Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

należy tylko przypomnieć że nie ma motocykli m-ki Romet, są to motorki "Jin-Lun" całkowicie chińskiej produkcji, Romet "robi" tu tyle że składa je z paczek i swoją naklejkę nalepia, celowo wprowadzając mniej zorientowanych w błąd, cóż taka zagrywka marketingowa.
Ta sama oszukańcza technika stosowana jest w kaskach Naxa, rzekomo "polskiej" produkcji.

Mnie w serwisie "Rometa" zaufany mechanik stamtąd szczerze odradził kupowanie produktów tej firmy, przynajmniej jeszcze przez najbliższe parę lat. Mając tak bogaty wybór mało zużytych, za to sprawdzonych i cieszących się uznaniem tysięcy motocyklistów japońskich używek nie widzę sensu w nabywaniu za podobną cenę chińczyka.



Możliwe, możliwe...byłem tego naocznym świadkiem. A to dlatego że zwykły komarek,ogar z silnikiem dwu biegowym był troche słabszy od tego modelu. Tą prędkość spokojnie osiągał dzięki temu że miał większe koła 19' a nie tak jak wszystkie Ogary i Kadet 16' czy 17' i miał małą zębatkę z tyłu. Co prawda wolno sie rozpędzał ale jak sie rozbujał już porządnie to ja moim komarkiem nie mogłem go nigdy dogonić. Oto różnice między zwykłym Rometem 2 biegowym (polskim) a 3 biegowym (też polskim):

Silnik 023 Dezamet (kwadratowy) stosowany w motorowerach Romet: motorynka Pony, Kadet m-780, Ogar 205, Stella, Pegaz 750:


Silnik 019 Dezamet (kwadratowy) - unikalny model, wyszło tylko pare motorowerów z takim silnikiem. Były to Romet 50 t-1 i Romet 50 t-3.
Właśnie ten silnik ma nasz kolega.


Silnik 023 od 019 różnił się:

-przelotem gardzieli gaźnika
-długością wału oraz silnik 019 miał ten wał wzmocniony
-innym kątem otwarcia okien w cylindrze
-zastosowanym innym wydechem
-przekładnią biegów
-w 023 były dwie tarcze cierne w sprzęgle a 019 miał trzy.

Ponadto motorower Romet 50 t-1 miał koła 19' czyli większą średnicą od pozostałych Rometów. Takich motorowerów jest już bardzo mało, ponieważ była to limitowana produkcja.



A więc chcę wam zaprezentować mojego ogara 200 Z początku produkcji, jak kupiłem w 100% oryginalny, nawet miał oryginalną fajkę świecy! Kupiony za 500 zł (w moich okolicach po tyle chodzą więc nie chce tu widzieć tekstów że przepłaciłem), stał 2 lata pod kocem w piwnicy starszego pana Po wyczyszczeniu kranika, zalaniu świeżego paliwka zapalił z pierwszego kopa, jednak po trzech dniach coś mu zaczęło szwankować i do tej pory jest tak... pojeżdżę dwa dni znowu coś robię, najczęściej zapłon lub gaźnik. No ale i tak go kocham Nie wiem jakim cudem ale na baku widnieje naklejka z Rometa Kadeta, jest od początku Lakier w dość niezłym stanie ale chyba będę mu musiał porobić zaprawki. Zawieszenie i rama idealne, ja pierwszy wyjechałem nim w las, ale chyba nie zniszczyłem go aż tak bardzo. Foty znajdziecie tutaj:

http://bikepics.com/members/cartman666/84ogar200/
Pozdro! Mam nadzieję że się podoba





Aleś argument wyciągnął!
I myślisz, że w XTR z Rometa wzory czerpali?
Np. w sterach łożyska wiankowe są od lat i mają się doskonale

A ja napisałem, że tak myśle?
Jeśli jest to takie dobre rozwiązanie to powinni byli je stosować od kilkudziesięciu lat, a nie teraz dopiero wprowadzać. Nie wiedzieli, że coś takiego istnieje, czy tyle lat zajęło im opracowanie technologii produkcji? Swoją droga skoro są takie dobre, to czemu tylko z jednej strony?



W przyszłym sezonie będę jeździł z takim:

http://www.navcomm.eu/pro...products_id=129 - cena 129 PLN

Chciałem zakupić już w tym roku na wyjazd do Chorwacji, ale niestety chwilowo nie mieli na stanie, więc nie mogę się wypowiedzieć jak to działa.
Firma ta produkuje sprzęt głównie dla lotnictwa, więc powinno działać ok.
A tutaj link do opisu z użytkowania który udało mi się znaleźć:

http://www.romet-r250.pl/interkom-do-motoru.html

PS. Firma ta sprzedaje na Allegro pod nickiem drecomm_pl i mają prawie 3000 pozytywów, bez negatywów i neutralnych



Wreszcie wczoraj dojechał do mnie mój nowy motorek.
Kierowca opowiadał że Romet ma w Chinach fabrykę, i cała produkcja jest nadzorowana przez Polaków.
A motorki są składane w Polsce.

Pierwsze wrażenie całkiem pozytywne, ładnie się prezentuje zrywny nawet też jest. Ale na dotarciu więc więcej niż 50km nie latałem.

Według producenta ma taką samą moc jak Yamaha YBR 125.
Przy bliższym poznaniu, zauważyłem że muszę jednak kupić puszeczkę hamerita. Spawy na bagażniku są w dwóch miejscach nadżarte przez rudą.
Na jednym z metalowych boczków koło podnóżka pasażera farba się zacznie zaraz łuszczyć (1cm2), ale to też hamerkiem pociągnę i już.
Kolejnym problemem było to że światło stopu świeciło się cały czas, kapnąłem się po 10km . ale tu się okazało że spręzynka od czujnika nożnego jest za krótka. W sumie 15min roboty i będzie git.

Motorek ma rozrusznik i kopniaka, więc spoko, podobno od biedy pali też bez akumulatora.
Ludzie którzy mają takie coś, wypowiadają się o sprzęcie raczej pozytywnie, może ma niewielkie niedoróbki (czyt. wyżej), ale używanego japońca za 3tyś w dobrym stanie nie kupię. A tu mam nowe i na 2 letniej gwarancji.

Postaram się wrzucić jakies fotki niedługo, i oczywiście będe pisał jak się sprawuje.



Opis
Rok produkcji (1900 - 2100): 2007
Przebieg (km): 10031
Pojemność silnika: 126 - 250ccm
Rodzaj paliwa: benzyna

Rodzaj napędu: łańcuch
Kolor: Czarny
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie Elektryczny starter, Kufry
Informacje dodatkowe Bezwypadkowy, Kupiony w salonie, Pierwszy właściciel, Zarejestrowany w Polsce

Mam do sprzedania Motocykl ROMET R-250, bezwypadkowy, w dobrym stanie, rok produkcji 2007, przegląd do 05.2012, ubezpieczony do 05. 2011r. Pierwszy właściciel, przebieg 10031km, pojemność 250 cm3. Motocykl jest zadbany, garażowany, w 100% sprawny, normalne ślady użytkowania. Cena 4000 zł + wszystkie dodatki jakie posiadam do motoru (bagażnik, kurtkę skórzaną, kowbojki 45, sakwy). Zdjęcia dla zainteresowanych na maila.
http://moto.allegro.pl/it...omet_r_250.html

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.