aaaaTrzeba żyć, a nie tylko istnieć.aaaa
jest to oplowski c20xev, czyli taka troche ograniczona i bardziej ekologiczna odmiana silnika c20xe (Astra GSI 16v, Kadett GSI 16v, Calibra 16v, Vectra 2000 itp) ktory mial 150 koni.
c20xe byl/jest jednym z najbardziej udachy silnikow konstrukcji Opla, latwosc modyfikacji oraz ilosc km w stosunku do ich ceny jest dobra niestety juz nie tak bardzo w ecotecu.
za 1500 zl to za bardzo nie ma co zrobic, chop w silniku wolnossacym to bujda, nie masz nawet co sie tym interesowac, to warto zrobic pod koniec modyfikacji lub zastosowac np. SMT6/7
Omega jest na tyle duzym autem ze bardzo ciezko bedzie odczuc te dodatkowe konie, warto zaczac od uwolnienia wydechu i zajac sie inymi walkami itp. Wkrotce psrobuje wrzucic tu dokladnie co jak od goscia ktory przez to przechodzil, ale generalnie 160 koni osiagnac i zostac przy wolnossacym silniku bedzie trudno ponizej 6 tys pln. Zawsze zostaje soft turbo, niby wszyskot powinno pasowac.
wartoby tez zainteresowac sie jakie sa roznice miedzy c20xe a xev, bo moze silnik jest tylko przymulony wydechem, dolotem i komputerem.
PS. ale czy warto ladowac sie w Omege?? Bo z tego sciganta nie bedzie..
PPS. Pisales ze masz eLPiGi, nie wiem jak tam sie zapatruja u Ciebie, ale mnie znajomy uswiadamial ze aucie z wtryskiem gazu mozna spokojnie wyprzedzic troche zaplan, ustawic wszystko na prawidlowym AFR, czyli taki niby chip - przeprogramowanie ecu od gazu. ponoc zysk do 10% jak cos moge dac ci namiar na "moj"zaklad. Oczywiscie dysponuja hamownia podwoziowa, wiec potwierdzenie przed i po modach.
Co do samej Omegi sie nie wypowiem, natomiast moge podzielic sie opinia na temat c20xev. 2 litrowy silnik, przez wielu uwazany za najgorszy silnik ze stajni Opla, choc informacja jak ktos wyzej napisal, ze zle znosi gaz to kompletna bzura.
W skrocie: GM wymyslil sobie kiedys silnik c20xe (150), ktory do dzisiaj jest uwazany za najlepsza konstrukcje "adama" lat 90. Poznie zostaly wprowadzone normy emisji spalin i okazalo sie, ze xe tak bardzo zatruwa srodowisko, ze trzeba go zmodyfikowac. Zmniejszono moc silnika o 14 km, ksiegowy obcial kase i zaczela sie produkcja silnikow z tanszych materialow. Lecz nic tak mu nie zaszkodzilo jak fakt, ze naszpikowano go dosc awaryjnym osprzetem.
Otóż kolego silniki X20XEV nie są uważane za najgorsze jak to powiedziałes ich blok jest stosowany do dziś w silnikach opla między innymi 2.0T i wyciskają z niego ponad 200 KM. U mojego taty vectra b ma ten silnik i przejechała już 210 tys. bez remontu i na razie problemu nie ma. Zmorą tych silników jak i wszystkich silników opla jest zawór egr i falujące obroty. A mówią że te silniki biorą olej to nie tylko dotyczy tego silnika choć na razie u mnie nie bierze to nie długo może się zacząć ale tego nie można przewidzieć.
Jaka jest +/- "recepta" na 130 KM z tego silnika, skoro ponoć jest to możliwe?
Na VKP koleś się bawił w zwiększanie mocy 1,6 16V... w sumie niewiele o tym pisał w temacie o swym aucie ale całkowicie przebudował dolot i wydech (kolektor wydechowy z silnika C20XE), rozwiercił tuleje na większą średnicę i dał trochę większe tłoki (więcej przeróbek nie wyczytałem z tego tematu). Bez strojenia ECU na hamowni mu wypluło 120KM i 147Nm... po strojeniu ponoć było osiągalne ~130KM i 160Nm, ale już nie zdążył sprawdzić bo sprzedał auto ;)
Ten post był edytowany przez krzysiak dnia: 13 Czerwiec 2010 - 13:21
Swap na C20XE-szybciej z wykonaniem, taniej, ale najmniej rozwojowy silnik z tych trzech, zarazem najrealniej
pod te silniki sa kiti konwesrasyjne ulatwiajace ich upchanie do oplowskich nadwozi, podpytaj Osmana.
