aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
Witam zamontowałem nowy wał(pełny) do 017 nowa cewka zapłonowa cylinder nie jest nowy ale nowe pierścienie nowy przerywacz niestety silnik nie chodzi jak należy to zn:
- mała moc
- nie zbiera się gdy się rozgrzeje
- gdy gorący nie chodzi na wolnych obrotach
rzeczy które należy wykluczyć :
-zapchany tłumik( bo rozwierciłem i trochę głośno pracuje)
- komora korbowa wyszlifowana wał na ban nie zaciera bo rozbierałem II razy
-zapłon ustawiony i przerywacz idealnie gmp 3mm i rozwarcie styków 0,3-0,4mm
-nieszczelności odpadają bo planowałem kartery za drugim razem i użyłem oryginalnych uszczelek z czasów PRL i specjalnego silikonu co tubka kosztuje 30 zł
- dysze w gaźniku wyczyszczone kranik drożny leci ciurkiem wacha .
Według mnie problem tkwi w konstrukcji wału ponieważ ma większą obiętość i jest cięższy może jego kształt może powodować mniejsze ciśnienie w komorze korbowej skończyłem studia w kier "teleinformatyka" i na silnikach spalinowych znam się tyle co książki piszą
Szanownych kolegów prosze o spostrzeżenia
to jest kolego ten typ wału co na allegro do rometa 2 biegowego chodzi pewnie o silnik 023 moim zdaniem to chińczyk czegoś nie doszlifował silnik 017 i 023 ma taką samą wielkość komory korbowej ale pełne wały niebyły chyba seryjnie montowane w ogarach 205 niewiem ale inżynierowie projektując silnik dobierają kształt wału do komory korbowej? szkoda że tamten wał popsułem 12 lat temu ale trudno mój pegaz będzie stał w garażu kupuje sobie cały silnik 023 jak kto ma w miare możliwym stanie niech da znać to kupie
Pozdrawiam
Witam na sprzedaż mam kilka rzeczy np
Koła do motorynki Komplet --- Licytacja
Osłony gaźnika do komara , do renowacji - 30 zł
Manetki do komara -Licytacja
Nową zębatkę do Komara ZMD - 25 zł
Silnik 017 -Licytacja
Kilka części do PRLowskiej kosiarki
Przód do rometa TS1 -licytacja
Kontakt przez pw oraz allegro
Link
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=7749786
nie romet komar bo takowych nie ma
Ty widzisz co piszesz? Komarków nie ma? Przecież to były jedne z pierwszych motorowerów Rometa! Kostek weź się lepiej w łeb stuknij...
Były:
* model 230, w którym zastosowano silnik typu SM02, gaźnik z centralnie umieszczonym pływakiem, ramę jednorurową, tylne zawieszenie sztywne, przedni krótki wahacz pchany
* modele: 231, 232 (nowy silnik serii S38)
* modele: 2320, 2328 (model 2328 ze sprzęgłem odśrodkowym i jednobiegową skrzynią biegów)
* model 2330 (nowa rama o konstrukcji rurowo-tłoczonej i zawieszenie tylne amortyzowane przez dwa teleskopy sprężynowe)
* model 2338 (sprzęgło odśrodkowe i jednobiegowa skrzynia biegów)
* model 2350 (brak pedałów, hamulec uruchamiany dźwignią nożną, obudowa lampy przedniej plastykowa)
* model 2360 (wersja sport – z importowaną włoską kanapą, płaską kierownicą i sportowym bakiem)
* model 2361 (wersja sport – kanapa produkcji polskiej)
* model 2351 (teleskopowy widelec przedni i nowa obudowa lampy przedniej)
* model 2352 (zmiany takie jak w przypadku poprzednich modeli oraz nowy silnik tzw. "kwadraciak" typu 017 różniący się od S38 nowymi karterami i cylindrem), który w rezultacie wszystkich zmian dokonywanych na poprzednich modelach różnił się znacznie od swojego pierwowzoru – modelu 230.
* model 2352 W (zastosowano silnik "kwadraciak" w wersji 023 wyposażony w nożny mechanizm zmiany biegów)
Zmień może nazwę tematu, komuś może przydać się przez wyszukiwarkę google..
Silnik z biegami w rączce to jesli się nie mylę S38 ZB4 . Wystarczy wpisać w google tę nazwę.
1.http://forum.oldtimery.com/viewtopic.php?f=9&t=1198
2. Trafilem jeszcze na coś takiego:
silnik SM01, SM01B - Ryś MR1, MR1E
SM02 - Komar 230
S38- Żak, Ryś Mr1B, Komar 231
S38B - Ryś Mr1B, Komar 231B, Komar 232
S38B4- Komary: 2320, 2330
S38zB4 -Komar 2350, 2351 2361 2360
S38SH - Komar 2328, 2338 - półautomat - pedały odprężnik
010 - Pegazy: 700 i 710 - półautomat - pedały odprężnik
017 - Polo, Pegaz 750 - kwadrat biegi reka
019 - Komar 2370 - 50T1- 50TS1
022 - Romet M1 kwadrat biegi reka, tłumik szmerów ssania i kilka zmian w skrzyni biegów
023 - Komar 2352, Romet Pony 301, 780 Kadet, Ogar 205, 50T3, Stella 756
025 - Pony M3 i Romet 100 jak S38ZB4 ale biegi noga
027 - Chart 210, 211, Dantom Motorydwan
223 (silnik jawa) Romet Ogar 200
225 (silnik jawa) Romet 110 Kadet Automatic
* Musisz się zalogować aby zobaczyć linki *
Hehe , ten opis to akurat ja pisałem, a palić to nie dosłownie tylko " odpalać - jeździć " :F
Zaraz wrzucę jakieś foto.
[ Dodano: 2007-12-29, 19:46 ]
Romet "Polo"- jeden z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy. Produkowany był w latach 1974-1976.
Jest to motorower zbliżony do modelu Romet 750, ze zmodernizowaną sylwetką która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłużoną kierownicę oraz nowy wydłużony bak pochodzący z motoroweru Komar Sport, umieszczony pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt wraz z metalowym oparciem. Zastosowano w nim zespół napędowy serii 017 o mocy 1,7 KM i poprawionej elastyczności. Zastosowano również nowy widelec przedni - teleskopowy.
Dane techniczne
Typu 017, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 8. Moc maksymalna 1,8 KM (32 KM/l) przy 5600 obrotach na minutę. Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny.
Paliwo stanowiło mieszankę (1:25) z olejem Lux10.
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu resorowany dwoma teleskopami. Kierownica wydłużona. Siodło podłużne z oparciem, dzwonek rowerowy.
Całkowita długość 1700mm, wysokość rączek kierownicy 1100mm, wysokość siodła 800mm. Motorower malowany w kolorach czerwonym i białym. Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 1/2Ëx4,8 o 102 ogniwach, przełożenie 2,54.
[ Dodano: 2007-12-29, 19:49 ]
A Pegaz to był chyba poprzednik Rometa 750 ... :) Chociaż w sumie to pegaz mówiono na Rometa 750 ( też ) , 710 i 700 . A ten matisa ( 760 ) to już nie Pegaz tylko Polo :P
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl