzisz ?
A myślę, że Rosja by sobie nic wielkiego z tego nie robiła.


Bogu dzięki podobno się już wycofali.


Ile bym dała , żeby nie było wojen na świecie...



Witajcie po przeprowadzce.
Sen Toku mialy konstrukcję podwójnego kadłuba, (później wykorzystano tą technologię przy budowaniu takich jednostek jak rosyjskie SSBN Tajfun). Okręty tej klasy przewoziły 3 samoloty + 4 rozłożony na części. Z planowanych 18 okrętów skasowano 13 projektów przed położeniem stępki. Na dwóch okrętach prace zaawnasowane w 90%, podczas kapitulacji. Okręt przewoził 4 torpedy lotnicze, 3 800kg bomby, to na uzbrojenie samolotów, które mogły być wysłane w powietrze w ciągu 45 minut. Zamysłem na produkcję tych jednostek było bombardowanie wybrzeży USA. To tak ogólnikowo za referencjami Jane's.



Niech mi ktoś wytłumaczy, czemu mam wrażenie jakby wszyscy na polskiej kolei uznawali że ważniejsze są szybkie połączenia ze Słowacją (Piekiełko, czy opcja Kielce-Tarnów) czy z Rosją, jak teraz, niż połaczenia w kraju- między głownymi aglomeracjami. Czemu ważniejsze jest dobro garstki osób w połączeniach międzynarodowych (do Moskwy można przeciez doleciec samolotem), niż interes setek ludzi w połączeniach krajowych? Co jest ważniejsze: szybkie połączenie Warszawy z Moskwą, czy na przykład z Wrocławiem?



W zeszlym tygodniu moj dobry kumpel jechal do Tadzykistanu ...Ruscy wpuscili ale juz przy Kazachstanie wypuscic nie chcieli .Wszystko mial w porzadku (bilet przez calych ruskow, wize kraju docelowego).Zadnej lapowki , zadne prosby , grozby.FSB zrobilo mu kartoteke , wzieli odciski palcow .Na piekne ksero umowy krecili nosem,intrpretowali bardzo pokretnie (tak mozesz tranzytem 10 dni ale tylko samolotem....) i w koncu szczerze uslyszal "co ty ?-w umowy wierzysz"?Wyjzad skonczyl sie powrotem do Polski .Sprawa nawet zahaczyla o polska ambasade w Moskwie.Zrob wiec sobie stary ta wize tranzytowa i po klopocie ...i tylko nie mow ze dal sie zrobic bo pierwszy raz w Rosji nie byl....



" />
">MIG-29 jest maszyną dwusilnikową przez co jest bardziej niezawodny.

Są jakieś dane, które to potwierdzają? Przy obecnej technice samolot jednosilnikowy może być, i jest, tak samo niezawodny i bezpieczny jak maszyny dwusilnikowe. Grippen tez jest jednosilnikowy. Nawet nowy rosyjski lekki mysliwiec, który jest w planach ma być wyjątkowo - jak na Rosję - jednosilnikowy.



Od katastrofy smoleńskiej usłyszeliśmy już dwa duże kłamstwa strony rosyjskiej. Pierwsze z nich to "4 podejścia do lądowania". Od soboty była to oficjalna wersja, która miała udowodnić, że piloci to idioci lub śp. Prezydent wymusił na nich takie zachowanie.

W niedzielę wieczorem RMF podało, że samolot rozbił się przy pierwszym podejściu.

Nartychmiast pojawiło się drugie kłamstwo. Polscy piloci nie byli w stanie poprawnie podać wysokości, zaś wieża nie mówiła po angielsku.

Kłamstwo głupie. Po pierwsze wg pilotów zaproszonych do któregoś studia co najmniej jeden z pilotów mówił perfekcyjnie po rosyjsku. Po drugie język polski i język rosyjski w temacie liczebników jest na tyle zbliżony, że zrozumienie się bez wzajemnej znajomości języków nie jest większym problemem. Czego najlepszym przykładem była ta reklama Netii.



Zgadzam się z Tamazem. Nie tak dawno bywało groźniej a nowy konflikt nie wybuchł.

Pamiętam sierpień i wrzesień 2004 r., kiedy to w rejonie Cchinwali trwały regularne walki, ginęli ludzie, z Rosji napływali ochotnicy lecz po kilku tygodniach powróciło wygodne Kremlowi "status quo".

Pamiętam też odgłosy nalotów w okolicach Wąwozu Pankisi w 2002 r. Zbierałem tam wtedy materiały do pracy magisterskiej. Tamtego lata pociski spadły również w otoczeniu chewsurskich wiosek.

Wtedy sytuacja była niemal identyczna - samoloty SU nadleciały znad terytorium Federacji Rosyjskiej i operowały w "głębokim interiorze". Jednak rosyjskie lotnictwo cynicznie obwiniało Gruzinów o "prowokację" a później twierdziło, że piloci zbłądzili...



" />"W ostatnich miesi?cach Rosja nasili?a ?wiczenia swych bombowc?w, bazuj?cych w strefie arktycznej w pobli?u granic Norwegii. W ostatnich dniach Norwegia i Wielka Brytania wysy?a?y ju? w powietrze swoje my?liwce po tym, jak rosyjskie bombowce strategiczne przelatywa?y w pobli?u ich przestrzeni powietrznej. Dosz?o te? do naruszenia strefy powietrznej Finlandii przez cywilny samolot Iliuszyn-76."
tv24.pl

Co o tym s?dzicie?
Mnie to naprawd? niepokoi. Ca?a Rosja to jedna wielka zagadka



" />Dokładnych dat nie pamietam
1) MiG-23MF/UB kupiliśmu w latach 1979-1981 (36/6 MiG-23MF/UB). Posiadały gwarancję producenta na 20 lat.
Rosja oferowała wydłużenie resursu ponieważ pozostał jeszcze nalot godzinowy - była to jednak sprawa kosztowna. W końcówce lat 90-tych posiadaliśmy jescze 23/4 MiG-23MF/UB czyli sprzęt maksymalnie dla jednej eskadry lotnictwa taktycznego.
Przy tak małej ilości samolotów modernizację należałoby zlecić Rosjanom a to bardzo kosztowna rzecz.
2) MiG-21bis kupiliśmy później dostawy chyba 1981-1982 (razem 72/34 MiG-21bis/UM).
Były gorsze od MiG-23MF to fakt ale w końcówce lat 90-tych posiadalismy 53 lub 57 MiG-21bis czyli mogły stanowić wyposażenie 3 eskadr.
Były tańsze w eksploatacji od MiG-23MF.

Poza tym co ciekawe do podobnych wniosków jak my doszły inne państwa użytkujące MiG-21 i MiG-23. Zresztą zobaczcie jaki typ był modernizowany MiG-21 kilka razy (Rumunia / Indie) a MiG-23?



" />http://www.altair.com.pl/start-3275

">Po Boeingu, rozpoczną się próby zespołu Lockheed Martina z F-16 Block 70. Wczorajsza informacja nie precyzuje, w jakiej kolejności będą przystępowały do testów kolejne samoloty: rosyjski MiG-35, europejski EF-2000 Eurofighter, szwedzki JAS39 Gripen NG i francuski Dassault Rafale.



" />Ile lata to się zmienia z dnia na dzień. Małe usterki są naprawiane na bieżąco, tak więc jeśli jakiś samolot zostanie spisany to i tak za parę dni wróci i taka rotacja...

A co do ilości MiGów w 1ELT, to wygląda to tak (w skrócie):

* Zakupione od Rosji

1. Przylot w lipcu 1989: 65, 66, 67, 70

2. Przylot w sierpniu: 15, 42, 64 (szparki)

3. Przylot w październiku 1990 (30-tego, w moje imieniny ): 105, 108, 111, 114, 115

* Ex czeskie, wymienione za 11 Sokołów, przylot, na gwiazdkę, 23/24 grudnia 1995: 28 (szparka), 38, 40, 54, 56, 59, 77, 83, 89, 92.



I teraz tak... Na stan 41 ELT przeszła już bojówka n/b 70. 92 chyba teraz w Bydgoszczy na remoncie stoi, a potem do Malborka. Podobny los czeka 77 i szparkę 15. Z tym, że jeśli któraś z poniemieckich szparek jednak trafi do remontu a nie pójdzie na żyletki, to 15 może wrócić do Mińska...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.