Po udanym zabiegu taka CORSA do miasta kiler, natomias na zawody bez szans
zobacz jak OSMANA Corsa wymiatała, wciągał VECTRE SEBASTIANA C20XE 190KM, na zawodach zrobił czas 15,3 a teraz w tej klasie padło 13,7 a Radek Petera bez problemow trzaska 14,6 wiec nadal przepasc od OSMANA
no ale CORSA byla lzejsza od VECTRY sebastiana o dobre 250-300kg
tylko majac silnik 2.0 lecisz juz do klasy PROFI i automatycznie startujesz z ASTRĄ MIELCARKA ktory robi 12 z hakiem
Wrzucajac turbo latasz za CORSĄ GEKO
fantazja mnie poniosła
wkladajcie C20XE bez kombinacji z turbinami bajerami i w miasto
pozniej to wiaodmo, turbo mozna dolozyc czemu nie
ale to kolejne 5tys, jak dobrze z Radkiem pogadasz to tanio wystroi
wiec jak, po zimie nowy pocisk w Płocku ?
cena zawiera montaz wraz z potrzebnymi czesciami w corsie b, do dogadania montaz w innym aucie jeśli to astra ,vectralub calibra albo kadet to montaz równiez w cenie.
Silnik po wymianie wszystkich uszczelek ,rozrzadu , oleju ,swiec nic tylko wsadzic i jeździc.
Cena za calosc to znaczy cały komplet na swapa silnik z osprzetem(bez skrzyni biegów) to 3500zł !!!Przebieg 150tys.
plotuś, to tylko najwazniejsze zebys nie kupil 16-tki oczami... Musisz dobrze popatrzec czy nie jest to gniot... Juz pomijam stan silnika, ale takie duperele jak czujnik poziomu cieczy chlodzacej, niesprawne ETC i ABS, stukajace popychacze i stan uszczelnaiczy...
C20NE jest bardziej przyjazna w jakich kolwiek pracach silnikowych, w C20XE ciezko czasem sie dobrac do czegos z uwagi na bardzo zabudowany silnik, ale generalnie da sie zrobic wszystko
Ja oczywiscie polecam C20XE, ale musisz sie przygotowac, ze koszt serwisu bedzie troszke drozszy niz C20NE, ale tak jak pisalem na poczatku tematu... Wsiadziesz do C20XE, dodasz pare razy gazu i brzydkie slowa z podniecenia beda sie ciskac na usta
Witam pozyczyłem od kumpla filtr stożkowy zdecydowanie wiekszy i wyłamałem z grilla 3 kratki od dołu z lewej strony grilla tak ze powietrze wpada bezposrednio i powiem tak: Auto zaczeło normalnie jezdzic duzo lepiej koniec z gasnieciem i przerywaniem filtr tamten byl w tej samej pozycji jezdzilem caly dzien i niec złego nie zauwazylem. to byl filtr za 35 zl taki zwykły. Moze polecicie cos z allegro za rozsadna cene Oczywiscie do C20XE (150KM). Aha mam jeszcze jedno pytanie mozna pomalowac czyms kolektor wydechowy?? Taki Bajer ale po otworzeniu maski pewnie sie ładnie prezentuje
kupilem silnik C20XE z skrzynia,kompem oraz calym okablowaniem za 900zl sam silnik po remoncie
Tanio kupiłeś. Mam nadzieję, że silnik okaże się dobry i długo Ci posłuży;) Ja obecnie mam już 3 motor w mojej asi , kupiłem 1,5 roku temu silnik za 1200zł ale wytrzymał tylko 30 000 km . Obecnie mam kolejny motor kupiony z anglika (z vectry b), narazie przejechałem na nim 10 000 km i jest ok, ładnie pracuje. Ponoć ma mieć 204 000 km Po swoich doświadczeniach powiem Ci, że trzeci raz używanego silnika już nie kupie z pewnością...Mam nadzieję, że ten mi jeszcze długo posłuży a w razie awarii (odpukać) kapitalka... Pozdrawiam
A po co ci taki kijowy silnik w Kadziu No offence żartowałem .... Jaką koncepcje Ade masz na myśli ????? Bo troche tego nie rozumiem .......
bo kadett A jest lekki i ma tyl naped...
a silnik nexi jest wypasny:) maly i mocny wmiare:) i tani, i wmiare nowy, i latwo dostepny!
dopiero c20xe... ew. z20xev sa imho bardziej warte zainteresowania... (ew. jesli turbo to c20x - 2.0 8v - chyba taka nazwa...)
Tomek (Astra), Prezes powiem Ci tak jak sie scigasz to biegi zmieniaj tak przed 6tysiacami zeby spadaly na wysoki moment przy zminanie biegu a czy wydech od c20xe cos da Hmmm ja mialem i powiem Ci ze roznicy nie czulem. A co do silniczka to powiem Ci ze pytalem w paru miejscach co mozna zrobic z c18xe to mi powiedzieli ze jest fajny komputerek oni robia Ci mape i w tym kompie jest procedura startu i takie bajery tylko komp kosztuje ok 1400zl a ustawienie procedury i regulacja zeby to dobrze chodzilo ok 1000 mi powiedzieli na chwile obecna mnie nie jest stac ale mowili ze 180km idzie wyciagnac spokojnie
poszukaj sobie mojego tematu o autkach z angielskiego forum, Bartek chyba bardziej ode mnie wie gdzie ten temat teraz jest i tam jest sedan ala 200ts z takimi listwami i wyglada ok no odnalazłem temat i wrzucam link, jak dla mnie te listwy są spoko, ale na tych fotkach wogóle nie grają z listwami GSI, ale to oczywiste
http://www.migweb.co.uk/f...loon-c20xe.html
Witam po dłuższej przerwie i odświeżam wątek,
Po akcji własnoręcznej instalacji klimy (ubiegły rok),
montażu kilku przydatnych rzeczy typu el. szyber i lusterka
zdecydowałem się na 'soft?' turbo do mojego c20xe.
