Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

Użytkownik "drx15578" <drx15@gmx.denapisał:


a) augusta 129 nie ma dzialka.


    Ja tam widzę 20mm działko lotnicze?
    http://www.airforce-technology.com/projects/agusta/


nie jestem expertem, ale mysle ze nie jest to zbyt praktyczne.
i poza wlochami nikt go niechce.


    Co nie jest zbyt praktyczne?


b) rooivalk jest za malo opancerzony


    Możesz rozwinąć myśl? Za mało opancerzony w porównaniu z...?


d) RAH-66 Comanche napewno zadrogi i jeszcze nieprodukuja


    Pomijam już sam fakt, że to nie jest "śmigłowiec uderzeniowy", tylko
bardziej obserwacyjny.


e) pozostaje AH-64 Apache lub AH-1 Supercobra


    Słyszałeś kiedyś o śmigłowcu Eurocopter Tiger? Korzystają z niego
Niemcy, Francja, Australia...


taka inwestycja w najnowsza technike napewno przyniesie plusy
(know-how) dla polskiego przemyslu. offset etc.


    Poczekajmy na ocenę wcześniejszych planów offsetowych związanych z
F-16C/D. Cały czas jestem ciekawy ile naprawdę na tym zyskamy.

    REMOV




dzis poszukalem troche po sieci i musze stwierdzic:

a) augusta 129 nie ma dzialka. nie jestem expertem, ale mysle ze nie jest
to
zbyt praktyczne. i poza wlochami nikt go niechce.


jest wersja z dzialkiem - tonal. w wersji eksportowej w rachube wchodzi
wlasnie ta wersja :)


b) rooivalk jest za malo opancerzony


?


chyba sie dzis zbyt duzo reklam i katalogow naczytalem bo mi sie ten AH-1Z
nawt calkiem podoba. wie kos ile kosztuje?


10-12 mln


Modernizacja Mi-24 tez musi byc, ale moim zdaniem nie ma co sie pakowac w
zbyt duze koszty. na dzis mamy 2004, zanim ruszy modernizacja bedzie 2006,
nim sie zakonczy bedzie 2010. w najlepszym wypadku.
a nawet jak zmodernizuja to i tak na misje raczej nie wysla.
w Mi-24 widze raczej baze do szkolenia pilotow.


jezeli mil bedzie uczestniczyl w modernizacji to maszyny moga baardzo dlugo
posluzyc. a z pelnym pakietem awioniki
od brytyjczykow np to bedzie nowoczesna spelniajaca standardy maszyna


ale poki co to najbardziej potrzebne sa imho samoloty transportowe.


ano c-130 i moze jakas kooperacja z ukraina. an-70 mnie sie marzy ;)

ein



"REMOV" <_re@mail.ruschrieb im Newsbeitrag


Użytkownik "drx15578" <drx15@gmx.denapisał:

| a) augusta 129 nie ma dzialka.
    Ja tam widzę 20mm działko lotnicze?
    http://www.airforce-technology.com/projects/agusta/


a to przepraszam, mialem stare informacje


| nie jestem expertem, ale mysle ze nie jest to zbyt praktyczne.
| i poza wlochami nikt go niechce.
    Co nie jest zbyt praktyczne?


jak niema dzialka, no ale A129 jednak ma, moj blad.


| b) rooivalk jest za malo opancerzony
    Możesz rozwinąć myśl? Za mało opancerzony w porównaniu z...?


na http://www.heliport.de/helifiles/rooivalk.html  pisza ze jest slabo
opancerzony


| d) RAH-66 Comanche napewno zadrogi i jeszcze nieprodukuja
    Pomijam już sam fakt, że to nie jest "śmigłowiec uderzeniowy", tylko
bardziej obserwacyjny.


to fakt!


| e) pozostaje AH-64 Apache lub AH-1 Supercobra
    Słyszałeś kiedyś o śmigłowcu Eurocopter Tiger? Korzystają z niego
Niemcy, Francja, Australia...


tak, slyszalem, ale poprostu zapomnialem dopisac do listy



XH-1 Alpha był śmigłowcem doświadczalnym. Testowano na nim rozwiązania później
wdrożone w Rooivalk'u i był praktycznie częścią programu tego drugiego.

Dlaczego IAR-317 nie wdrożono? To chyba oczywiste. Jego wartość bojowa w
porównaniu z uzbrojonym IAR-316 w ogóle nie wzrosła. Na ekspozycji nie ma
uzbrojenia, którego nie przenosiłby standardowy 316
www.airsceneuk.org.uk/airshow01/constanta/iar316.jpg
Nie ma też śladu urządzeń obserwacyjnych.
Opancerzenie? Bez żartów. Płaskie szyby nawet nie wyglądają na
pancerne....silnik na wierzchu bez żadnej osłony.



Gość portalu: m4a1 napisał(a):

> www.globalsecurity.org/military/world/rsa/rooivalk.htm
> Oto co pisze o nim globalsecurity.org. Można z tego wywnioskować że to
jednak
> ciężki śmigłowiec. I on chyba jest równy do KA-52.

Oj nie. Co by o ruskich nie mowic to Ka-52 go wciąga nosem. Wiekszy ciutke,
duzo mocniejszy naped, silniej uzbrojony i niewiarygodnie opancerzony. I nie
ma sie co dziwic, to projekt z lat 70/80, opracowywany pod kątem totalnej
wojny z Zachodem w Europie srodkowej, strefie silnie nasyconej wszelką mozliwą
bronią przeciwlotnicza. A Rooivalka opracowano na potrzeby przeciwdzialania
lokalnemu zagrozeniu czyli np. kubanskim wojskom z Angoli i wszelkim innym
Murzynom, w regionie gdzie najstraszniejsza bron plot to ZU-23-2 na
ciezarowce, a juz jak sie Stinger / Strela trafi no to pelny szok jest.



dzis poszukalem troche po sieci i musze stwierdzic:

a) augusta 129 nie ma dzialka. nie jestem expertem, ale mysle ze nie jest to
zbyt praktyczne. i poza wlochami nikt go niechce.
b) rooivalk jest za malo opancerzony
c) maszyn rosyjskich cheba kupowac niebedziemy. produkcja Ka-50 lub Mi-28
jest znikoma co stawia pod znakiem zapytania ewentualna modernizacje. ma
ktos moze inne informacje? no a Mi-35 to tez tylko gruntownie zmodernizowany
Mi-24.
d) RAH-66 Comanche napewno zadrogi i jeszcze nieprodukuja
e) pozostaje AH-64 Apache lub AH-1 Supercobra

jezeli AH-64 to tylko w wersji AH-64D Longbow, bo wedlug komentarzy ktore
czytalem starego AH-64A bije na glowy.
Jezeli Supercobra to tez tylko w najnowszej wersji AH-1Z. wedlug tego co
czytalem ma najnowsze systemy i avionike. nowy silnik i nowy rotor i nowe
wieksze skrzydla. mozna podwiesic 16 hellfire-ow jak w AH-64. jest ale
mniejszy od AH-64 i zwroniejszy. Bell cieszy sie bardzo dobra opinia jako
producent ktory dobrze i chetnie wspopracuje z uzytkownikami np. przy
ewentualnej modernizacji.

chyba sie dzis zbyt duzo reklam i katalogow naczytalem bo mi sie ten AH-1Z
nawt calkiem podoba. wie kos ile kosztuje?

taka inwestycja w najnowsza technike napewno przyniesie plusy (know-how) dla
polskiego przemyslu. offset etc.

na pytanie ile nam trzeba i poco odpowiem tak:
mysle ze w przyszlosci bedziemy brali udzal w misjach
"pokojowo-stabilizacyjnych" i potrzeba nam  ca. 16  nowoczesnych smiglowcow
bojowych. jak nie wiecej.

Modernizacja Mi-24 tez musi byc, ale moim zdaniem nie ma co sie pakowac w
zbyt duze koszty. na dzis mamy 2004, zanim ruszy modernizacja bedzie 2006,
nim sie zakonczy bedzie 2010. w najlepszym wypadku.
a nawet jak zmodernizuja to i tak na misje raczej nie wysla.
w Mi-24 widze raczej baze do szkolenia pilotow.

ale poki co to najbardziej potrzebne sa imho samoloty transportowe.

greets
drx



Dnia 28-05-2006 o 01:08:08 REMOV <_re@mail.runapisał:


    Po pierwsze o armatach jako takich mo&#191;na mówi&#230; tylko od kalibrów od
wi&#234;kszych od 20 mm, wi&#234;c powy&#191;sze zdanie to mas&#179;o ma&#182;lane (pomijaj&#177;c sam
fakt, &#191;e  "dzia&#179;ka" to armaty montowane na statkach powietrznych).


Dobrze się czujesz REMOV??? ZSU-23-4 to statek latajacy według ciebie???


    Po drugie Mi 24 tak samo zagra&#191;a pocisk z karabinu (w s&#179;ynnych
legendach o str&#177;caniu w Afganistanie rosyjskich &#182;mig&#179;owców z karabinów  
Enfielda na nabój .303/7,7 mm jest ziarno prawdy), tak samo z 12,7 mm czy
14,5 mm rosyjskich wkm, o wkbw nawet nie wspominam.


Porównaj sobie masę opancerzenia Cobry i Hinda a potem nie wypisuj takich
andronów!


Poza tym Tobie si&#234;
wydaje, &#191;e jakie to niby magiczne czynniki ra&#191;&#177;ce znajduj&#177; si&#234; w g&#179;owicy
lekkiego pocisku przeciwlotniczego wystrzeliwanego z przeno&#182;nego zestawu,
jak nie od&#179;amki, których energia jest mniej lub bardziej porównywalna z
pociskiem karabinowym (fakt, &#191;e utrata energii zwi&#177;zana z  
odleg&#179;o&#182;ci&#177; jest
tutaj znacz&#177;co ni&#191;sza)? ;o)


A tobie się chyba wydaje, że naboj z Kałasza ma jeszcze układ samonaprawadzania,
tak??? :)


Ale poza wykrzyknikiem na ko&#241;cu tego zdania masz oczywi&#182;cie jakie&#182;
argumenty potwierdzaj&#177;ce t&#234; tez&#234;? Rozwi&#177;zania (ogólny uk&#179;ad) AH-1  
powielaj&#177;
takie nowoczesne konstrukcje jak Tiger, Mangusta czy Rooivalk. Rozwojowi  
Mi
24 przy&#182;wieca&#179;a inna filozofia ni&#191; AH-1, ale to nie znaczy, &#191;e Cobra  
mia&#179;a
jakie&#182; ewidentne "b&#179;&#234;dy" konstrukcyjne. Dla przypomnienia, operowa&#179;a w
Wietnamie w warunkach dosy&#230; podobnych do irackich (pod wzgl&#234;dem  
uzbrojenia
przeciwnika).


Twoje śmieszne strwierdzenie "ogólny układ Cobry" to taki wór bez dna, ze szkoda
gadać.


Za pomoc&#177; kbk AK nie str&#177;cisz ani AH-1 ani Mi 24 (no, pomijaj&#177;c  
jakie&#182;
szcz&#234;&#182;liwe trafienia), za pomoc&#177; rgppanc-7 (o ile oczywi&#182;cie trafisz)
wyeliminujesz obydwa te &#182;mig&#179;owce. Co to za argument?


Powinieneś coś słyszeć o Apache strąconych w 1991 roku przez irackie AK-47
trafiajace w oszklenie kabiny nie wspominając już o Cobrach! :)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.