Baza wyszukanych haseł
aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa

Hyundai Tucson 2.0 CRDI 4WD Skóry 73 tyś km - Warszawa
 
Witajcie, oglądałem ostanio to auto
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11043389

Teraz już jest poprawiony adres w ogłoszeniu wcześniej auto było wystawione w dwóch różnych miejscach, jedno to był komis, drugie chyba siedziba firmy (bloki) - gdzie za pierwszym razem mnie mylnie pokierowano, wiec już miałem obawy co do auta.

A wiec co wynikło z inspekcji:

- faktycznie auto nie było udeżone, jedynie miernik wskazał lekki odchył od normy na tylnym błotniku od strony pasażera - moim zdaniem możliwe że lekka przycierka
- lakier cały wypłowiały, posiada wiele widocznych mikro rys (najprawdopodobniej od myjni automatycznej) - widać że auto już swoje przeszło
- szyba przednia nie orginalna
- wnętrze bardzo brudne, zniszczone, fotele wygniecione, szczególnie tylne wrecz miejscami zniszczone
- przód kierownicy zdarta skóra (niby przebieg 73 tyś km :) )
- koło poduszki wiele zadrapań itp...
- brud i kurz na środku między fotelami przednimi
- samochód nie odpalił (padniety akumulator)
- silnik już przeszedł swoje, brudny, widoczne zapocenie w okolicach rozrzadu
- ksiązka serwisowa była ale wzbudziła moja podejżliwość - czasami steple co 2-3 miejsca, wskazywała że ktoś jeżdził 20 tyś rocznie (w Dani i Dieslem :) )
- auto z Dani

Ogólnie podsumowując: auto mocno zużyte, co prawda według mnie bezwypadkowe (może lekka obcierka), ale przebieg moim zdaniem nie orginalny.

Fotki wrzuce wieczorem.

Wiec ogólnie rzecz ujmując NIE POLECAM.



Witam kolegów i koleżanki,
Przymierzam się do zakupu samochodu i czym dłużej czytam się i zastanawiam tym większy mam mętlik w głowie, a przeczytałem już trochę.
Generalnie musi to być:
- kombi lub SUV/Crossover
- tylko benzyna, diesel nie wchodzi w rachubę, samochód będzie przerobiony na gaz i to już jest nie do zmiany, nikt mnie tutaj nie przekona
- diesel odpada, bo naprawa potrafi przekroczyć wszystkie oszczędności, a poza tym ciężko o zadbany egzemplarz w tej cenie i klasie.
- silnik 4 cylindrowy, najlepiej 2.0 i raczej nie więcej (wyjątek dla 2.4 hondy), bez turbo, chętnie na łańcuchu, ale to nie jest konieczne
- samochód nie starszy jak 2004 rok, bezwypadkowy, zamierzam go sprawdzić w serwisie przed zakupem, składane z 3 mnie nie interesują (ale zdaję sobie sprawę, iż podnosi to cenę zakupu)
- skrzynia manualna, tiptroniki są super wygodne, jeździłem, ale raz że samochód pali więcej i wolniej przyśpiesza, to w razie awarii naprawy potrafią dobić finansowo (przerabiałem to już)
- przebieg (realny) nie więcej jak 150-160 k km
- samochód w specyfikacji europejskiej, USA/Anglia/Japonia nie wchodzą w rachubę
- cena do 35 000 PLN brutto
Jeżdżę około 25-30k km rocznie, 70% trasa, 30% miasto.

Priorytet w zakupie:
- niezawodność !!!, samochodem chciałbym pojeździć ze 4-5 lat
- relatywnie niskie koszty eksploatacji, serwis poza ASO
- przyjemność z jazdy (nawet jeśli chodzi o Suva, miałem Freelandera 2.5 V6 i bardzo miło się jeździło)

Nie interesują mnie:
- Ford/Volvo
- Renault/Nissan
- PSA
- Opel/Saab
- Fiat/Alfa/Lancia
- Audi/VW/Skoda/Seat – jedyny ciekawy silnik to 1.8T ale w tej cenie i tym roczniku to może być już trochę zajechany, poza tym trochę przeraża mnie zawieszenie w tych samochodach (rozważałem A4, Passat) i duże zainteresowanie wielbicieli cudzej własności

Mam następujące typy, kolejność nie całkiem przypadkowa

- HONDA Accord VII 2.0, 155 KM ewentualnie 2.4 190 KM
+ legendarna niezawodność
+ VTEC
+ łańcuch rozrządu (?)
+ dwustrefowa klimatyzacja
- cena zakupu, znacznie droższa od bezpośredniej konkurencji
+/- brak komputera, ale mi to nie przeszkadza

- HONDA CRV 2.0, 150 KM
+ legendarna niezawodność
+ VTEC
+ łańcuch rozrządu (?)
+ SUV, napęd 4x4
- cena zakupu, znacznie droższa od bezpośredniej konkurencji
- podobno zdarzają się problemy z tylnym mostem
- brak możliwości zablokowania napędu tylnej osi

- HYUNDAI Tucson 2.0, 141 KM
+ (podobno) niezawodny, technologia Mitsubishi
+ blokada napędu tylnej osi
+ rama
+ atrakcyjniejszy cenowo w porównaniu z CRV (można kupić Tucsona 2005 w cene CRV 2003)
- mały bagażnik

- SUBARU Impreza 2.0, 165 KM
+ napęd !!!
+ niezawodność (?)
- ciężko dostępny w podanej przeze mnie cenie, model z motorem 2.0 165 KM został wprowadzony dopiero pod koniec 2005, 2.5 podobno bardziej awaryjny i sprowadzany w specyfikacji USA ze słabszymi hamulcami, silniki 105 KM i 125 KM w Subaru są dla mnie niepoważne
- części/serwis
- mało miejsca w środku
- spalanie

- BMW 3ka, 1.8. 140 KM
+ napęd
+ niezawodność (?)
- części/serwis
- podatny na kradzieże

Myślałem jeszcze o Foresterze, ale trochę pali i w dodatku żonie się nie podoba (jak dla mnie to świat stanął na głowie, skoro żona mi radzi jaki samochód kupić , Mazdzie 6, ale podobno blachy nie najlepsze i kłopoty z serwisem/częściami.
Jak możecie przeczytać rozrzut mam duży stąd też prosiłbym osoby, które miały podobne dylematy lub mają doświadczenie z ww. samochodami o merytoryczną pomoc, zarówno dlaczego ten, jak i dlaczego właśnie ten nie. Będą również wdzięczny za info nt. kosztów eksploatacji, części, napraw ww. modeli. A może ktoś potrafi przekonać mnie do jakiegoś innego samochodu? Odpowiedzi w stylu „…tylko BMW/Subaru”, albo „…nigdy bym nie kupił koreańskiego badziewia” proszę sobie darować, wolę nie dostać żadnej odpowiedzi na mój post, niż rozważać takie argumenty.
Z góry dziękuję za pomoc i zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam



Podczas Auto Show w Los Angeles, Hyundai pokazał nową Sonatę 2011 - najnowszą wersję sedana średniej wielkości, reprezentującego styl projektowania Hyundaia "Fluidic Sculpture" (Opływowa Rzeźba). Sonata jest drugim modelem po ix35 (następca Tucsona) produktowej inicjatywy Hyundaia wyrażonej poprzez 24/7 (siedem nowych modeli w ciągu najbliższych 24 miesięcy).
Produkcja modelu rozpocznie się lada dzień w fabryce Hyundaia w Alabamie (USA), a sprzedaż detaliczna ruszy od początku stycznia.

Projektanci Hyundaia rozpoczęli swoją pracę nad nowym językiem projektowania "Fluidic Sculpture" ponad 3 lata temu od modeli Sonata 2011 oraz Tucson 2010. Opracowując pierwsze szkice Sonaty, inspirowani naturą projektanci starali się łączyć płynne elementy ze sztywniejszymi strukturami, aby uzyskać wrażenie stałego ruchu i dynamicznych kątów, które odtąd miałyby się stać wyrafinowanym rdzeniem projektów wszystkich przyszłych modeli.
Sedan Hyundaia wyposażony będzie w czterocylindrowy silnik Theta II GDI 2.4 z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI). Sonata jest pierwszym średniej wielkości sedanem w gamie Hyundaia, w którym zastosowano technologię GDI w standardzie. Technologia ta umożliwia dokładniejszą kontrolę składu mieszanki paliwa, optymalizując warunki pracy i zwiększając wydajność silnika. Paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra pod wysokim ciśnieniem wytwarzanym przez pompę napędzaną wałkiem rozrządu. Dla zwiększenia mocy, w silniku zastosowano wyższy niż zazwyczaj współczynnik kompresji 11,3:1. Tego typu silnik umożliwia osiągnięcie wysokiej mocy i momentu obrotowego przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa.

W przyszłym roku Hyundai wprowadzi silnik z turbodoładowaniem 2.0 Theta II GDI oraz hybrydowy model z silnikiem 2.4 wykorzystujący technologię ogniw polimerowych.

Sześciostopniowa automatyczna Shiftronic pozwala zmieniać biegi przesuwając dźwignię zmiany biegów w pozycję sterowania ręcznego. Mocną stroną projektu jest układ, który sprawia, że skrzynia jest mniejsza, bardziej kompaktowa i lżejsza niż inne dostępne na rynku.

Hyundai, wnp.pl (AG) - 14-12-2009 16:29

Jednym z celów, jaki postawili sobie inżynierowie było osiągnięcie jak najlepszego stosunku mocy do wagi, który znacząco wpływa na ekonomię użytkowania samochodu i emisję szkodliwych substancji. Konstruktorzy modelu zapewniają, że dzięki ultrawytrzymałej stali, jego nadwozie jest o 25% sztywniejsze na skręcanie i o 19% sztywniejsze na zgniatanie niż w poprzednim modelu.

Poprzednia generacja Sonaty była pierwszym sedanem średniej wielkości, w którym standardowo zastosowano ESC (2005 r.). Auto posiada układ hamowania, w którego skład wchodzą hamulcowe tarczowe, ABS z asystentem hamowania i elektroniczny system rozdziału siły hamowania (EBD). Sonata wyposażona jest m.in. w 6 poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki przednich siedzeń.
http://k.wnp.pl/i/033/824/m.jpg

[size=x-small]Źródło: motoryzacja.wnp.pl[/size]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • brytfanna.keep.pl
  • Trzeba żyć, a nie tylko istnieć.