Nie bedzie to projekt w miesiac ani dwa...
Mam zamiar dmuchnąć pomiędzy 0,3 do 0,6 bara.
(po konsultacjach jednak odprężę motor)
1. Posiada może ktoś z kolegów rysunek CAD flanszy po wydech?
dzieki i pzdr
tomek
ja mam schricki duzo znajomych w c20xe jezdzilo na schrickach 268 st i chwalilo sobie jazde, na 268 niezly moment masz juz od 2000 obr wiec nie jest zle,
natomiast ten zestaw dbilasa to sa same walki widac nie doczytaliscie do konca.
same nowe seryjne zawory do koszt ok 130 zl za szt za wydechowy bo sa chlodzone sodem, mowie o seryjnych zaworach, a nie zamiennikach, do tego dochodza ssaki, kola rozrzadu i walki wiec cena jest niestety tylko za same walki
A ja powiem tak: Mialem przyjemność scigać się pare razy z kumpla CRXem. w Gsie mam c18xe wiec niby 125 kucy i F16cr. CRX 136 kucy.
Tylko ja nie wiem czy ten GSI nie ma czegos dlubietego w silniku ponieważ daje rade BMce e36 compact 1.8 a tam jest 140KM. Dodam że bmw ma 93% sprawności silnika.
Start z CRXem;
1 bieg - minimalnie + dla gsa
reszta biegów i Crx zostawał z tyłu.
Start z e36:
1 bieg + plus dla BMW ( przy 6 tys obrotow rownalem się z nim)
2 juz wtyle
3,4,5 bieg przy predkości okolo 200km/h byl w tyle na odleglość jakis 100m ;]
Obydwaj kierowcy lubią wciskać w pedał i wiedzą jak sprawnie przyśpieszać.
Podejrzewam że c20ne pojdzie równo z taką Honda. Natomiast c20xe wciagnie ją nosem
Pzdr.
honde mialem jakis czas temu, dobra zdrowa CRX zrobi nasze GSI ,C20XE z przykroscia to stwierdzam
mi też sie tak wydaje bo jeździ jeden civic 1.6 -160konny po Radomiu nie dość że dłubniety to jeszcze wydłubany w środku i powiem wam że ........ ciężko jest....ciężko jest go odstawić ze startu.a napewno nie zrobiła tego jeszcze żadna astra gsi ani kadett.... ale na forum gsi piszą inne bajki trochę...jednego jestem pewnien-żadna gsi c20xe-nawet podciagnieta do 160 koni nie da rady temu przecinakowi z radomia
widze nie ja tylko mam problem ze swoim c20xe heh,ja narazie wymienilem przeplywomierz, na kompie wszytsko oki,sonda i reszta tez,ze pryka to mam dlatego ze mam przelot od kolektora,mi natomiast muli przy 2 tys jak wcisne gaz do dechy, jak do polowy to jest luzik,nie zebym oczekiwal zeby sie zbierala jak diesel od dolow ale tak niepowinno byc prawda ? :roll:
Witam!
Pada mi pompa wspomagania kierownicy (Astra F).
Pytanie - czy poza tym czy pompa jest na wąski/szeroki pasek powinienem zwracać jeszcze na coś uwagę przy zakupie? Potrzebuję ją do c20xe i zastanawiam się od czego będzie pasować?
Jeśli ktoś przerabiał temat to będe wdzięczny za podpowiedź.
pozdrawiam
witam,
przeglądam forum i nie znajduję, więc zakładam nowy temat Są tematy o malowaniu zacisków czy bębnów itp, ale czy ktoś malował silnik? Jestem w trakcie SWAP'a, to i o kosmetykę pod maską chciałbym zadbać... Wymyśliłem komorę prysnąć czarnym matem i dalej silnik i jego elementy... Silnik i kolektor widzę na srebro, natomiast pokrywę klawiatury najchętniej widziałbym w chromie, oczywiście nie licząc plastiku z napisem OPEL DOHC 16v (c20xe)... Do tego polerka aluminiowych elementów (cefka itp...). Pytanie więc, jakich materiałów (lakierów) używać, jak przygotować powierzchnię, żeby to wytrzymało jakiś czas wysokie temperatury?
Rene ale to nie Vectra 2000. To sedan C20xe po prostu - chyba że cały pakiet 2000 ktoś zdjął
Miałem kiedyś Vectre GT z tym samym motorem - fajnie się jeździ, mało pali, trzyma się drogi - ogólnie to niewiem czy sobie jeszcze takiej nie kupie kiedyś bo oprócz rudej to żadnych awarii
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plbrytfanna.keep.pl