aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
materiały idą go góry czyli zagrożenia procesu inwestycyjnego
na drogach i szlakach kolejowych
od czerwca 2005 :
kruszywa
- ceny wzrosły od 14 do 23 % w zależności od asortymentu
-mniejsza podaż na rynku niż popyt
-brak pokrycia potrzeb w poszczególnych klasach
-wzrost o 13 % cen transportu kolejowego
-ograniczone możliwości dostaw limitują tempo robót i zwiększają koszty
realizacji
-średni czas obrotu pociągu z kruszywem- 143 godziny w tym :
a.załadunek-9 godzin
b. jazda z kruszywem 25
c .rozładunek 77
d. jazda pod załadunek 32
asfalt
-wzrost cen o 28-40 % w zależności od gatunku
-zagrożenia w pełnym pokryciu potrzeb w miesiącach szczytu inwestycyjnego
-zagrożenia w rytmiczności dostaw -ograniczony potencjał firm
transportowych
cement ,sprzedaż cementu w Polsce 2006- 14.5 mln ton 2005-12.2
-wzrost ceny o ponad 25 %
-są rezerwy w krajowych mocach wytwórczych
beton
-wzrost ceny o około 50 %
-ograniczone moce firm transportowych
stal zbrojeniowa
-wzrost o 70 %
-podaż krajowa przy dużym eksporcie gwarantowanym długoterminowymi umowami
nie pokrywa popytu
-ograniczone możliwości importu
praca operatorów sprzętu ciężkiego
-wzrost o 67 %
-brak pracowników na rynku krajowym
-wielka presja na wzrost płac
pozostała robocizna średnio wzrost o 30 %
paliwo wzrost o 20 %
Janusz Piechociński ZDG TOR ,WWW.Piechocinski.blog.onet.pl ,janusz@piechocinski.pl
" />Kamazem odbyłem swoją jedyną lekcję podczas nauki jazdy na ciężarówce w krakowskim Transbudzie. Zawiozłem, umierając ze strachu, jakiemuś milicjantowi cement na prywatną budowę. To było zaraz pod Krakowem, jechało się może godzinę boczną drogą, która wydawała mi się węższa od tego Kamaza. Po rozładunku wróciłem na bazę, podpisali mi te wymagane 12, czy 18 godzin i byłem gotowy do egzaminu.
Egzamin, na Starze 25, z trzytonową przyczepką której nawet nie było widać, też był farsą. Jazda do przodu 100 metrów, nawet bez zmiany biegu i „następny, proszę”. Tak zdobyłem prawko C+E. Do wożenia dyrektora fiatem 125 wystarczało. Dopiero jak przyjechałem do Stanów i wsiadłem za kierownicę Macka z 48-stopową naczepą, to zacząłem płakać i żałować, że zmarnowałem lata w Transbudzie na fiata i UAZa. Pierwsze co zrobiłem, to, rzecz jasna, wydrapałem na kierownicy „Boże Prowadź” i jakoś z Jego pomocą się udało. Ale do Kamaza mam do dziś sentyment
W latach 70-80tych ub.wieku przy ul.Kolejowej funkcjonowala silownia oparta o naturalny wysiłek(tzn. bez zadnych odżywek) nazywalo się to "rozladunek wagonow" z węglem bądź z cementem w workach.Przy okazji wysiłku wychodziła całkiem niezła dniówka.Za kilka, kilkanaście dni pobytu na takiej "siłowni" można było sobie zafundować całkiem niezłe wakacje nad morzem lub na mazurach ew. w zakopcu.
" />Elo,
Nietypowa sprawa
Ale mam do wywiezienia przyczepkę gruzu...
W skład wchodzą "rzeczy" po rozbieraniu ścianek:
-cegły robione z zaprawy (pewnie cement+piasek+wapno) - rozpadające się i nieostre
-trochę zaprawy, która to spajała
-potłuczone, połówki i inne częśći cegieł pełnych "czerwonych" - ostre.
Transport i rozładunek - z mojej strony, najlepiej w tygodniu popołudniu, wieczorem.
Jakby ktoś gdzieś widział napis: "Przyjmę gruz", albo wiedział gdzie można to zawieźć, prośba o info, najlepiej jakiś numer telefonu, lub chociaż adres, to podjadę.
Za mało jest tego na kontener, a to koszt 400zł.. Zresztą już dwa w tym roku załadowałem...
Do tego mam ok.400 cegieł czerwonych pełnych, ale chyba je zostawię, bo się mogą przydać
Pozdrawiam,
Radek.
Nawiążemy współpracę z firmami z Hiszpanii.
Posiadamy wolne magazyny o łącznej powierzchni ponad 2.000 m2. Podzielone są na cztery części o wysokościach składowania od 4 do 12 metrów (schemat magazynów). Całość posiada rampy załadunkowe, z możliwością załadunku/rozładunku zarówno samochodów jak i wagonów kolejowych (własna bocznica kolejowa oraz plac manewrowy). Posiadamy urządzenia do składowania piętrowego towarów niepaletowych (np. worki z cementem).
Dysponujemy urządzeniami do pakowania materiałów sypkich niespożywczych o wydajności 40 ton/dobę.
Proponujemy również usługę składowania palet. Kosz miesięczny za przechowanie jednej palety to tylko 12 zł netto.
Przyjmiemy przedstawicielstwo w branży budowlanej.
Kontakt: biuro@belcar.pl , belcar@interia.eu
" />W jakim sensie ten zestaw ma być niski ?
Chodzi o wysokość od podłoża do podwozia ? wysokość od podłoża do dachu ? wysokość naczepy wewnątrz ?
Jeżeli o wysokość całego zestawu to kup ciągnik w niskiej kabinie, co do naczepy to nie wiem czy są niskie firanki, ale na pewno są niskie szmaty, stosowane np. do przewozu workowanej ziemi, nawozów, cementu, workowanej paszy, itp.
Jeżeli jednak chodzi o wysokość wewnątrz naczepy, to kup ciągnik low deck z naczepą przestrzenną (inaczej zwana mega), która jest standardowej wysokości, ale ma niżej podłogę, mniejsze koła, aby przestrzeń ładunkowa była jak największa.
Wysokość od podłoża do podwozia może być zmniejszona chyba tylko poprzez "zglebienie" pojazdu, "klepany resor" i te sprawy, ale to pozostawmy tjuninkowcom...
Regulowany dach w naczepie nie jest regulowany w pionie, przynajmniej nie spotkałem się z takim czymś aby można było obnizać czy podwyższać naczepę na jakichś siłownikach itp., raczej chodzi o dach przesuwny/otwierany ale on działa tylko w poziomie tj. otwiera się i zamyka do załadunku lub rozładunku górą.
Pozdrawiam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl