aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
WYKONAWCA - ROZNI
ALBUM - ACOUSTIC GUITAR BEST 20
STYL - INSTRUMENTALNA
JAKOSC - MP3@256
ROZMIAR - 213.36 MB
01. OTTMAR LIEBERT - AZZURA
02. JESSE COOK - BREATHING BELLOW SURFACE
03. NOVA MENCO - JOURNEY
04. OTTMAR LIEBERT - BEYOND THE MIRAGE
05. GOVI - DANCE WITH ME
06. GOVI - CARIOCA CAT
07. GOVI - CARRY ME AWAY
08. JESSE COOK - CLOSER TO MADNESS
09. ACOUSTIC ALCHEMY - CADAQUES
10. PACO DE LUCIA - DOBLAN CAMPANAS
11. GOVI - CHILD - S PLAY
12. ACOUSTIC ALCHEMY - AGAINST THE GRAIN
13. GOVI - CALL OF THE EAST
14. LARA & REYES - EXOTICO
15. ACOUSTIC ALCHEMY - BOULDER COASTER
16. JESSE COOK - BREEZE FROM SANTES MARIES
17. ARMIK - CAFE ROMANTICO
18. BLONKER - FANTASIA
19. JESSE COOK - CANCIUN TRISTE
20. ARMIK - DREAMING OF YOU
" "Popping to kolejny styl stworzony przez Sama. Ludzie nie dokładnie wiedzą jaki to jest styl. Myśla że to jest nazwa dla wszystkich stylów które powstaly podczas ruchu funkowego (w Californii w latach 1970). Jednak tak nie jest. Popping jest stylem samym w sobie, który dotyczy łamania nóg do tyłu, ciągłego naciągania mieśni w rytm muzyki(bitu) żeby dać szarpany/łamany efekt. Popping jest niepowtarzalny. To nie jest uniwersalna nazwa dla wszystkich stylów funkowych. Jeżeli popujesz, jesteś poperem, Jeżeli machasz, jesteś waverem. I TU ZASADZKA jeźeli boogaloojesz, jesteś boogaloojerem i tak dalej. Sam mówił słowo 'pop' każdego razu gdy się wyginał podczas tańca, w podobny sposób jak niektórzy wydają z siebie odgłosy maszyn robiąc robota. Sam mówił 'pop,pop,pop'. Ludzie mówili mu: hej zrób te pop coś tam rzeczy!. Wielu może zapytać czym jest electric boogaloo. Jest to mieszanka stylów popping i boogaloo. Oba te style szanują się wzajemnie i na całym świecie są znane pod skrótem EB."
OTHER STYLE:
- Animation
- Boogaloo
- Bopping
- Centipede
- Crazy Legs
- Cobra
- Dime Stopping
- Filmore
- Floating/Gliding
- Hitting
- Popping
- Puppet
- Robot
- Saccin
- Scarecrow
- Snaking
- Spiderman
- Sticking
- Strobing
- Strutting
- Ticking
- Tutting
- Waving
Bachata
Taniec narodowy na Dominikanie. Wywodzi się z kubańskiego bolero. Muzyka bardzo charakterystyczna ze względu na pierwszoplanową gitarę.
Bolero
Ludowy taniec kubański, o wolnym tempie i zwykle romatycznym przesłaniu. Pojawił się w prowincji Oriente pod koniec XIX wieku (za ojca bolero uważa się Pepe Sancheza, który w 1885 skomponował utwór "Tristeza").
Bongo
Mały podwójny bębenek, który w momencie grania trzyma się między kolanami. Większy z bębenków nosi nazwę hembra, mniejszy - macho.
Boogaloo
Rytm latynoski z New-York, z wpływami muzyki soul, spopularyzowany w latach 60.
Candela
Wyrażenie często używane na Kubie, służące do wyrażenia ciepła, blasku, oraz podkreślenia "gorąca" granej muzyki.
ChĂĄ chĂĄ chĂĄ
Rytm powstały w latach 50. Autorstwo przypisuje się kubańskiemu skrzypkowi - Enrique Jorrin. Według legendy, chĂĄ chĂĄ chĂĄ powstała jako efekt improwizacji muzyków podczas którejś z hucznych imprez tanecznych. Tancerze po prostu spontanicznie dostosowali kroki do nowego rytmu, wydając przy tym charakterystyczne szuranie, które później dało nazwę tańcowi.
Charanga
Orkiestra danzon, składająca się między innymi z fletów, skrzypiec i timbales.
Clave
odstawowy rytm, pochodzenia afrykańskiego, na którym opiera się salsa! Wystukiwany w dwóch miarach: 2/3 uderzenia lub 3/2.
Instrument muzyczny składający się z dwóch kawałków drewna, które uderzane o siebie narzucają rytm.
Congas
Bęben pochodzący z Kongo, początkowo często używany w trakcie karnawału, później zaczął być używany przez orkiestry, a później w popularnej muzyce.
Cross Body Lead (XBL)
Na tej figurze opierają się "liniowe" style salsy, takie jak: New York czy Los Angeles. Przeprowadzenie partnerki o 180 stopni.
Cumbia
Popularny taniec i muzyka Kolubmii
Dame
Najbardzie podstawowa figura w ruedzie: zamiana partnerek, oparta na dile que no.
Danza
Gatunek muzyczny pochodzący od europejskiego kontredansu, bardzo popularny na Kubie w XVIII wieku i w Porto Rico.
Danzón
Taniec kubański wywodzący się z Danza, spopularyzowany pod koniec XIX wieku. Odpowiednik jam-sessions.
Despelote
Salsa wyjątkowo dynamiczna i gwałtowna, która robi furorę w Hawanie od początku lat 90.
Dile que no
Dosłownie "powiedz jej, że NIE". Jedna z podstawowych figur w kubańskiej salsie. Przez NewYork'owców nazywana "kubańskim Cross Body".
GĂźiro
Instrument składający się z drewnianej, żłobionej tykwy, po której przesuwa się pałeczkę.
Latin-jazz
Jazz powstały w latach 50, interpretowany wraz z rytmami i perkusjami afro-latynoskimi.
Mambo
Gatunek muzyczny stworzony przez PĂŠrez Prado i bardzo popularny w latach 50, zanim został zastąpiony bossa-novą i Cha-cha-cha.
Maracas
Instrument służący do zaznaczenia rytmu, składający się z dwóch małych drewnianych tykw wypełnionych małymi kamykami.
Merengue
Taniec narodowy w Republice Dominikany.
Pachanga
Jedno z wcieleń chachacha. Taniec pochodzący od piosenki skomponowanej w 1959 przez Eduardo Davidsona.
Plena
Muzyka i forma taneczna Puerto Rico, słowa często zawierają treści polityczne.
Rueda de casino
Salsa kubańska, tańczona przez kilka par razem. Jedna osoba "prowadzi" ruedę wołając nazwę figury, którą wszyscy potem wykonują. Częste zmiany partnerów i wyśmienita zabawa!
Rumba
Taniec kubański, zakorzeniony mocno w kulturze afrykańskiej. Oparty na clave (2-3, innym niż ten, który znamy z salsy). Części rumby to: yambĂş, guaguancó i columbia.
Salsa
Zbiorcze określenie dla rytmów takich jak: chachachĂĄ, mambo, son, cumbia, guajira, guaracha, songo, etc., które dla laika wydają się bardzo podobne. Słowa "salsa" używa się od lat 60tych XX wieku. Słowo to oznacza "SOS" i używane jest także do "podniesienia temperatury" muzyki granej przez orkiestrę.
Salsa Romantica
Wolna i nastrojowa salsa. Słowa piosenek krążą zwykle wokół zwykle miłosci, erotyki i tęsknoty. Zyskała ogromną popularność w Stanach Zjednoczonych, choć jest ostro krytykowana w środowiskach muzycznych za swoją płytkość.
ShekerĂŠ
Instrument muzyczny składający się z drewnianej tykwy pokrytej siatką, do której są przyczepione perełki. Potrząsany, służy do zaznaczenia rytmu.
Son
Filar muzyki kubańskiej! Powstał pod koniec XIX wieku w wyniku zetknięcia muzyki afrykańskiej i kultury hiszpańskiej, został spopularyzowany w latach 20. Krok podstawowy son przypomina krok podstawowy salsy kubańskiej, ale tańczymy go "na 2".
Songo
Rytm stworzony przez Juana Formell'a z los Van Van, w latach 70. Łączy elementy rumby, son, jazzu i funku.
Sonero Ten, który śpiewa son, a także salsę. Dobry sonero przede wszystkim potrafi improwizować (nawet cały utwór!).
[na podstawie materiałów znalezionych w sieci. Tłumaczenie: Gosia Fangrat, Ola Leszczewicz]"
info ze str. TT
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl