Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

Witam.
Nowe produkty dodane do sklepu DriftSHOP.pl
- turbosprężarki GT3076 (rdzeń + część zimna)
- muszle gorące GT3071 / GT3076 (na razie A/R 0.63, T3, Vband, niebawem również muszle A/R 0.78 T3, twin-scroll, Vband do 3071/3076)
- kolektor ssący SR20DET
- poliuretany tylnego wózka 200sx s13 / s14
- rozrządy RB25 (rolka, napinacz, paski)
- paski klinowe CA18, RB25
i inne
szczegóły: www.DriftSHOP.pl

Pozdrawiam



Na razie z planów na 2 miesiace to zmiana wszystkiego co się da z części eksploatacyjnych, czyli paski, rolki, uszczelniacze, uszczelki, łożyska, sprzęgło... itd... przygotowanie autka na 100% sprawności, pod nowy projekcik
W przyszlym tyg wszystkie poduchy pod silnik jadą do wykonawcy poliuretanowych odpowiedników



Jeśli chodzi o nomenklaturę ABEC to się zgadza jednak producent producentowi nie równy - akurat z łozyskami sporo się bawiłem przy okazji longboardów i rolek i tu te 7 wypadają kiepsko dlatego pytanie czy podmienialiście na coś szybszego?

Koła podobnie dużo zależny od rodzaju poliuretanu -ale mnie bardziej ciekawiło czy jest różnica w twardości kół miękkie około 70 twarde 95A a to wpływa też na szybkość

Cena o tak różnica spora a budowa praktycznie ta sama no i technika jazdy podobnie jednak mam wrażenie że tam chyba są szybsze łożyska i kółka widać że na filmikach te maszynki mają dobry ciąg. (to tak jak deskorolka deskorolce nie równa)

Domyślam się bo tak jest z każdym sportem w chwili wejścia na odpowiedni poziom zaczyna się zabawa to jak jazda na krawędziach w snowboardzie ślizg na windsurfingu czy zakręt pokonany driftem

czekam na dzień bez deszczu :/



Ojej - nie ma kół gumowych czy kauczukowych. Są poliuretanowe, no chyba, że kupujesz rolki na bazarze/w supermarkiecie - tam może zdarzyć się wszystko. Często takie rolki właśnie stukają i hałasują niemiłosiernie.Zobacz na http://www.zicoracing.com - jest tam od groma kół. wybierz sobie coś i po problemie.



Odradzałbym również inwestowanie w 10 letnie rolki. Popatrz na to tak: bardzo dobre koła cztery sztuki to stówka. Za stówke możesz mieć również przyzwoitych kół cały komplet (8). Ale szczerze, polecałbym zainwestować w coś nowego (nowe Rollerblade Spark np.) za 400 stówki. Dostaniesz wygodnego buta, przyjemną rolkę, spore koła. I będziesz miała przyjemnośc z jazdy.

Do 200 złotych pozostaje Ci allegro i łowienie jakiejś firmowej rolki, bo choć używane, to jest szansa, że będą to starsze modele, ale sprawne, przemyślane, sprawdzone. Rozglądaj się za firmami rollerblade, k2, może bauer? Przeszukaj też to forum, ludzie często zadają takie pytania "rolki do 200zł"

Kółka dziś robi się z poliuretanu, materiału trudnościeralnego, używanego bodajże również do uszczelniania promów kosmicznych (mam nadzieję, że czegoś nie zmyśliłem). Mało który sprzedawca w sklepach sportowych wie z czego są kółka. Możesz usłyszeć jedynie, że kauczuk

No i polecam z całego serca zakupy na zicoracing.com, a nie od "pani, która nie wiedziała z czego koła, bo nie było napisane na opakowaniu"



Z pierwszego postu wynika że problem masz z łożyskami, więc czemu nie zaczniesz od ich wymiany, może to wystarczy?
Jeśli chodzi Ci o kółka lekko toczące się, to nie polecam, bo lekkie opory okupione są słabą przyczepnością co nie ułatwi nauki, a po 2 - są po prostu drogie jak cholera.
Może na 1 sezon wystarczą te kółka co już masz? Co z nimi nie tak że tak napierasz na wymianę? Poliuretan odchodzi? Są przetarte do hubów? Połamane?

Jak koniecznie muszą być nowe kółka to szukaj marki Hyper (bo to największy "firmowy" producent) rozmiar co najmniej 72mm (zobacz jakiego rozmiaru są stare kółka oraz co pisze na szynie, powinno być coś w stylu "72/76/80/84mm max" - szukaj jak największych), twardość 78A - 85A (zależy też ile ważysz, cięzsi powinni brać twardsze kółka)

Te łożyska Signa (wg sprzedawcy Nils) mają taką wadę że nie zdejmują się osłonki (tzn da się zdjąć już nie założyć). W codziennej eksploatacji to skraca żywotność (pierwsza wilgoć -> kosz, lub jazda z otwartymi).
Oprócz tego są dość drogie jak na "firmę nikt", a potrzebujesz ich nie 8 tylko 16, czyli 42 zł. To 2 komplety CXów + 10 sztuk w zapasie. (CX to jedne z najtańszych łożysk, które jeszcze mają jakąkolwiek nazwę)
Oczywiście, cały czas zakładamy że w rolkach masz 608...



Witaj!

Tak się składa, że też jeżdżę na nartach i coś na temat butów narciarskich mogę powiedzieć.
Więc to jest inna bajka - but narciarski to imadło, tam nie ma, że boli - musi trzymać nogę lub chociażby ma być mocny w tych częściach, które są odpowiedzialne za przejście nart z krawędzi na krawędź. Poza tym są cięższe niż buty do rolek, w butach narciarskich się za dużo nóg się unosi.
Na nartach jak i snowbordzie często można zwichnąć właśnie kolano - przez to, że but trzyma mocno kostkę oraz, że przez długie narty działa dźwignia i wystarczy upadek przy małej prędkości aby się złego nabawić.
Po to są bezpiecznikowe wiązania narciarskie np.: Marker`a żeby w porę Ciebie wypięły. Tego w rolkach nie ma, bo wiadomo: nie śnieg, a asfalt:)

Na rolkach jest masa różnych butów, najlepiej trzymały nogę w kostce rolki do jazdy agresywnej do roku 2000 - były produkowane w twardszego poliuretanu. No i wszystkie rolki, które mają rzep do stabilizacji kostki. Wtedy pięta trzyma mocno tam gdzie powinna.
Twarde rolki do jazdy szybkiej (carbon) też bardzo potrafią trzymać kostkę, oczywiście jak się je porządnie zawiąże.

Na moje to był po prostu pech...


Co do kasku - kiedyś jeżdżąc wyczynowo za bardzo nie nosiłem, chyba, że wchodziłem na rampę - to wtedy obowiązkowo.

Teraz już za każdym razem wychodzę z kaskiem na głowie.
I tj. Mirek polecam kupić porządny kask, są nawet modele przeznaczone do jazdy na rolkach jak np.: kask firmy Met model Stradivarius.

Życzę szybkiego powrotu do zdrowia!



Jeżdżę głównie slalom. Mimo, że jeżdżę od niedawna na rolkach, z racji tego rodzaju jazdy zużyłem już sporo kompletów kółek wielu firm. Ośmielam się więc w tej kwestii udzielać rad innym.
Tak więc, na zużywanie się kółek wpływ ma bardzo wiele czynników:
twardość kółek, jakość tworzyw z których są wykonane (np. jednorodność i spoistość poliuretanu, dobre związanie felgi z oponą), rodzaj jazdy ale i sposób jazdy, podłoże po którym się jeździ, waga delikwenta i pewnie jeszcze parę innych co pomniejszych. Ogólna zasada w doborze kółek do jazdy rekreacyjnej jeśli chodzi o trwałość oczywiście (a nie o komfort na przykład) moim skromnym zdaniem: im agresywniej tym twardsze, im cięższy zawodnik tym twardsze kółka.
Jeśli miałbym Ci doradzić to zpośród Twoich propozycji (używałem wszystkich które wymieniasz - jedynie Hyper Superlite były całkowicie bezbarwne a nie niebieskie) wybrałbym te drugie, aczkolwiek uważam, że na Twoją wagę są nadal za miękkie. Kryptonics'y są bardzo delikatne a przy tej twardości dla Ciebie bezużyteczne (chyba że potraktujesz je jako jednorazówki .
Nie zgodzę się do końca z zico, te Hyper Superlite nie są takie złe - chociaż mówię o tych przezroczystych bezbarwnych których używałem.
Poszukaj jeszcze może uda Ci się znaleźć gdzieś jeszcze twardsze, zaryzykowałbym nawet twierdzenie że dobre byłyby jakieś 85A.

Pozdrawiam,
Pepe



Witam!

Sądzę, że twardość w granicach 80-82a będzię ok.

Wymiana kółek jest wskazana, różnica w jeździe będzie wielka.
Nie ma kółek kauczukowych. To jest zła nazwa. Lepiej używać uretan i poliuretan, taki materiał wymyślony przez NASA, który został zastosowany do produkcji kółek przez lepsze firmy.

85a są dosyć twarde i nawet ja (75kg wagi) rzadko ich używam...

Jakie maksymalnie wejdą do tych rolek? Może coś załatwię w odpowiedniej twardości, wielkości no i cenie:)



@jar-as
Spoko, już mnie tu zico poinstruował, że są to kółka poliuretanowe, a kauczuk to robienie w bambuko Teraz na przyszłość będę wiedział.

I zejdzie się jeszcze zanim wsiądę na rolki. Najpierw musi śnieg stopnieć, być sucho i dość ciepło by wyjechać spokojnie.


@Herb
I tak ma dość blisko, skoro tylko godzinę




wydaje mi się że warto już kupić rolkę z płozą z mocnego aluminium i ogólnie z dobrych komponentów ja polecam tą rolkę, kółka 90
fabryczne ale z bardzo solidnego poliuretanu.
http://www.bladeville.pl/powerslide-m-3 ... -5372.html


Jeździłeś na tych rolkach, czy chociażby kółkach? Te kółka przy tej wadze zostaną bardzo szybko starte.
Poza tym rolki z kółkami 90mm???? Absolutnie takie rolki nie są dla początkujących!!!
Następnie co wg Ciebie znaczy mocne aluminium i jak to się ma do powyższych rolek?


Somebody22 Co do wyboru jako pierwsze rolki:

- kółka twarde dla Twojej wagi (o ile nie masz problemów z kolanami)
- rolki z nisko osadzonym środkiem ciężkości, tym bardziej, że jesteś wysoki, maksymalnie 84mm w rolkach typu Spark 84LX - najniżej osadzony środek ciężkości ZE WSZYSTKICH rolek na rynku z kółkami 4x 84mm. ŻADNE rolki z kółkami 90mm.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.