aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
Nowa Okuma Inspira ix20
CENA 160zł nowy w sklepach 240
Na sprzedaż mam swietną okumke którą wygrałem na zawodach na zakończenie sezonu
żyłka nawinieta po to aby ukazać fspaniały równomierny nawój kręcioł solidny i trwały lekki nada się do spławika bolonki spina itp
Najważniejsze charakterystyki techniczne Okuma Inspira:
* aluminiowa obudowa i rotor;
* przekładnia o wysokiej sprawności;
* w wersji z tylnym hamulcem 9 łożysk tocznych (8 kulkowych + 1 rolkowe) ze stali nierdzewnej;
* opatentowany przez Okuma system wyważenia rotora - RES;
* przekładnia główna wykonana z mosiądzu;
* ażurowana szpula, wytaczana z lotniczego duralu, skręcana z trzech oddzielnych elementów, o kształcie optymalnym dla spływu żyłki;
* odkuwana, aluminiowa korbka;
* bezpieczny (z mikroblokadą) system otwierania kabłąka;
* bezpoślizgowa blokada obrotów wstecznych (jednokierunkowe łożysko rolkowe);
* krawędź szpuli, kabłąk oraz rolka prowadząca pokryte azotkiem tytanu (TiN);
poczytajcie sobie opinie na necie są bardzo dobre
Ilość łożysk: 8+1
Przełożenie: 5,0:1
Pojemność szpuli: 0,15mm/330m , 0,18mm/230m , 0,20mm/190m
http://img413.imageshack....05012007018.jpg
http://img192.imageshack....05012007019.jpg
fanatyk_aut, bardzo często polecane części do rozrządu możesz śmiało kupować:)
INA - Schaeffler Group
Ze swoimi trzema mocnymi markami - INA, LuK i FAG - Schaeffler Group posiada szeroką gamę produktów o innowacyjnych rozwiązaniach i najwyższej jakości dla szerokiej gamy zastosowań. Obecnie Schaeffler Group zatrudnia 63 000 pracownków w 18 zakładach produkcyjnych na całym świecie.Roczne obroty przekraczają 8.3 billionów Euro. Schaeffler Group należy do wiodących dostawców łożysk do światowego przemysłu maszynowego i motoryzacyjnego.
Firma INA-Schaeffler KG ma swą siedzibę w Herzogenaurch w Niemczech. Od ponad 60 lat INA dostarcza szeroki zakres najwyższej jakości produktów z zakresu łożysk tocznych, łożysk ślizgowych i techniki liniowej
* łożyska walcowe
* łożyska wzdłużne (kulkowe i walcowe)
* wieńce obrotowe
* łożyska kulkowe i zespoły łożyskowe (samonastawne)
* rolki podporowe, bieżne i mechanizmu krzywkowego
W Alivio mam oba łożyska toczne , ale ciut inaczej wykonane. Natomiast w XT u góry jest ślizgowe, na dole toczne kulkowe.
Stare rolki wyjąłem z kosza i wrzuciłem do sakw, jutro Ci to wszystko opowiem, oraz zaprezentuję Howgh!
No, ale jeśli ktoś przez cały ten wątek przebrnął. to chyba kurde do końca życia zapamięta która rolka gdzie ma być
Który kołowrotek według was lepiej nadaje sie do ,,średniego" spiningu.
1. Dragon MANTA FD830iT
dene techniczne:
*Obudowa przekładni i rotor[/b]: sztywny grafit o zwiększonej odporności na udar. *Przekładnia: wykonana z trudnościeralnych stopów metali.
*Łożyskowanie: 7, 5 lub 3 stalowe łożyska kulkowe oraz łożysko rolkowe.
*Szpula: aluminiowa, z wyprofilowaną krawędzią spływu żyłki pokrywaną azotkiem tytanu (TiN), zapasowa szpula z grafitu (dwie w modelu FD800iT).
*Sprzęgło hamulcowe: umieszczone na osi szpuli, charakteryzuje się szerokim zakresem regulacji siły hamowania.
*Korbka: wycinana z pręta duralowego.
*Kabłąk: rurkowy, o supertwardej powierzchni pokrytej azotkiem tytanu (TiN).
*Rolka kabłąka: obraca się na łożysku kulkowym, pokrywana azotkiem tytanu (TiN).
2. Okuma EXIP PRO FD 30 EPF30
dane techniczne:
* grafitowy korpus i rotor;
* w wersji zprzednim hamulcem 10 łożysk tocznych (9 kulkowych + 1 rolkowe) ze stali nierdzewnej;
* aluminiowa, ażurowana szpula główna;
* dwie korbki: standardowo montowana jest korbka odkuwana z aluminium, jako alternatywę Okuma proponuje korbkę o tzw. podwójnym wyważeniu,
* przekładnia o wysokiej sprawności;
* bezpoślizgowa blokada obrotów wstecznych
cena obu kołowrotków to ok 140 zł
3 może jakieś inne propozycje
moze właśnie dla tego po 3 miesiącach musiałeś łozyska wymieniać :P
ja myśle że jednak smar do łozysk tocznych będzie ok. nadaje się do łozysk w samochodzie to czemu przy rolkach miał by się nie sprawdzić (tylko trzeba dokładnie wszystko rozebrać umyć w bęzynce i ładnie posmarować)
Tak miałem w wariatorze pełno czarnego gęstego smaru.
Po wymianie rolek przesmarowałem wszystko smarem do łożysk tocznych o podwyższonym zakresie temperatur pracy do +190 st. C i przystosowanym do ciężkich warunków pracy. Link do tematu o smarze do wariatora
Z moich obserwacji dochodzę do wniosku że wina nie leży bezpośrednio po stronie samego wariatora, a po stronie sprzęgła, a konkretnie sprężyny centralnej. Sprężyna nie wypycha paska na zewnątrz tyle co potrzeba i powstaje luz na pasku, a co za tym idzie wariator dostaje drgań.
Prawdę powiedziawszy przed wymianą rolek też czasem stukało, ale po zmianie na cięższe rolki (14g) po jakimś czasie jest tragedia .
W sobotę tj. jutro jestem umówiony z mechanikiem co by to zobaczył. Dam znać co wykombinuje
Kup najzwykleszy płyn do mycia silników z atomizerem, np. K2. Spryskaj wszystko co jest brudne unikając elementów pracujących na łożyskach tocznych takich jak alternator czy rolki napinające....Odczekaj kilkanaście minut i spłucz wszystko Karcherem. Możesz wspmóc sięjakąś szczotką dla uzyskania lepszego efektu. Jesli nie posiadasz Karchera w domu lub garażu to najlepiej udać się na myjnię bezobsługową z myjkami ciśnieniowymi i dokonaj tam całej operacji. Jednak najlepiej jakbyś wcześniej ostudził silnik....może najpierw umyj całe auto, otwórz maskę i w międzyczasie odkurz sobie wnętrze dla zabicia czasu - bo silnik chwilę stygnie. Jeśli bedziesz to robił z dala od domu warto oszczędzić cewkę i przewody wysokiego napięcia które średnio lubią wilgoć.
Spoko, też dzisiaj nie byłem. To w czwartek na wf nie pogramy ;)
łożyska maszynowe smaruje się tylko jeśli są narażone na brud i trzeba je często czyścić (np w kółkach od rolek) albo gdy mają wyjątkowo duże obroty (w silnikach spalinowych)
Chcesz mi powiedzieć, że ułożyskowanie wału korbowego i wałków rozrządu w silnikach spalinowych odbywa się poprzez łożyska toczne? Ciekawe.
Arni <arni@NO.spam> wrote:
>a jak sie szlifuje stope korby i daje nadwymiarowe roleczki ? to wlasnie
>regeneracja łozyska. Kiedys przy remoncie jawy to była najpierw
>szlifowna stopa, potem dobierane rolki do srednicy wewnetrznej otworu a
>dopiero pod to robiony sworzeń stopy.
No i to jest wlasnie klasyka popeliny:) Ze kiedys powszechna dosyc na
ziemi naszej, to naprawde nie moja wina.
"Naprawianie" lozysk tocznych ma mniej wiecej tyle sensu co wiazanie
drutem zamiast skrecenia srubami, niby tez trzyma ale jak dlugo i co
to za trzymanie;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/
Witam .
A ja się przyznam do swoich rexów, to takie wynalazki przemycane
z enerdowa lub kupowane spod lady w naszych rodzimych nie tylko wędkarskich sklepach , nazywały się Rileh Rex 64. Miały kilka wad,
największą z nich była rolka kabłąka, wykonana z jakiejś porcelany,
niemiłosiernie niszczyla żyłkę. Ja swoim dorobiłem ze stali nierdzewnej , spasowane tak aby się obracały . Nie jest to łożysko
toczne ale czyszczone i smarowane kilka razy w sezonie spisuje się
bez zarzutu. Kolejny problem ujawnił się podczas holu karpia 9 kg.
zgnieceniu uległa szpula , wyholowany jakimś cudem , ryba opłynęła sobie tablicę z napisem jezioro prywatne i skierowała się do brzegu . Musiałem płynąć do tablicy i przełożyć żyłkę , żona byla mi tu pomocą. Trzeba było dorobić szpule , znalazłem wałek z możliwie najtwardszego stopu aluminium , PA 63 , trochę zwiększył ciężar
kołowrotka ale przecież gruntówki nie trzymamy w ręku. Tu w kształcie niewiele sobie pohulamy i long cast z tego nam nie wyjdzie
ale zawsze możemy coś poprawić. Przy okazji podrasowałem trochę
hamulec , do istniejącej podkładki i sprężyny można dołożyć kilka
cienkich podkładek z różnych tworzyw. W zasadzie z mankamentów
to najbardziej widoczne były wyżej przedstawione. Natomiast jeśli
chodzi o pozytywy to na pierwszym miejscu jest tu przekładnia, kto
ma ten kołwrotek to napewno to potwierdzi , używany do ciężkiej
gruntówki , na żywca , karpia , dorsza , węgorza , po 24 latach
intensywnego łowienia nie wykazują oznak zużycia. Jednak co
ślimak to ślimak. Posiada tylko dwa ale za to solidne i umieszczone
w odpowiednim miejscu czyli w koszu , łożyska kulkowe.Widziałem
Rexy niedawno w sklepie , pomyślałem sobie, kupię ..... tylko po co.
przecież te przy odpowiedniej konserwacji mnie przeżyją .
okej, czyli ślizgowe to inne niż toczne (w tym kulkowe, stożkowe, wałkowe, etc.). Tyle że w rolkach przerzutki oba są ślizgowe, co? Tylko to od dolnego kółka ma jedną tulejkę. a od górnego dwie. Right?
Witam
Od dłuższego czasu zbieram się do kupna kołowrotka (z przeznaczeniem na karpie i cięzkiego feedera). Sezon się zbliża wielkimi krokami, czas na decyzję. Miałem już kilku faworytow, został mi mam nadzieję ostateczny dylemat... Czy ktoś z Was miał do czynienia z tymi kręciołami (na forum nic konkretnego nie znalazłem) i mógłby mi pomóc??
Okuma jest nieznacznie droższa, ale czy lepsza?? Muszę powiedziec ze "macałem" w sklepie zachwalaną tutaj szeroko Okume Travertine i niespecjalnie mi leżała "na sucho". Wiem, że to trochę niższa cena, czyli pewnie i klasa ale jednak...
Technikaliow troszkę:
Okuma Max-4 Baitfeeder
http://www.allegro.pl/ite...0_50_455_a.html
o System napędu posuwu szpuli EOS
o Grafitowa obudowa i rotor
o Grafitowa szpula główna z metalową krawędzią spływu żyłki
o Szpula zapasowa wykonana z grafitu
o Opatentowany system wyważenia rotora - RES
o Przekładnia o wysokiej sprawności
o Rolka prowadząca pokryta azotkiem tytanu (TiN)
o 4 łożyska toczne (3 kulkowe + 1 rolkowe)
o Sprzęgło wolnego biegu szpuli z regulowanym mikrohamulcem
o Bezpoślizgowa blokada obrotów wstecznych.
Pojemność szpuli: 0,40mm/200m ;
Przełożenie: 1:4,5 ;
Ilość łożysk: 3+1 RB ;
Szpula zapasowa: 1szt.
Cormoran SINUS BR 6 Pi
http://www.allegro.pl/ite...wolny_bieg.html
5 stalowych łożysk kulkowych
regulowana wolna szpula
doskonale wbudowany hamulec szpuli
Infinite anti-reverse, ciągły
aluminiowa szpula do dalekich rzutów
aluminiowa szpula zapasowa
aluminiowy hamulec
wykonana z aluminium CNC rączka
duża rolka żyłki z systemem antyskręceniowym
mocny kabłąk, żyłka przekładana ręcznie
sprężyna kabłąka o wydłużonej żywotności
drewniany uchwyt rączki
SYMBOL KATALOGOWY: 19-6635
PRZEŁOŻENIE: 5,2:1
POJEMNOŚĆ SZPULI: 170/0,25
NAWÓJ: 71cm
WAGA: 370g
Pozdrawiam - Bimber
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl