Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa


Witam, w niedługim czasie będę robił rozrząd. Pomyślałem, że przy tej okazji przydało by się zrobić również stukające popychacze.
Być może ma ktoś na zbyciu stary lub rozwalony silnik x25xe.
Wiem, że powinno się wkładać nowe lecz poprzedni właściciel 2 lata temu takowe założył i wytrzymały ok 1,5 roku. Do tego 24 X xxx pieniędzy mi nie za bardzo odpowiada.



Po 30 zł za sztukę nowe z firmy INA jakbyś chciał.



Jesli sapalanie Ci nie przeszkadza to oki ,ale ja osbiscie bym nie kupil tak duzego silnika z prostego powodu - kasa!! ale Tobie byc moze to nie przeszkadza. Jak napisales samochód ma przejechane 120tys km, wiec czeka cie wymiana rozrzadu ( jesli nie chcesz na samym poczatku rozwalic silnika) byc moze byl wymieniany, ale watpie. Musisz zwrocic uwage na stan blachy, lakieru jesli sa ogniska rdzy, to na 99,9% samochod byl walony. Sprawdz czy nie ma zadnych wycieków oleju- wbrew pozora tez mozna sie wladowac w niezle koszta. Oprócz tego sprawdz poduszki, i cala elektryke, klime czy dziala i inne bajery. Nie wiem czy trzeba jechac od razu do ASO, poszukaj dobrego warsztatu nie autoryzowanego zwykla diagnostyka (zawieszenie, amorki itd;) wstepnie bedziesz juz wiedzial czy warto jechac dalej. Mysle, ze wstepne ogledziny moze zrobic sam. Pozdrawiam 8) :roll:



Witam,

Najprawdopodobniej podczas wymiany świec w VB 2.0 16 (20XEV) coś wpadło do kanału świecy i dalej do komory. Wali po odpaleniu ...

Pytanie czy to utkwiło w tłoku i wali o sklepienie komory spalania czy też mogą być inne skutki typu pogięte zawory, rozwalony rozrząd, itp ?

pozdr,

Maths




witam

Co myślicie na temat różnego rodzaju specyfikach do uszczelniania silnika?mam wyciek oleju i nie wiem jeszcze do końca skąd:)
Czy jest to bezpieczne? mam silnik diesla 2,0 X20DTH.

Na opakowaniu napisali że uszczelnia. Lałem takie cos kiedyś do Civica i niby nie widziałem różnicy. Wyciek jednak nie zniknał ale mnie to ie dziwi bo mialem rozwalony cały simering wiec choćby nie wiem co mu wlał to by nie pomogło.

to był jednak silnik benzynowy a nie diesla i tu jest problem. Nie wiem czy diesle takie manewry dobrze znoszą...

Czy ktoś to stosował w swoim dieslu???

Wycieki się uszczelnia, żaden " cudowny środek " na to nie pomoże. Sam napisałeś, że lałeś do Civica i nic to nie dało. Musisz przede wszystkim zlokalizować i usunąć.
Możliwości wycieku jest kilka : albo z turbiny, wału korbowego przód ( koło zamachowe ), wału korbowego tył ( skrzynia ), dekiel rozrządu, uszczelka miski olejowej; kolektor ssący...
Jeśli wyciek to brudny olej - olej silnikowy, jeśli czysty - przekładniowy ( skrzynia ).



Dziekuje za odpowiedzi. Awaria nie byla od strzalu gazu, ale gdy urwala sie rolka napinacza paska klinowego to ten pasek sie mocno rozwalil i jego fragment wszedl pod obudowe rozrzadu i go przestawil. Na szczescie wystarczylo wymienic rozrzad, zadnych wiekszych strat :)
Pozdrawiam
SXILL



jak w temacie, czy są możliwe takie reczy ??
w vektrze b 1.8 96 r ecoteka silnik xe18 rozwalił mi się silnik, panewki
Kupiłem nowy silnik tzn używany i sam go ( z śwagrem) zakładaliśmy
Odraz założyliśmy nowe sprzegło, ale podobno trzeba je odpowiednio ustawic tak ?? może zadużo pojecia o tym niemieliśmy ale zrobiliśmy wszystko sami dokładnie jak sie należy. Złożylismy wszystko i po ok godzinki jak silnik popracował przegazowaniu zaczeło coś trzeć, głos wydawał sie jak by rozrząd, zadzwoniłem do pana od którego kupywałem silnik, bo dał gwarancje 14 dni, i przyjechał z mechanikiem. Mechanik powiedział że to sprzegło a głos sie rozchodzi i słychać jak by silnik wył. No i miał racje. Gazowaliśmy ten silnik i też duzo chodził na wolnych obrotach, lecz cały czas coś wyło, jak by tarło, silnik chodził cicho i równiutko, lecz po dodawaniu gazu lub gdy schodził z obrotów coś tarło, wyło. No i w wczorajszy wieczór chciałem nim kawałek ruszyć i coś bardziej walneło i prawdo podbnie jak by sie koło zamachowe obcieło, możliwe takie rzeczy ?????
dlatego że silnik zaczoł równo chodzić bez zgrzytania a po włączeniu jakiego kolwiek biegu nic sie nie działo, stojał w miejscu. Przyczyną może być zle ustawione sprzegło ?? Tarcza napewno musiała być dobrze ustawiona bo inaczej by sie nie złożył silnik z skrzynią. Proszę o poradę i czy takie coś wogóle jest mozliwe



Witam wszystkich ponownie autko jest nadal w warsztacie ale wiadomo że przyczyną jest rozwalona szklanka, która narobiła biedy i tak głowica oraz wałek rozrządu do wymiany. Zobaczymy czy jak poskładają wszystko to przestanie dymić. Od razy robię rozrząd skoro i tak mam wszystko na wierzchu



No tak myślałem i tak będę musiał zrobić. Był u mnie razem z żona oboje twierdzili że stało się to podczas jazdy, nagle auto strasznie osłabło ale jechało (co mnie dziwiło że jak pękł wałek w trzech miejscach to że jeszcze ujechał ponad 2 km) potem podobno jak zaciągnęli do garażu to odpalili jeszcze dwa razy. (najgorsze jest to, że pomagał im koleś któremu półtora roku temu naprawiałem astrę f 1.4.16v, po jego wymianie paska rozrządu wymieniałem mu zawory źle ustawił pasek i pokręcił rozrusznikiem).
Dzisiaj zadzwonię po klienta i wypytam się wszystkiego w cztery oczy, bo może sam rozwalił auto i teraz boi się żony bo części fordowskie drogie.



Witam
kupiłem Lagunę 1.9 dti z 1998 roku.
Samochód wyświetla błąd wtrysku i serwis - wtedy zupełnie traci moc.
Początkowo myślałem, że to wina rozwalonego kluczyka i problemów z immo.
Wizyta u diagnosty i odczyt błędów rozwiały te przypuszczenia.
Wywalilo bład kąta wtrysku ( ponoć odpowiednik w dieslu bęzynowego kąta zaplaonu )
Poprzedni właścicile poinformował o zmianie paska rozrządu jakieś 3 tyś. km przed sprzedażą. Zle załozony pasek i i jest problem.
Panowie może, ktoś miał podobny problem.
Czy jest możliwość regulacji tego kąta na pompie ?
Może zlecić wymianę rozrządu ( kto wie co tam jest zamontowane ) i ustawienie na nowym pasku.

Pozdrawiam,
MJ



Apropos ceny robocizny za przegub to też mi się tak zdawało, ale facet znajomy, w dodatku ojciec kumpla, więc mnie "po znajomości" ululał że tak musi być. Ale czuje że zdziera, bo przywoity mechanik to by mi sam zaproponował że ten przegub będzie w cenie części - w końcu 2 dni wcześniej zostawiłem u niego 3500pln (razem z częściami oczywiście za od cholery rzeczy (tarcze, klocki, rozrząd, zawieszenie, zaciski itd.) Ale koleś wciąż liczy jak japoński kalkulator i czuć że jak zapytam o rabat to się zmarszczy
Muszę się poważnie rozglądać za jakąś tańszą alernatywą, mam nadzieję że jak najrzadziej będę w ogóle o tym myślał
A z tym gazem to mam bajzel w głowie. Nie chce sobie rozwalić niczego silniku i jest koleś z Siedlec który mi propnuje jakiś "dyfuzor" na przepływomierzu i twierdzi że będzie git. Gość wzbudza zaufanie (duże doświadczenie i duża ogłada), ale z drugiej strony to chyba nie jest takie proste, skoro tylu z was miało z tym kłopot i pewnie nie wszyscy gazownicy którzy wam robili byli tacy niedouczeni. Sam nie wiem, trudno o obiektywną opinię (w końcu warsztat zawsze będzie namawiał).

Aha, jeszcze jeden drobiazg, czy taka madzia jak moja jest chodliwa u złodziei? Nie wiem na ile mam się wkręcać w paranoję zabezpieczeń/parkingów strzeżonych (w obcych miastach oczywiście), bo z jednej strony auto bardzo okazałe i rzuca się trochę w oczy (choćby za samą wielkość). Z drugiej stare, mało popularne i zamienniki na rynku są. Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

dzięki
Martin




Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało sie że połamane zostały krzwki na szczęście tylko !( o ile rozwalony rozrząd można nazwać szcześciem )

Witam!Połamały się krzywki?Ze zdjęcia wynika, że uszkodzeniu uległy dwie dźwigienki zaworów a dokładniej odleciały dwie rolki.Zawory były całe?Pytam z ciekawości.Na Twoje pytanie nie mogę Ci pomóc.



Witam
A co mogło być przyczyną rozwalenia 4 dźwigienek zaworów w sytuacji gdzie rozrząd został cały? Był założony nowy, zresztą cały silnik był rozbierany i po przejechaniu 72 km nastąpiło wielkie trach i trup. Weszły nowe dźwigienki i niby jeździ ale jak długo...
Dzięki za podpowiedź albo rozjaśnienie tematu



A jaka masz gwarancje ze rozrzad wytrzyma kolejne 90 tysi??? A co zrobisz jak padnie ktoras rolka albo napinacz hydrauliczny???. Policz wszystkie koszty zwiazane z kolizja rozrzadu i przekonasz sie ze lepiej zmienic wzystko.
Poza tym co zrobisz jesli po 5 kkm zacznie piszczec ktoras rolka i trzeba bedzie wszystko robic od nowa??Przeciez w takim przypadku nie ma gwarancji jesli nie wymienisz wszystkiego?
Ja mialem kilka przypadkow ze po wymianie rozrzadu po kilku tysiach zacierala sie rolka. Albo przyklad opli gdzie na rozrzadzie jest pompa wody - niby dobra przy wymianie a pozniej cieknie. I co kolega powie dla pana z serwisu w takim przypadku - dlaczego Pan nie sprawdzil???
Ja zawsze wymieniam wszystko - rozwalony sinik, ciemna noc w lesie na Mazurach to jest bardzo prawdopodobny scenariusz kiedy sie oszczedza



" />Awaria po rozkreceniu okazala sie wieksza niz sie wydawalo.
- Uszkodzony czujnik Halla
- pasek rozrzadu nie rozwalil sie ale przeskoczyl o kilka (jakies 5 zabkow)
- pseudo mechanik, ktory wymienial mi pasek klinowy nie usunal resztek starego (byly jeszcze na walku, koles mi je pokazal nawet)
- trzeci cylinder ma mniejsze sprezanie a piaty nie ma wcale
Facet ma zdjac glowice. Potem planowanie itd.

Na koniec jeszcze jedna zagadka. Koles mowil, ze odczytali z komputera awarie jednostki sterujacej. Jak spytalem jaka to rozszyfrowal m to jedynie jako awarie ROM i EPROM. Ze niby wykasowana jest prawdopodobnie pamiec.
Spotkal sie ktos z tym, bo nie znalazlem nic na forum o pamieci ROM i EPROM. Epromu nie da sie tak latwo skasowac przeciez.
Twierdzi, ze byc moze ten pseudo mechanik od paska probowal cos podlaczyc i jak poszedl za duzy prad to tak sie moglo zdarzyc.
Powiedzial, ze komputerem to bedzie sie zajmowal jak zrobi silnik i jesli nie bedzie wtedy odpalal.



" />
">Po pierwsze nie Ganinex Tychy a Katowice (kto zmieniał temat postu?)
Po drugie silnik był przekładany ze wszystkim tzn. paski, plłyny,oleje itd.
Po trzecie gwarancja jest niby roczna (bo na firme) ale na logike 32k i strzela pasek? nie śmierdzi wam to czymś? założyli jaką starą cześć|? nie wiem sam wzywam rzeczoznawce niech on to ustali.
Po czwarte jak chcecie to wyrzucie tamat co mnie to.

EDIT
Właśnie się dowiedziałem że podobno wcale nie szczelił rozrząd tylko pasek który jest m.in z alternatorem i niby dostał się do rozrządu i go rozwalił i akurat tego jedynego pasku nie wymieniono... ciekawe ile w tym prawdy i na ile to możliwe?

jan123456 wymiana oleju/przegląd miał być teraz przy 330 000 przebiegu




To dopiero teraz/po 32 000km/wymieniasz olej w silniku?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.